۷ برنامه انتقال فایل گوشی برای اندروید | گوشی به گوشی - مجله مایکت | دنیای تکنولوژی و فیلم و سریال

۷ برنامه انتقال فایل گوشی برای اندروید | گوشی به گوشی

انتقال فایل بین دو گوشی از اهمیت زیادی برخوردار است. برای انتقال فایل بین دو گوشی راه‌های فراوانی وجود دارد، ولی طبیعتا بهترین راه، راهی خواهد بود که به کمک آن بتوان در زمان کوتاه و با سرعت بسیار خوبی، فایل‌های حتی حجیم و سنگین را نیز از یک گوشی به گوشی دیگر منتقل کرد. با این حال، دنیای وسیع برنامه‌های اندرویدی ما را قادر ساخته تا برای هر نیازی که در دنیای دیجیتال داریم، یک راه حل هم وجود داشته باشد و این راه‌حل در این زمینه، چیزی نیست جز اپلیکیشن‌های گوناگونی که برای انتقال فایل روی گوشی‌های اندرویدی منتظر شده‌اند. در این مقاله، می‌خواهیم نگاهی به بهترین و قدرتمندترین برنامه‌های انتقال فایل در اندروید بیندازیم پس با ما همراه باشید. 

پیشنهاد می‌کنیم این نوشته را بخوانید: ۶ آنتی ویروس برای اندروید | از گوشی هوشمندتان محافظت کنید

مایکت

یکی از ویژگی‌های مایکت، امکان انتقال برنامه و بازی بین دو گوشی اندرویدی است. در واقع، حالا اگر شما و دوست‌تان هر دو دارای گوشی اندرویدی هستید و مایکت را هم روی گوشی خود نصب کرده‌اید، می‌توانید برای انتقال بازی‌ها یا برنامه‌هایی که روی یک گوشی نصب است به گوشی دیگر اقدام کنید. این قابلیت جدید باعث می‌شود تا با سرعت بالایی بتوان نسبت به انتقال اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها بین دو گوشی اندرویدی اقدام کرد. بنابراین، اگر به دنبال انتقال برنامه یا بازی بین دو گوشی هستید، مایکت یک انتخاب عالی برای شما به حساب می‌آید. 

آیکون برنامه مایکت

مایکت

حجم:۱۰.۸ مگابایت

دانلود برنامه

SHAREit

شیریت یا SHAREit با بیش از ۲۶ میلیون بار نصب از مایکت، به عنوان یکی از بهترین برنامه‌های انتقال فایل شناخته می‌شود. با این برنامه، انتقال فایل بین دستگاه‌های مختلف ۲۰۰ بار سریع‌تر از بلوتوث و با سرعت ۲۰ مگابایت بر ثانیه انجام می‌شود. فایل‌هایی با فرمت‌های مختلف مانند اپلیکیشن، عکس، ویدیو، گیف و موزیک با این برنامه قابل انتقال هستند. در واقع، اگر به دنبال یک برنامه همه‌فن‌حریف برای انتقال انواع فایل می‌گردید، شیریت بهترین انتخاب برای شماست. 

SHAREit یک برنامه پخش ویدیو و پخش موزیک هم هست که با آن می‌توانید علاوه بر موسیقی و ویدیوهای موجود در حافظه گوشی، جدیدترین ویدیو و موسیقی‌های روز دنیا را ببنید و بشنوید. یکی از نکات جالب در مورد شیریت این است که این برنامه حفظ امنیت گوشی را نیز در اولویت قرار داده است و به همین جهت با یک ابزار ایمن در زمینه انتقال فایل طرف هستیم. مالتی‌پلتفرم بودن شیریت نیز یعنی شما می‌توانید روی پلتفرم‌های مختلف شیریت را نصب و از قابلیت‌های انتقال فایل آن استفاده کنید.

SHAREit را از مایکت دانلود کنید:

آیکون برنامه SHAREit: Transfer, Share Files

SHAREit: Transfer, Share Files

حجم:۶۸.۲ مگابایت

دانلود برنامه

 

Xender

با Xender می‌توانید بدون نیاز به اینترنت فایل‌ها را بین دستگاه‌های مختلف جابه جا کنید. در واقع، یکی از مهم‌ترین شعارهای تبلیغاتی این برنامه عدم استفاده آن از اینترنت همراه است، بنابراین از این حیث می‌تواند خیال‌تان راحت باشد. 

سرعت انتقال فایل با Xender تا ۴۰ مگابایت بر ثانیه می‌رسد و به این ترتیب می‌تواند فایل‌هایتان را به سریع‌ترین شکل ممکن بین گوشی‌های هوشمند و همچنین بین گوشی و کامپیوتر و تبلت جابه‌جا کند. این برنامه انتقال فایل هیچ سقفی برای انتقال فایل‌های سنگین ندارد و با آن می‌توانید هر فایل با هر حجمی را انتقال دهید.

Xender یک برنامه مدیریت فایل هم است که به شما امکان مدیریت فایل‌هایتان را می‌دهد و حتی از آنها بک‌آپ هم می‌گیرد. به علاوه قابلیت پخش موزیک و ویدیو را هم دارد. درست به مانند شیریت، در Xender هم شاهد امکان انتقال فایل به نسخه‌های دیگر برنامه روی پلتفرم‌های دیگر نظیر آی‌او‌اس و ویندوز هستیم که نکته مهمی به شمار می‌آید. 

Xender را از مایکت دانلود کنید:

آیکون برنامه Xender - Share Music Transfer

Xender – Share Music Transfer

حجم:۲۸ مگابایت

دانلود برنامه

 

Zapya

با برنامه Zapya می‌توانید هم به کمک Wifi و هم به صورت آفلاین هر نوع فایلی را ببین دستگاه‌های مختلف انتقال دهید. زاپیا تمرکز زیادی روی این بحث داشته که به کمک آن می‌توانید بین هر دو دستگاهی که فکرش را بکنید، فایل انتقال دهید. در واقع باز هم فاکتور مالتی‌پلتفرم بودن زاپیا نقش مهمی را در آن ایفا می‌کند. این برنامه برای تبادل فایل‌های سنگین هیچ محدودیتی ایجاد نمی‌کند. ویژگی جالب توجه این برنامه این است که می‌توانید در آن گروه‌های مختلفی مانند گروه‌های کاری یا دوستانه ایجاد کنید و یک فایل را به صورت همزمان برای اعضای گروه بفرستید و از فرستادن تک به تک آن بی نیاز شوید. این ویژگی بسیار کاربردی و مفیدی، به خصوص برای انجام امور کاری است. همچنین با Zapya می‌توانید با دوستان خود چت کنید. این برنامه مانند دیگر رقبایش، شما را در جریان جدیدترین موزیک و ویدیوها قرار می‌دهد.

همان‌طور که گفته شد، زاپیا نسخه وب هم دارد که با نصب آن بر روی کامپیوتر خود می‌توانید فایل‌ها را بین گوشی هوشمند و کامپیوتر انتقال دهید. قابلیت نصب یک‌جای برنامه‌ها و بازی‌های دریافتی هم از جمله دیگر ویژگی‌های زاپیا است که امکان استفاده سریع‌تر از آن را برای شما فراهم می‌کند. 

این برنامه را از مایکت دانلود کنید:

آیکون برنامه Zapya - File Transfer, Share

Zapya – File Transfer, Share

حجم:۲۲.۸ مگابایت

دانلود برنامه

 

Google Drive

Google Drive اپلیکیشنی ساخت شرکت گوگل است که به صورت پیش فرض بر روی اکثر گوشی‌های هوشمند اندرویدی وجود دارد. این برنامه در واقع یک فضای ابری است که بین دستگاه‌های اندرویدی و کامپیوتر شخصی‌تان ارتباط برقرار می‌کند.

این برنامه می‌تواند یک فضای ابری را بین دستگاه‌های شما و همکاران یا دوستان‌تان برقرار کند و به این ترتیب این امکان را به شما می‌دهد که به راحتی فایل‌های مختلف را با افراد محتلف، در هرجایی به اشتراک بگذارید. برای بهتر دیدن و مرتب کردن فایل‌هایتان می‌توانید پوشه‌های مختلف را تنظیم کنید. قابلیت سرچ نام فایل، امکان مفید دیگری است که پیدا کردن یک فایل مشخص بین انبوه فایل‌های ذخیره شده را آسان‌تر می‌کند.

با گوگل درایو می‌توانید از روی برگه‌ها و اسنادتان اسکن بگیرید و با کیفیت قابل قبولی در اختیار داشته باشید. به علاوه این برنامه به سیستم Google photos شما هم متصل می‌شود. نکته اساسی در مورد گوگل درایو، این است که شما به راحتی می‌توانید دسترسی همیشگی به فایل‌های خود داشته باشید و به این ترتیب، حتی اگر گوشی شما هم در دسترس‌تان نباشد، باز هم امکان دسترسی و استفاده از فایل خود را خواهید داشت. 

Google Drive را از مایکت دانلود کنید:

آیکون برنامه Google Drive

Google Drive

حجم:۱۰۵.۵ مگابایت

دانلود برنامه

 

AirDroid

Airdroid

AirDroid یکی از برنامه های انتقال فایل محبوب بین گوشی‌های هوشمند و تبلت با کامپیوتر شخصی است. این برنامه شما را از کابل های USB بی نیاز می‌کند و با کمک Wifi بین دستگاه‌ها ارتباط برقرار می‌کند. این برنامه نه تنها قابلیت انتقال فایل را هم دارد، بلکه با اتصال گوشی به کامپیوتر می‌توانید پیام کوتاه، اعلان‌ها و حتی تماس‌های گوشی را با کامپیوترتان کنترل و مدیریت کنید و جواب بدهید. در واقع، ایردروید بیشتر برای اتصال گوشی به پی‌سی و انتقال فایل میان آن‌ها کاربرد دارد ولی اشاره به آن در این لیست خالی از لطف نیست.

این برنامه رابط کاربری ساده و جذابی دارد که به کمک آن، خیلی زود می‌توانید کارهای مدنظر خود را انجام دهید و در واقع به سادگی هرچه تمام‌تر فایل‌های مدنظر خود را انتقال دهید. ایردروید یکی از گزینه‌های جذاب برای اتصال اندروید به رایانه شخصی است و به همین علت، استفاده از آن چه برای انتقال فایل و چه برای استفاده از قابلیت‌های گوشی روی کامپیوتر، جذابیت‌های خاص خود را دارد. 

آیکون برنامه AirDroid: File & Remote Access

AirDroid: File & Remote Access

حجم:۴۰.۶ مگابایت

دانلود برنامه

ShareMe

شیائومی نیز به مانند گوگل، یکی از شرکت‌هایی است که انواع و اقسام اپلیکیشن‌های کاربردی مختلف را در اختیار کاربران خود قرار داده است. یکی از این برنامه‌ها، شیر می نام دارد که همان‌طور که از نام آن پیداست،‌ برای بحث انتقال فایل به کمک ما می‌آید. اپلیکیشن انتقال فایل شیائومی یا همان شیر می بدون نیاز به اینترنت شما را قادر می‌سازد تا فایل‌های مدنظر خود را بین دو گوشی منتقل کنید. برای انتقال فایل‌های حجیم هم می‌توانید روی این برنامه حساب باز کنید و قابلیت ازسرگیری مجدد انتقال فایل در صورت ناموفق بودن آن، شیر می را تبدیل به یک برنامه ایده‌آل برای جابجایی و انتقال فایل کرده است. 

آیکون برنامه ShareMe: File sharing

ShareMe: File sharing

حجم:۳۵.۸ مگابایت

دانلود برنامه

در مایکت هزاران برنامه کاربردی دیگر وجود دارند که برای دیدن آنها می‌توانید به این دسته بندی بروید:

برنامه‌های کاربردی

 

مطالب مرتبط

۲ دیدگاه

  1. جدیدا نرم افزار چیتا هم ساخته شده که به نظرم از همه ی اینا بهتره

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×