10 تغییری که انتظار داریم در بازی GTA 6 ببینیم
حدود یک دهه از زمان عرضه بازی جی تی ای 5 میگذرد و ما همچنان منتظر معرفی دنبالهای برای آن هستیم. اما واقعا گیمرها از نسخه جدید چه انتظاراتی دارند؟ ما در ادامه به 10 تغییری که دوست داریم در بازی GTA 6 نسبت به نسخه قبل ببینیم، اشاره میکنیم. پس در ادامه این مقاله با مایکت همراه باشید.
- احتمال عرضه GTA 6 در 4 آبان
- جو روگن در بازی GTA 6 حضور خواهد داشت؟
- موقعیتهای شغلی کمپانی راکستار به جزئیات تازهای از بازی GTA 6 اشاره دارد
حدود 10 سال پیش بود که بازی GTA V راهی بازار شد و توانست تحولی بزرگ را در صنعت بازیهای ویدیویی ایجاد کند و به مرور به یکی از پرفروشترین آثار تاریخ تبدیل شود. حالا مدتی است که شایعات حاکی از معرفی احتمالی نسخه جدید در ماههای آتی هستند. با این که بازی جی تی ای 5 یک اثر بسیار محبوب و دوستداشتنی است و هم بازخوردهای خوبی دریافت کرده و هم از نظر تجاری موفق بوده و یکی از برترین آثار تاریخ صنعت گیم به حساب میآید، اما بینقص نیست. ما انتظار داریم در بازی GTA 6 نقاط ضعف نسخه قبل پوشش داده شده و شاید یک اثر کمنقص از دنباله موردانتظار این مجموعه باشیم.
مولفههای فراوانی است که انتظار میرود از GTA 5 به جی تی ای 6 به ارث برسند و ما باید انتظار نوآوری، بهبود و توسعه مکانیکهای گیمپلی مهیج و جدید را داشته باشیم و در واقع چنین تغییراتی است که میتواند در یک بازی ویدیویی جدید نظر گیمرها و منتقدان را حسابی به خود جلب کنند. به طور کلی وقتی اثری در سطح بازی GTA 6 که ارزشی فراتر از یک اثر معمولی در صنعت گیم دارد قرار است عرضه شود، تیم سازنده قطعا فشار زیادی را باید تحمل کند تا بتواند انتظارات را برآورده کند. از آن جایی که حدود یک دهه از زمان عرضه نسخه قبل میگذرد و فرنچایز جی تی ای هم همیشه تجربههایی منحصربهفرد را ارائه دادهاند، به نظر میرسد کاری که راکستار پیش رو دارد، سختتر از همیشه است. به هر حال ما قصد داریم در ادامه این مقاله به 10 موردی اشاره کنیم که انتظار داریم بازی جی تی ای 6 در آنها از نسخه قبل بهتر باشد. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.
10- فعالیتهای بیشتر
اگرچه گشت و گذار با وسایل نقلیه، راه انداختن کشت و کشتار و ماموریتهای گاه به گاه همگی در نسخههای مختلف فرنچایز GTA قابلیت ایجاد هیجان فراوان را برای گیمرها داشتهاند، اما این مجموعه توانسته با ارائه مینیگیمهای جالب و دیگر فعالیتهای سرگرمکننده آفلاین و آنلاین که با دوستان میتوان تجربه کرد هم حسابی نظر گیمرها را به خود جلب کند و اوقات خوشی را بسازد. در جی تی ای 5 این فعالیتها شامل مواردی نظیر گلف، تنیس، دارت، قمار و شکار میشوند که با وجود سرگرمکننده بودن، باید گفت که بسیار محدود هستند و پس از مدتی تکراری میشوند. حتی نسخههای قبلتر از آن فعالیتهای بیشتری را در اختیارتان قرار میدادند. مثلا در آن بازیها میتوانستید در به استخر بروید، هاکی روی میز بازی کنید و به بازی موردعلاقه رومن، یعنی بولینگ مشغول شوید. پس انتظاری که از بازی GTA 6 داریم این است که دامنه فعالیتهای جانبی را گسترش دهد.
9- قابلیتهای شخصیسازی بیشتر برای سلاحها و وسایل نقلیه
قابلیتهای شخصیسازی سلاحها و وسایل نقلیه برای کسانی که بازی را آنلاین تجربه نمیکنند بسیار محدود است، اما اگر از گیمرها بخش آنلاین باشید، با چنین مشکلی روبهرو نمیشوید. در هر صورت انتظار میرود در بازی GTA 6 دست گیمرها برای ایجاد تغییرات بازتر گذاشته شود تا هر فرد بتواند سبک و سیاق خاص خود را پیادهسازی کند. این قابلیت یک ویژگی اساسی در آثار نقشآفرینی است که راکستار میتواند از آن در بازی جدیدش بهره ببرد. قابل ذکر است که همین حالا هم گمانهزنیهای فراوانی در خصوص قابلیتهای شخصیسازی وسایل نقلیه در این بازی مطرح شده و انتظار میرود سیستم شخصیسازی در بازی جی تی ای 6 متحول شده و شرایط بهتری پیدا کند.
8- سرورهای RP رسمی
قطعا راکستار گیمز، استودیوی سازنده بازی GTA 6، میداند که کاربران بخش آنلاین را چقدر میستایند. سازندگان میدانند که جی تی ای آنلاین یکی از مهمترین جنبههای نسخه قبلی بودهو گیمرهای زیادی اکثر زمان خود را در آن بخش سپری میکنند. اگرچه هر گیمر برای تجربه بخش آنلاین دلایل خاص خود را دارد، اما تعداد زیادی از طرفداران این اثر مشخصا زمان زیادی را در سرورهای رولپلی بازی میگذرانند. بنابراین یکی از بهبودهای جذاب که میتواند حسابی نظر گیمرها را جلب کند، اضافه کردن سرورهای رولپلی رسمی در بخش آنلاین جی تی ای 6 است.
7- ساختمانهای قابل کاوش
یکی از مواردی که در بازی GTA V حسابی گیمرها را اذیت میکردند و موجب افسوس خوردنشان میشد، این بود که آنها نمیتوانستند وارد بخش زیادی از ساختمانهای عمومی شوند و محیط آنها را کاوش کنند. اگر چه این که بخواهید سازندگان نمای داخلی تمام ساختمانها را رندر کرده و وقت زیادی روی آن بگذارند درخواستی غیرمعقول است، اما اجازه گشت و گذار و کاوش در برخی ساختمانهای بازی GTA 6 میتواند حسابی به واقعگرایانهتر کردن و اضافه کردن عمق بیشتر به اثر کمک کند. وقتی گیمرها اجازه داشته باشند وارد موسسات مختلف، ساختمانهای خدمات عمومی و … شوند، حس خواهند کرد که دنیای بازی واقعیتر از قبل شده و در واقع در این حالت دنیای مردهی جی تی ای 5 به یک محیط اجتماعی و پویا تبدیل میشود.
6- افزایش تعداد بازیکنان همزمان در سرورهای GTA Online
با توجه به محبوبیت بسیار زیاد بازی جی تی ای آنلاین، یک تغییر مهم که انتظارش را داریم، این است که ببینیم در نسخه بعدی گیمرهای بیشتری میتوانند به صورت همزمان در یک نقشه با دیگر افراد به بازی بپردازند و در واقع سرورها گستردهتر شوند. از آن جایی که فعلا فقط 32 نفر میتوانند در محیط بخش آنلاین حضور داشته باشند، نقشه خیلی خالی به نظر میرسد. بیشتر کردن این تعداد میتوان به طرز چشمگیری به ارائه تجربهای سرگرمکنندهتر، جذابتر، مهیجتر و حتی پرهرجومرجتر کمک کند.
5- بهبود گرافیک
شاید مشخصترین چیزی که میتواند به بهبود بازی GTA 6 نسبت به نسل قبل کمک کند، بهبود بخش بصری و گرافیک اثر است. بازی GTA 5 روی سه نسل از کنسولهای بازی عرضه شده و در نتیجه در این مدت گرافیکاش هم بهبود پیدا کرده و ما حالا نسبت به روزهای اول شاهد یک اثر با جلوههای بصری بهتر هستیم. بنابراین بعید نیست که نسخه جدید هم همین رویکرد را پیش بگیرد و در نتیجه شاید از همان ابتدا شاهد گرافیک چشمگیری نباشیم. با این حال باید گفت اگر راکستار میخواهد پس از این همه سال گیمرها را راضی کند و انتظاراتشان را پاسخ دهد، باید جی تی ای 6 از همان روز اول گرافیک فوقالعادهای داشته باشد.
4- بهبود حرکات و مخفیکاری
دو مشکل واضح که به هم مرتبط هستند که به جی تی ای 5 به ارث رسیدهاند، میتوانند در دنباله این اثر رفع شده و به شکل واضحی نشان از پیشرفت بازی داشته باشند. یکی از این مشکلات سیستم حرکتی (با پای پیاده) بوده و دیگری سیستم مخفیکاری بسیار بد اثر است. این دو بخش اصلا نمیتوانند برای گیمرها قابلقبول باشند و حسابی موجب ناراحتی و ناامیدی بازیکنان میشوند؛ در حدی که شاید تصور کنید در حال کنترل شخصیتی غیرعادی در دنیای بازی هستید. البته همه نسخههای Grand Theft Auto این مشکل را نداشتهاند و مثلا بازی GTA: San Andreas در ارائه مکانیکهای مخفیکاری و سیستم حرکتی تقریبا بینقص بود. کافی است ماموریتهایی که در آنها باید به سرقت میپرداختید را تجربه کرده باشید تا این موضوع را کاملا درک کنید. حال که حرف از این ماموریتها به میان آمد باید بگوییم که امیدوار هستیم چنین مراحلی هم در بازی GTA 6 مجددا وجود داشته باشند.
3- کمیت و کیفیت سرقتها
یکی از بهترین و جذابترین بخشها در بازی GTA V و GTA Online قطعا سرقتها (Heist) بودند. با این که تجربه آنها در بخش داستانی هم جذابیتهای خاص خود را داشت، اما در بخش آنلاین بود که هر گیمری عاشقشان میشد. در واقع هایستها با ارائه تجربهای ویژه و بسیار چالشبرانگیز میتوانند هیجان زیادی در گیمر به وجود آورده و اوقات خوشی را به ارمغان آورند. اگر بازی جی تی ای 6 نتواند در این بخش بهتر یا حداقل همسطح با نسخه قبلی عمل کند، قطعا به یک شکست و اثر ناامیدکننده تبدیل میشود.
2- محیطهای قابلتعامل
یکی از بهبودهایی که انتظار داریم به لطف جدیدترین سختافزار در بازی GTA 6 ببینیم، بهرهمندی از محیطی قابلتعامل است. مثلا چه خوب میشود اگر ساختمانها، زمینها و پوشش گیاهی محیط قابلتخریب باشند. اگر چه ارائه چنین چیزی برای همه بازیها کار سادهای نیست و اخیرا هم آثاری عرضه شدهاند که نتوانستهاند تجربهای خوب را از این نظر ارائه دهند. با این حال راکستار با باقی استودیوها قابل قیاس نیست و میتواند اولین توسعهدهندهای باشد که میتواند این ویژگی را به بهترین شکل پیادهسازی کند. محیط قابلتعامل حس واقعگرایانه و حس این که هر اقدامی نتایجی به بار دارد را ایجاد میکند و تجربه گیمرها چندین برابر بهبود میبخشد.
1- هوش مصنوعی بهتر
یکی از بهبودهای کلیدی که باید در بازی GTA 6 نسبت به نسل قبل ببینیم، مربوط به هوش مصنوعی NPCها است. اگر چه بازی جی تی ای 5 اثری زیبا، جذاب و خیرهکننده بود، اما هوش مصنوعی NPCهای آن اصلا رضایتبخش نبود. در واقع بسیاری از گیمرها از این گلایه داشتند که NPCها در رانندگی افتضاحاند، تنوعی در آنها دیده نمیشود و به طور کلی AI آنها ضعیف است. در نتیجه واکنش آنها به اقدامات شما بسیار سادهلوحانه و آزاردهنده بوده و نمیتواند نظر گیمر را جلب کند. در نتیجه این یکی از بخشهای مهمی است که امیدواریم در جی تی ای 6 بهبود پیدا کند.
منبع: ScreenRant