بهترین اپلیکیشن های ورزشی بدنسازی در خانه

ورزش کردن و سوزاندن کالری باید بخشی از برنامه روزانه ما باشد. در درستی این جمله، هیچ شکی نیست. در حالی که زندگی ما قدم به قدم به سمت ماشینی‌تر شدن پیش می‌رود و تحرک ما روز به روز در حال کاهش یافتن است، ورزش کردن برای حفظ سلامتی یا تناسب اندام اهمیت فوق‌العاده‌ای پیدا کرده است. پیشرفت تکنولوژی به ما در ورزش کردن هم کمک می‌کند. فارغ از وسایل ورزشی جدید، گوشی‌های هوشمند و اپلیکیشن‌های مختلف مثل کرفس نیز می‌توانند درست به مانند یک مربی، به ما در هر چه بهتر ورزش کردن کمک کنند. پس با مجله مایکت همراه باشید تا چندین اپلیکیشن کاربردی برای ورزش در خانه را به شما معرفی کنیم.

اگر به دنبال داشتن بدنی سالم هستید، ورزش کردن باید در روتین روزمره شما قرار بگیرد. چه چیزی بهتر از داشتن اپلیکیشن‌هایی جمع و جور اما کاربردی برای ورزش در گوشی هوشمند؟ از آن جایی که گوشی هوشمند ما همواره در کنار ماست، چرا از کمک آن استفاده نکنیم؟ اپلیکیشن‌های ورزشی مختلفی روی گوشی وجود دارند اما در این مقاله، ما فقط روی آن‌هایی تمرکز کرده‌ایم که برای ورزش در خانه به کمک‌مان می‌آیند. پس اگر قادر به رفتن به باشگاه‌های ورزشی نیستید، نگران نباشید چرا که برخی یا حتی همه ویژگی‌های برنامه‌هایی که به شما معرفی خواهیم کرد، با ماندن در خانه نیز قابل استفاده‌اند.

تناسب اندام با جیم شو

یکی از اپلیکیشن‌های همه‌جانبه برای حفظ تناسب اندام و ورزش، جیم شو نام دارد. از بزرگ‌ترین نقاط قوت این برنامه می‌توان به پشتیبانی آن از زبان فارسی اشاره کرد که باعث می‌شود استفاده از آن نیز برای کاربران فارسی‌زبان بسیار لذت‌بخش و ساده باشد. شما به کمک جیم شو می‌توانید میزان کالری مصرفی خود را محاسبه و از وضعیت چاقی یا لاغری خود باخبر شوید. به این ترتیب، یکی از قابلیت‌های مناسب برای هنگامی که ورزش را به برنامه روزمره خود اضافه کرده‌اید یعنی کنترل کالری مصرفی در این اپلیکیشن تعبیه شده است. 

بخش دیگری از اپلیکیشن به تمرین‌های ورزشی اختصاص پیدا کرده که می‌توانید با دنبال کردن آن‌ها، از تمرین در خانه لذت ببرید. بانک حرکات بدنسازی و یوگای موجود در این برنامه می‌تواند به شما در پیگیری برنامه ورزشی‌تان کمک زیادی کند. اگر می‌خواهید به شکلی جدی ورزش در خانه را دنبال کنید، توصیه می‌کنیم که جیم شو را از مایکت دانلود کنید.

آیکون برنامه جیم شو: کالری شمار، رژیم، ورزش در خانه

جیم شو: کالری شمار، رژیم، ورزش در خانه

حجم:۱۸.۳ مگابایت

دانلود اپلیکیشن جیم شو

اپ همه جانبه کرفس

 کرفس نیز یکی دیگر از اپلیکیشن‌های مناسب برای لاغری است. در حالی که کرفس در نگاه اول یک اپلیکیشن کالری شمار به نظر می‌آید، ولی بخش‌های مختلفی را در خود جای داده که هر کدام از آن‌ها می‌تواند به نحوی شما را تشویق به تحرک و ورزش کند. مثلا، می‌توانید برای خود هدف وزن، آب و قدم بگذارید تا در بازه‌های زمانی بتوانید بیشتر به هدف خود نزدیک شوید.

 

یکی از بخش‌های جذاب برنامه کرفس، بخش مربوط به تمرین‌های آن است. تمرین‌های ورزشی کرفس را می‌توانید در خانه و بدون نیاز به هر گونه وسیله یا ابزار ورزشی، انجام دهید و به این ترتیب در کنار دیگر ویژگی‌های قرار گرفته در کرفس، در مسیر زندگی سالم و پرانرژی قدم بردارید.

آیکون برنامه کرفس - کالری شمار رژیم لاغری و چاقی

کرفس – کالری شمار رژیم لاغری و چاقی

حجم:۲۲.۵ مگابایت

دانلود اپ کرفس

ورزش با تمرین‌های طبقه‌بندی شده مانکن

مانکن نیز به لطف پشتیبانی از زبان فارسی، یکی از اپلیکیشن‌های مناسب برای محاسبه کالری مصرفی در روز و البته تمرین در راستای لاغری است. به لطف تمرین‌های تعریف شده در مانکن، شما می‌توانید در خانه ورزش کنید و میزان کالری سوزانده شده هنگام انجام آن تمرین‌ها را نیز محاسبه کنید. این تمرین‌ها بر اساس نواحی مختلف بدن که به دنبال لاغرتر شدن آن هستید طبقه‌بندی شده‌اند و دسترسی به آن‌ها بسیار ساده است. تصاویر متحرک و صوت راهنما نیز به شما در پیگیری بهتر این تمرینات کمک فراوانی می‌کند. با مانکن، می‌توانید به‌شکلی منظم و حرفه‌ای در راستای ورزش در خانه، لاغری و تناسب اندام قدم بردارید.

آیکون برنامه مانکن

مانکن

حجم:۲۴.۲ مگابایت

دانلود برنامه مانکن

ورزش در خانه بدون تجهیزات با Home Workout – No Equipment

یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها برای ورزش در خانه در سراسر دنیا، هوم ورک‌اوت (Home Workout) است. این اپلیکیشن از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند؛ اما، کماکان به خوبی می‌توانید از آن برای تناسب اندام و ورزش در خانه استفاده کنید. 

به کمک هوم ورک‌اوت، شما می‌توانید تمریناتی را برای پرورش عضلات مختلف خود انجام دهید. برای انجام این تمرینات، به هیچ وسیله‌‌ای نیاز ندارید و از خانه و بدون دسترسی به لوازم و وسایلی که در باشگاه‌های ورزشی وجود دارند، تنها با صرف چند دقیقه در روز می‌توانید بدنسازی در خانه را تجربه کنید. هیچ نیازی به داشتن مربی کمکی نیست و هوم ورک‌اوت خودش بهترین مربی برای شما به شمار می‌رود.

تمرینات موجود در این برنامه برای پاها، دست‌ها و عضلات شکم و سینه موثر هستند و نکته جالب این است که تمامی آن‌ها را بدون داشتن تجهیزات می‌توان انجام داد و هیچ پیش نیازی برای انجام آن‌ها وجود ندارد. با صرف تنها چند دقیقه در روز، می‌توانید وضعیت آمادگی عضلات قسمت‌های مختلف بدن خود را افزایش دهید و به این ترتیب، زندگی سالم‌تری را تجربه کنید.

آیکون برنامه Home Workout - No Equipment

Home Workout – No Equipment

حجم:۱۹.۳ مگابایت

ورزش در خانه بدون تجهیزات

تمامی تمرین‌های این اپلیکیشن توسط متخصصین حوزه ورزش و پرورش اندام طراحی شده‌اند و حتی تمرین‌های روزانه و روتین نیز همگی از این قانون پیروی می‌کنند. شما می‌توانید از تمرین‌های موجود در این برنامه هم برای چربی‌سوزی و هم برای عضله‌سازی و افزایش قدرت عضله‌ها استفاده کنید. تنها با چند هفته استفاده از هوم ورک‌اوت، می‌توانید نتایج شگفت‌انگیز استفاده از آن را در بدن خود مشاهده کنید! رابط کاربری ساده این برنامه به شما کمک می‌کند تا به راحتی از ویژگی‌های مختلف آن استفاده کنید. اگر به دنبال یک همراه خوب برای ورزش در منزل هستید، هوم ورک‌اوت از بهترین گزینه‌ها برای شماست. 

ورود آدیداس به دنیای اپ‌های ورزشی با adidas Training: Home Workout

شما نیز به طور قطع با برند آلمانی آدیداس آشنایی دارید. این برند شهرت خود را مدیون فعالیت‌اش در حوزه پوشاک و لوازم ورزشی است. با این حال، در راستای حضوری فعال‌تر در حوزه ورزش این شرکت اپلیکیشنی را برای ورزش در خانه منتشر کرده که نام آن آدیداس ترینینگ (adidas Training) است. 

آدیداس این برنامه را یک اپلیکیشن جامع برای ورزش در خانه خطاب کرده و در آن امکانات فراوانی را قرار داده است. مهم‌ترین نکته، این است که می‌توان بیش از ۱۸۰ تمرین مختلف تعبیه شده در این اپلیکیشن را که از سطح مبتدی تا سطح فوق پیشرفته طبقه‌بندی می‌شوند، بدون داشتن تجهیزات خاصی، در منزل انجام داد. بنابراین نیازی به مراجعه به باشگاه ورزشی یا محیط‌های رو باز برای انجام این تمرین‌ها نیست. شما می‌توانید از ویدیوهای باکیفیتی که آدیداس برای آموزش این تمرین‌ها به شما تهیه کرده نیز استفاده کنید. آدیداس ترینینگ جزو برنامه‌های باکیفیت بدنسازی در خانه است و می‌توانید برای ورزش در منزل از آن استفاده کنید.

آیکون برنامه adidas Training: HIIT Workouts

adidas Training: HIIT Workouts

حجم:۵۸ مگابایت

اپلیکیشن ورزشی آدیداس

با Seven – 7 Minute Workout ورزش کردن زیاد وقت‌گیر نیست

سون، یکی از اپلیکیشن‌های خلاقانه لیست پیشنهادی مایکت به شماست. چرا سون خلاقانه است؟ همان‌طور که احتمالا نام آن برای شما جالب توجه بوده، باید به نوع خاص تمرینات قرار گرفته در این برنامه ورزش در خانه اشاره کنیم. تمرین‌های قرار گرفته در سون در هفت دقیقه قابل انجام هستند. در واقع، تنها با صرف هفت دقیقه زمان در خانه، بدون داشتن هیچ گونه تجهیزات خاصی، می‌توانید کمک شایانی به وضعیت سلامت جسمی خود کنید. در واقع، یکسان بودن مدت زمان مورد نیاز برای تکمیل تمرین‌های این اپلیکیشن می‌تواند به شما در ایجاد یک عادت و دیدن تمرین‌ها به چشم یک نوع چالش روزانه نیز کمک کند و به این ترتیب، خیلی زود می‌توانید ورزش را وارد روتین روزمره خود کنید.

آیکون برنامه Seven - 7 Minute Workout

Seven – 7 Minute Workout

حجم:۴۰.۲ مگابایت

ورزش در هفت دقیقه

با Six Pack in 30 Days سی روزه سیکس‌پک‌دار شوید

یکی از شیرین‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین دستاوردهای بدنسازی، داشتن سیکس پک یا همان شکم شش تکه است. افراد زیادی صرفا برای رسیدن به سیکس پک رو به ورزش و بدنسازی می‌آورند و به همین جهت، پر بی‌راه نیست اگر بگوییم سیکس پک یکی از پرطرفدارترین فواید ورزش کردن است. یکی از اپلیکیشن‌هایی که به شکلی تخصصی روی سیکس پک مانور داده و به شما کمک می‌کند تا در مدت زمانی کوتاه بتوانید شکم شش تکه‌ای داشته باشید، سیکس پک در ۳۰ روز با نام انگلیسی Six Pack in 30 Days است. 

با این که داشتن سیکس پک خیلی رویایی به نظر می‌رسد و خیلی از افراد استرس این را دارند که تحمل سختی این پروسه از توان آن‌ها خارج است، اما این برنامه به شما کمک می‌کند تا هیکلی آرمانی داشته باشید. پس اگر شما هم همیشه به داشتن سیکس پک علاقه داشته‌اید اما هیچ گاه به سمت تمرین برای آن نرفته‌اید، بد نیست که این اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب کنید. درست به مانند برنامه قبلی یعنی هوم ورک‌اوت، سیکس پک در ۳۰ روز نیز تمرین‌هایی کوتاه اما طبقه‌بندی شده و ضروری برای داشتن سیکس پک را کنار هم جمع‌آوری کرده است. جالب است بدانید که توسعه‌دهنده هر دوی این برنامه‌ها، یک شرکت هستند.

در برنامه سیکس پک در ۳۰ روز شاهد ۳ دسته اصلی برای تمرین‌ها هستیم. دسته اول که همان تمرین‌های مقدماتی است، برای آب کردن چربی‌های شکم کاربرد دارند. دسته دوم، تمرین‌های مناسب برای عضله‌سازی در ناحیه شکم است. این تمرین‌ها به شما کمک می‌کنند تا عضلات شکم خود را سفت کنید و برای دسته سوم تمرین‌ها آماده شوید؛ همان تمرین‌هایی که منتظرش بودید یعنی تمرین‌های دسته سوم که مناسب برای ایجاد سیکس پک در ناحیه شکم شماست. 

آیکون برنامه Six Pack in 30 Days

Six Pack in 30 Days

حجم:۲۴.۶ مگابایت

اپلیکیشن سیکس پک در سی روز

تمرین‌های اپلیکیشن سیکس پک در ۳۰ روز مناسب طی کردن در بازه‌های زمانی ۳۰ روزه است و برای استفاده از این اپلیکیشن هم نیازی به مراجعه به باشگاه ورزشی ندارید. آموزش‌های انیمیشنی و ویدیویی نیز برای تمرین‌ها در این برنامه تعبیه شده تا اگر سوال یا ابهامی برای شما باقی ماند، در حل آن به شما کمک کند. سیکس پک در ۳۰ روز می‌تواند بهترین مربی شما برای رسیدن به یک شکم شش تکه باشد.

ورزش و لاغری با Lose Weight at Home in 30 Days 

بدون شک یکی از اهداف ما از ورزش کردن، کاهش وزن است. ورزش می‌تواند بهترین وسیله برای کاهش وزن و سپس کنترل آن برای ما باشد. اپلیکیشن کاهش وزن در خانه در ۳۰ روز (Lose Weight at Home in 30 Days) نیز با مدنظر گرفتن همین هدف، یکی از بهترین برنامه‌های ورزش در خانه برای بانوان است.

برنامه کاهش وزن در خانه در ۳۰ روز با ارائه تمرین‌های مناسب برای کاهش وزن به شما، همراه مناسبی برای کم کردن وزن در یک بازه زمانی کوتاه است. در کنار ارائه تمرین‌، این اپلیکیشن برنامه‌های تغذیه نیز در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید در کنار ورزش، تغذیه خود را نیز کنترل کنید چرا که وزن کم کردن بدون تصحیح برنامه غذایی، امری بسیار سخت و در اکثر مواقع غیرممکن است. 

آیکون برنامه Lose Weight at Home in 30 Days

Lose Weight at Home in 30 Days

حجم:۲۰.۷ مگابایت

اپلیکیشن لاغری در سی روز

لازم به ذکر است که برای تمرین‌های این برنامه نیز نیازی به دسترسی به وسایل و ابزار خاص یا مراجعه به باشگاه ورزشی ندارید. وجود قابلیت‌هایی نظیر رهگیری روند کاهش وزن نیز به شما کمک می‌کند تا بهتر در جریان مفید بودن روتین ورزشی خود قرار بگیرید و بر اساس نتایج کسب شده، در صورت لزوم تغییراتی را در روال ورزش کردن خود ایجاد کنید.

مطالب مرتبط

1 دیدگاه

  1. با این وضعیت کرونا و واکسنش که هنوز خیلی مونده به ما برسه بعید می دونم که بتونیم به این زودی به شرایط قبل برگردیم… باید هرطور میشه فقط سعی کنیم از این وضع بهترین استفاده رو بکنیم مثل خیلی از کسب و کارهایی که دارن اینترنتی کار میکنن. کلی شغل از طریق همین اینترنت ایجاد شده که میشه واردشون شد. از آموزش کارای هنری و دوخت و فروش لباس تا خیلی از کارهای خدماتی و فنی با همین اینترنت روبراه شده.. یه زمانی واسه لوله بازکنی برچسب روی در و دیوار رو زیر و رو میکردیم تا یکیو پیدا کنیم، الان دیگه چاه بازکنی رو هم اینترنتی کردن.. پس میشه از این بستر استفاده کرد.. البته به شرطی که اینترنت رو ازمون نگیرن!!

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×