دوربین آیفون 15 بهبود پیدا خواهد کرد؟

به نظر می‌رسد که اپل (Apple) قصد دارد روی آیفون 15 هم از لنز 48 مگاپیکسلی استفاده کند؛ هرچند در آن تغییرات کمی ایجاد خواهد کرد. در ادامه این خبر با مایکت همراه باشید.

کاربران اپل برای مدل جدید گوشی‌های هوشمند این شرکت انتظار دو تغییر بزرگ را داشتند؛ در واقع آن‌ها می‌خواهند جزیره پویا (Dynamic Island) و دوربین آیفون 15 نسبت به نسل گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته باشد. اما حالا به نظر می‌رسد که دوربین تغییر زیادی نخواهد کرد.

بر اساس ادعای Digital Chat Station که از جمله لیکرهای (Leaker) معتبر حوزه تکنولوژی است، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس همان دوربین‌های نسل قبل را خواهند داشت. اما این لیکر در سایت Weibo اعلام کرد که لنز 48 مگاپیکسلی آیفون 15 و آیفون 15 پلاس با تغییراتی همراه خواهد بود.

اما تفاوت در چه چیزی خواهد بود؟ Digital Chat Station می‌گوید که لنز 48 مگاپیکسلی آیفون 15 و آیفون 15 پلاس با سنسور 1/1.5 اینچی همراه بوده که نسبت به لنز 48 مگاپیکسلی آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس با سنسور 1/1.28 اینچی اندازه کوچک‌تری دارد.

در بحث سنسورها هرچه بزرگ‌تر، بهتر

دوربین آیفون 15 قرار نیست بهتر شود؟

اندازه سنسور کوچک‌تر یعنی نور کم‌تری دریافت می‌شود و در نتیجه عملکرد در نور کم خیلی خوب نخواهد بود. علاوه بر این، یک سنسور بزرگ‌تر می‌تواند عمق میدان و محدوده داینامیک بهتری را ارائه دهد و در نهایت باعث بالا رفتن کیفیت عکس شود. البته باید بگوییم که اندازه سنسور فقط یکی از عوامل موثر در کیفیت نهایی تصاویر ثبت شده به حساب می‌آید.

بنابراین اگر ادعای Digital Chat Station درست باشد، کیفیت دوربین آیفون 15 و آیفون 15 پلاس نسبت به آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس پایین‌تر خواهد بود.

البته نباید هنوز این اطلاعات را خیلی جدی گرفت، اما باید اظهار کرد که این ادعاها با شایعاتی که پیش‌تر منتشر شده بود تضادی ندارند. در واقع پیش‌تر هم گفته شده بود که اپل قصد دارد در سری جدید از گوشی‌های‌اش هم از لنز 48 مگاپیکسلی استفاده کند. اما در آن زمان چیزی در خصوص اندازه سنسورها گفته نشده بود.

به هر حال اگر این خبرها تایید شوند، این اقدام از سوی اپل برای کاربران کاملا ناامیدکننده خواهد بود. البته خبر بد فقط همین مورد نیست. دوربین 48 مگاپیکسلی آیفون 15 قرار نیست خیلی از لنز 12 مگاپیکسلی نسخه پایه در نسل قبل دیدیم بهتر باشد و شاید در بهترین حالت با آن چه روی نسخه پرو و پرو مکس بود برابری کند.

منبع: TechRadar

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×