از آواتار متا برای تماس‌های تصویری اینستاگرام و واتساپ استفاده کنید

متا (Meta) اعلام کرد قابلیتی به اینستاگرام و واتساپ اضافه کرده که به شما اجازه می‌دهد برای تماس تصویری در این برنامه‌ها از آواتاری که ساخته‌اید، استفاده کنید. در ادامه این خبر با مایکت همراه باشید.

در ادامه‌ی قابلیت‌هایی که متا به برنامه‌های خود اضافه می‌کند، این شرکت تصمیم گرفته دست به یک کار جالب بزند. در واقع حالا شما می‌توانید به جای نمایش چهره خودتان، از تصویر آواتارتان در تماس تصویری اینستاگرام و واتساپ استفاده کنید. در نتیجه زمانی که می‌خواهید تماس تصویری برقرار کنید، اما شرایط جوری است که دوست ندارید چهره‌تان را نمایش دهید، این راهکار می‌تواند برای‌تان مفید واقع شود. نتیجه هم همان‌طور در ویدیوی معرفی این ویژگی می‌توانید ببینید، این است که شما و دوستان‌تان با چهره‌هایی انیمیشنی با هم حرف خواهید زد.

در بلاگ شرکت متا پستی در این خصوص منتشر شد که در آن گفته شده: «همه ما در چنین شرایطی بوده‌ایم؛ حالتی که تماس تصویری دریافت می‌کنیم، اما موهای‌مان به‌هم‌ریخته است. شاید هم چشمان‌تان به خاطر تماشای چند باره‌ی سریال From Scratch پف کرده باشد. به هر حال گاهی آماده حضور در برابر دوربین نیستیم. بهتر نمی‌شد اگر به جز مکالمه تصویری یا صوتی راهکار سومی پیش روی‌مان قرار داشت که در گفتگو حس بهتری داشتیم؟ راه حل آواتار متا است.»

قابلیت تماس تصویری با استفاده از آواتار می‌تواند برای کسانی که دوست ندارند چهره‌شان را نشان‌دهند، انتخاب خوبی باشد. اما از سوی دیگر ممکن است این روش برای ارتباط با دوستان و خانواده خیلی عجیب به نظر برسد و تماس صوتی گزینه معقول‌تری در نظر گرفته شود. به هر حال این قابلیت در حال حاضر روی اندروید و iOS به برنامه‌ها اضافه شده است.

متا خبرهای دیگری نیز در خصوص آواتارها به اشتراک گذاشت. این شرکت اعلام کرد که در حال آزمایش قابلیتی ساده‌تر است که بتواند آواتار کاربران فیسبوک و واتساپ را بسازد. به این نحو که کاربر یک تصویر سلفی از خود می‌گیرید و برطبق آن برنامه یک آواتار پیشنهاد خواهد داد. علاوه بر این، شما می‌توانید از بین چند گزینه یکی را انتخاب کرده و به شخصی‌سازی آن هم بپردازید تا به نتیجه دلخواه برسید.

از آواتار متا برای تماس‌های تصویری اینستاگرام و واتساپ استفاده کنید!

متا همچنین اعلام کرد که شما می‌توانید از این به بعد از آواتار متحرک‌تان در استوری‌ها و ریلزهای اینستاگرام و فیسبوک، کامنت‌های فیسبوک و بخش پیام‌های شخصی اینستاگرام و مسنجر استفاده کنید. شما می‌توانید استیکرهایی ارسال کنید که آواتار شما را در حال انجام کاری خاص نشان می‌دهند؛ مثل دست تکان دادن، رقصیدن و دست زدن.

علاوه بر این، متا قابلیتی را فراهم کرده که اجازه می‌دهد آواتار دو کاربر در کنار هم قرار گیرد. در واقع در این حالت شما می‌توانید در استوری‌های فیسبوک‌تان چند نفر از دوستان خود را تگ کنید تا آواتارتان در یک قاب نمایش داده شود. این قابلیت جدید Social Stickers نام دارد.

متا می‌گوید که کاربران ممکن است متوجه این شوند که آواتارهای VR تفاوت کمی با آواتارهای دیگر برنامه‌ها دارند. در این شرایط باید دقت کنید نسبت‌ها هستند که تفاوت را ایجاد می‌کنند.

این شرکت در پستی روی بلاگ‌اش نوشت: «کسی دوست ندارد چهره‌اش به شکلی نامناسب نمایش داده شود و این اتفاق هم قرار نیست بیفتد. ما ظاهر آواتارها را در تمامی پلتفرم‌های‌مان به شکل استاندارد درمی‌آوریم. پس جوری که شما در VR نمایش داده می‌شوید به همان شکل است که در فیسبوک، اینستاگرام، مسنجر و واتساپ دیده خواهید شد. این نه تنها باعث می‌شود آواتارتان تا حدی واقع‌گرایانه‌تر به نظر برسد، بلکه ظاهرتان دقیق‌تر نمایش داده خواهد شد و سرتان بیش از حد بزرگ و خنده‌دار دیده نمی‌شود.»

متا در ماه آوریل اعلام کرد که بیش از 1 میلیارد آواتار در پلتفرم‌های مختلف‌اش ساخته شده است. این شرکت اولین بار در سال 2020 بود که قابلیت ساخت آواتار را معرفی کرد تا با Bitmoji اسنپ رقابت کند و از آن زمان تا به حال در حال ارائه به‌روزرسانی‌هایی است که بتواند ظاهری واقع‌گرایانه‌تر را به نمایش بگذارد.

منبع: TechCrunch

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×