بازی‌های AAA روی آیفون 15 پرو عرضه خواهند شد

به نظر می‌رسد مدل‌های جدید گوشی‌های آیفون شرکت اپل قابلیت اجرای بازی‌های بزرگ را دارند و آثاری مختلفی قرار است در آینده برای کاربران این تلفن هوشمند در دسترس قرار گیرند. در ادامه این خبر با مایکت همراه باشید.

بازی‌های AAA روی گوشی‌های موبایل؟ تا همین چند وقت پیش عرضه چنین آثار بزرگی روی گوشی‌های موبایل غیرقابل تصور بودند، چرا که باری اجرای چنین بازی‌هایی نیاز به سخت‌افزارهای بسیار قدرتمند است. در واقع توسعه‌دهندگان هم تمایلی به این کار نداشتند، چرا که با خود می‌گفتند پورت بازی بزرگی مثل دث استرندینگ روی موبایل چه فایده‌ای دارد وقتی کاربر قادر به تجربه آن نیست. اصلا آثاری نظیر دث استرندینگ می‌توانند تجربه‌ای قابل قبول روی گوشی‌های موبایل باشند؟ حالا به نظر می‌رسد جواب به این سوال مثبت است. اخیرا دو گوشی بالارده از سری تلفن‌های هوشمند اپل معرفی شده‌اند و به نظر می‌رسد آیفون 15 پرو و پرو مکس قابلیت اجرای آثاری نظیر رزیدنت ایول 4، رزیدنت ایول ویلج، اساسینز کرید میراژ و دث استرندینگ را دارند.

اپل ادعا کرده این امکان به لطف GPU جدید و اولین پردازنده 3 نانومتری‌اش یعنی تراشه A17 Pro روی گوشی‌های موبایل‌اش فراهم شده است. این پردازنده گرافیکی قابلیت ارائه رهگیری پرتو (Ray Tracing) را دارد و نسبت به نسل قبل خود حداقل 20 درصد قوی‌تر است. تراشه A17 Pro هم عملکرد بسیار خوبی دارد و در کنار Neural Engine سریع‌تر می‌تواند تجربه‌ای عالی را ارائه دهد. اما قابلیت ماشین لرنینگ بهبود یافته چیست؟ این قابلیت برای Metal FX مهم است که آن را پیش‌تر روی مک‌ها دیده بودیم. در واقع این قابلیت چیزی شبیه به Nvidia DLSS است.

دیگر ویژگی جذاب گوشی آیفون 15 پرو نمایشگر 120 هرتزی آن است که از HDR هم پشتیبانی می‌کند و قابلیت مدیری

بازی‌های AAA روی آیفون 15 پرو عرضه خواهند شد

خبر خوب برای توسعه‌دهندگان هم این است که به نظر می‌رسد اکوسیستم ارائه شده در رزیدنت ایول ویلج روی مک نشان می‌دهد که پورت نسخه مک بازی‌ها برای گوشی‌های آیفون کار چندان دشواری نخواهد بود. در واقع این امر اجازه می‌دهد شرکت‌ها بدون هزینه زیاد، آثار خود را روی گوشی‌های بالارده اپل منتشر کنند و از بازار وسیع‌تری بهره‌مند شوند.

اما سوال اصلی این است که آیا آیفون 15 پرو یا پرو مکس می‌توانند تجربه‌ای خوب از بازی‌های AAA را ارائه دهند؟ در پاسخ باید گفت که با توجه به رزولوشن خوب نمایشگر، قابلیت Metal FX و قدرت بالای تراشه به کار رفته در این دستگاه‌ها، احتمالا ما شاهد عملکرد خوبی از سوی تلفن‌های هوشمند جدید اپل خواهیم بود. اما نکته‌ای که نگران‌کننده است، چیزی نیست جز بالا رفتن دمای دستگاه. هر چه گوشی زمان بیش‌تری را صرف پردازش یک بازی سنگین کند، دمای‌اش بالاتر می‌رود و از آن جایی که این محصولات معمولا سیستم خنک‌کننده خوبی ندارند، احتمال آسیب به دستگاه به وجود می‌آید.

برای مثال ممکن است روی برگه یک بازی بزرگ متواند نرخ 60 فریم بر ثانیه را روی گوشی ارائه دهد، اما سازندگان برای حفاظت از باتری و عدم اجازه افزایش دما، معمولا کاری می‌کنند که در نهایت ما فقط نرخ 30 فریم بر ثانیه را تجربه کنیم. اما در هر صورت باید صبر کنیم تا ببینیم گوشی‌های جدید آیفون پس از عرضه چه چیزی برای ارائه دارند.

منبع: EuroGamer

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×