بهترین اپلیکیشن‌ پیام رسان جایگزین تلگرام چیست؟

محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌ رسان در ایران، یعنی شبکه اجتماعی تلگرام از اردیبهشت سال ۹۷ به طور رسمی فیلتر شد. پیدا کردن برنامه تلگرام بدون فیلتر، به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ایرانی‌ها تبدیل شد. نسخه‌های غیررسمی به عنوان جایگزین برای تلگرام محبوب شدند و از دو اپلیکیشن غیررسمی هاتگرام و تلگرام طلایی به طور رسمی حمایت شد.

دلیل این موضوع این بود که تلگرام طلایی به صورت خودکار کانال‌هایی را که از سمت مراجع ذی‌ربط به آن‌ها اعلام می‌شد، فیلتر می‌کرد.

علاوه بر نرم افزار های هاتگرام و تلگرام طلایی، موبوگرام و اینفوگرام نیز از کلاینت‌های غیررسمی پرطرفدار بودند تا این که اوایل سال ۹۸ به منظور استفاده بیشتر از پیام‌رسان‌های داخلی، این برنامه‌ها نیز از دسترس خارج شدند.

با توجه به وضعیت کنونی شبکه اجتماعی تلگرام اصلی و باقی تلگرام‌های بدون فیلتر بد نیست با پیام رسان های دیگری که میشود از آنها به عنوان جایگزین‌ برای تلگرام استفاده کرد، آشنا شویم.

برنامه های خوب جایگزین برای تلگرام

مسلما انتخاب بهترین ها کمی مشکل است. ما در مایکت به صورت تخصصی در مورد برنامه های اندروید تحقیق و بررسی کرده و برای انتخاب بهترین ها تلاش میکنیم، در زیر نتایج این بررسی را مشاهده میکنید.

۱) پیام‌ رسان سروش پلاس (نسخه جدید)

پیام‌رسان شروع به عنوان یک پیام‌رسان داخلی، اولین جایگزین برای تلگرام بود که معرفی شد. سروش پلاس نسل جدیدی از پیام‌رسان سروش است، با امکاناتی ‌نظیر تماس تصویری، پخش فیلم و موسیقی همزمان با شروع دانلود، بات‌های کاربردی، امکان جستجوی سراسری در چت‌ها، گروه‌ها و کانال‌ها، امکان سنجاق کردن پیام، امکان ذخیره‌سازی ابری اطلاعات و خدمات پرداخت امن . این ویژگی‌ها در کنار امکانات دیگری که برای کاربران فراهم شده، سروش پلاس را به یک پیام‌رسان خاص و پیشرفته تبدیل کرده است.

آیکون برنامه پیامرسان سروش‌پلاس

پیامرسان سروش‌پلاس

حجم:۳۸.۶ مگابایت

دانلود برنامه
 

۲) پیام رسان بله جایگزین تلگرام طلایی

‏«بله» یک شبکۀ اجتماعی‌ست که انتقال‌ها را برای شما آسان می‌کند؛ هم انتقال پیام‌های صوتی، ویدئویی و نوشتاری و هم انتقال پولتان. شما در برنامه بله برای اندروید می‌توانید به راحتی با دوستان خود ارتباط داشته باشید. کانال‌های شخصی و عمومی درست کنید و اگر نیازی به انجام خدمات بانکی داشتید، باز هم در پیام رسان بله بمانید. بله خدمات بانکی و مالی شما را امن و مطمئن انجام می‌دهد؛ به این دلیل که خدمات مالی بله در شبکۀ بانکی کشور و با نظارت کامل بانک مرکزی انجام می‌گیرد. 

آیکون برنامه بله (گفتگو +پرداخت)

بله (گفتگو +پرداخت)

حجم:۷۲.۵ مگابایت

دانلود برنامه

۳) پیام رسان ایتا (نسخه جدید)

با این پیام رسان اندرویدی می‌توانید پیام‌ها و فایل‌های خود را در فرمت‌های مختلف با سرعت بالایی برای دیگران ارسال کنید. ایتا سبک بوده و در دستگاه‌های ضعیف نیز عملکرد قابل قبولی دارد. ‏ایتا از طراحی ساده و آشنایی بهره برده ‌است که کار با آن، تجربه لذت بخشی را برای عموم مخاطبان فراهم می‌کند. 

آیکون برنامه پیام رسان ایتا

پیام رسان ایتا

حجم:۵۲.۸ مگابایت

دانلود برنامه
 

۴) پیام رسان گپ (نسخه جدید)

برنامه اندروید گپ همانند سایر پیام رسان های معروف بین المللی تمامی امکانات ارتباطی از جمله چت دو نفره، گروه و کانال را در اختیار مخاطب خود قرار می دهد، اما در کنار این قابلیت برای افزایش کارایی پیام رسان، گپ یک بستر ارائه محتوای ارزشمند و معتبر نیز فراهم نموده است. شرکت ها و افرادی که دارای محتوا و خدمات ارزشمند هستند می توانند از طریق « پیام رسان گپ »، خدمات و اطلاعات خود را در اختیار مخاطبین گپ قرار دهند.‏

گپ این امکان را فراهم می آورد تا با یک حساب کاربری بر روی چند دستگاه ( موبایل، تبلت و رایانه ) به صورت همزمان متصل باشید و اطلاعات، مخاطبین و پیام ها به صورت آنلاین در همه این دستگاه ها در اختیار شما می باشد.

آیکون برنامه پیام رسان گپ

پیام رسان گپ

حجم:۵۹.۲ مگابایت

دانلود برنامه

۵) پیام رسان آی گپ (نسخه جدید)

در آیگپ دست شما برای انتخاب همه چیز باز است که به تازگی بروز شده است. از چت با دوستان و تماس تصویری و ارسال فایل های حجیم تا پرداخت کرایه تاکسی و خرید بلیط هواپیما. گفته شده که تمام این خدمات با ۶۵ درصد ترافیک اینترنت در اختیار کاربر قرار می‌گیرد؛ بنابراین آی گپ یک جایگزین برای تلگرام ایرانی و به صرفه است.

آیکون برنامه آیگپ ( آی گپ)

آیگپ ( آی گپ)

حجم:۴۳.۷ مگابایت

دانلود برنامه

۶) پیام‌ رسان واتس اپ، محبوب‌ترین جایگزین برای تلگرام

برنامه WhatsApp، یک پیام‌رسان رایگان است که در حال حاضر محبوب‌ترین جایگزین برای تلگرام است که به تازگی هم بروز شده است. این پیام رسان در دستگاه‌های اندرویدی و سایر تلفن‌های هوشمند قابل دسترس است. این برنامه جهت برقراری ارتباط به اتصال اینترنتی نیازمند است تا پیام‌ها و تماس‌های شما را برقرار سازد. از طریق این برنامه می‌توانید تماس بگیرید، پیام ارسال کنید و عکس‌ها، ویدئوها و برخی فایل‌ها را انتقال دهید. بدون نیاز به نام کاربری و رمز عبور: اگر از به خاطر سپردن رمزهای مختلف خسته شده اید با واتس‌اپ می‌توانید به راحتی با SMS وارد شوید و همیشه وصل باشید.

آیکون برنامه WhatsApp Messenger

WhatsApp Messenger

حجم:

دانلود برنامه

۷) پیام رسان ایمو (نسخه جدید)

بوسیله ایمو می توانید ارتباط رایگان تصویری و صوتی برقرار کنید و با سرعت بالا پیام کوتاه ارسال نمایید. از ویژگیهای این اپلیکیشن کیفت مناسب تماس های ویدئویی و مکالمات آن است که این اپلیکیشن را در رده بالاتری نصب به سایر ابزار ارتباطی قرار داده است. در کنار این امکانات توانایی جستجو در تاریخچه گفتگو ها، قابلیت تشکیل گروه ها و به اشتراک گذاشتن تصاویر را خواهید داشت. این برنامه اندروید هم جدیدا در استور مایکت بروز شده است. 

آیکون برنامه imo-International Calls & Chat

imo-International Calls & Chat

حجم:۴۸.۲ مگابایت

دانلود برنامه

سوالات متدوال

آیا پیام رسان های ایرانی امن و قابل اعتمادند؟

جواب دادن به این سوال کمی مشکل است، متاسفانه شایعاتی در فضای مجازی درست شده است که به صورت هدفمند برنامه های  پیام رسان ایرانی را به قصد تخریب هدف قرار داده اند.

به صورت کلی میتوان گفت که پیام رسان های ایرانی همچون سروش توانسته اند به خوبی اعتماد کاربران را جلب کنند و میزان دفعات دانلود بالا ( 600000 بار در مایکت) نشان دهنده دهنده امنیت و اعتماد بالای کاربران ایرانی به این برنامه است. بنابراین این برنامه ها جایگزین خوب تلگرام برای اندروید هستند.

تلگرام چیست؟

Telegram یک پیام رسانی فوری و صدا از طریق سرویس IP یا VOIP است. برنامه های Telegram برای اندروید ، iOS ، ویندوز فون ، ویندوز NT ، macOS و Linux موجود است. کاربران می توانند توسط این برنامه اقدام به ارسال پیام، عکس ، فیلم ، استیکر ، فایل صوتی و فایلها از هر نوعی بکنند. 

چگونه این برنامه ها انتخاب شده اند؟

برنامه های پیام رسان بالا با توجه به در نظر گرفتن تعداد دانلود آنها در استور مایکت انتخاب شده اند.

جایگزین هایی که باید همین امروز نصب کنید

در این مقاله با بهترین برنامه های جایگزین تلگرام برای اندروید اشنا شدید، امیدواریم یکی از انهارا نصب کرده و از چت کردن با دوستان و نزدیکان خود لذت ببرید.

به نظر شما کدام برنامه جایگزین مناسبی برای تلگرام است؟ اگر برنامه خاصی برای اندروید در ذهن دارید که در این لیست نیست حتما به ما اطلاع دهید تا ان را به لیست اضافه کنیم، از همراهی شما صمیمانه متشکریم.

 

مطالب مرتبط

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×