5 سید عجیب دنیای ماینکرافت که آن‌ها را نمی‌شناسید

بخش دنیاسازی بازی ماینکرافت (Minecraft) بدون شک یکی از تجربه‌هایی است که نمونه آن را در هیچ بازی ویدیویی دیگری پیدا نمی‌کنید و این دنیاسازی تا همین امروز جذابیت خودش را برای طرفداران ماینکرافت و حتی هر سبک دیگری از بازی‌های ویدیویی حفظ کرده است.

تیم سازنده این بازی هم دائما در حال ایجاد صیقل‌های مختلف در این بخش است که ارزش تجربه آن را بیشتر کند و باید اعتراف کنیم که در این زمینه کاملا موفق عمل کرده است. از اضافه کردن گونه‌های گیاهی و ساختمان‌های مختلف گرفته تا موجودات و حیوانات جدید که همگی این موارد کمک کرده‌اند که تفاوت در دنیاهای ساخته شده در این بازی بسیار بیشتر از قبل باشد.

اما یکی از عجیب‌ترین موارد، این دنیاها، وجود بعضی از سیدها است که به شکل خاص خودشان دنیای بازی ماینکرافت را بسیار عجیب کرده‌اند و به نظر می‌رسد که بعضی از پلیرها هم با این کدهای پایه ارتباط خوبی دارند و سازنده‌های بازی قصد دارند که اضافه کردن این کدهای عجیب به بازی را ادامه دهند.

در این مقاله، قصد داریم که به معرفی چند مورد از این سیدها بپردازیم که بسیار عجیب هستند اما این عجیب بودن هیچوقت جلوی پلیرها را نگرفته است تا سراغ آن‌ها نروند. با بلاگ مایکت و این مقاله همراه باشید.

5- Sinister Outpost

سید Sinister Outpost

یکی از مواردی که به شکل کمیابی می‌توانید در طول بازی پیدا کنید، دهکده‌های موجود در بازی هستند که در ساخت یک دنیای جدید داخل ماینکرافت ممکن است در چندین تلاش خود تنها یک بار آن‌ها را ببینید. البته کسانی که این بازی را به صورت دائمی تجربه می‌کنند کمی بیشتر از بقیه افراد دهکده‌های موجود در بازی را دیده‌اند.

اما یکی از مواردی که حتی از دهکده‌های موجود در بازی هم کمتر هستند، دهکده افراد ظالمی به اسم Pillagerها هستند که در حقیقت افراد عجیبی هستند که به شما با استفاده از تیروکمان از راه دور حمله می‌کنند. البته آن‌ها وارد مناطق دیگر در بازی نمی‌شوند و بهترین راه برای جلوگیری از حمله آن‌ها، نرفتن به مخفیگاهشان است. البته بعضی از پلیرها خیلی دوست ندارند امن بازی کنند و به هر حال سراغ اقامتگاه آن‌ها می‌روند.

مخفیگاه پیلیجرها شبیه به یک رشته کواهی است که از داخل دریا سر به بیرون زده و اطراف این کوه را یخ‌های غول‌آسایی در بر گرفته‌اند. زمانی که این کوه را پیدا کردید، می‌توانید از آن بالا بروید و زمانی که به قله کوه برسید، می‌توانید پیلیجرها را پیدا کنید. در آنجا متوجه تغییر تم کلی بازی هم می‌شوید که به جای دریا یا جنگل، این بار مواد مذاب به سراغ شما می‌آیند و مواد مذاب می‌توانند جان شما را به راحتی بگیرند. 

البته اگر به منطقه شمال شرقی این کوه بروید، می‌توانید یک زمین متفاوت‌تر که برگرفته از برف، بزها، اسب‌ها و گاو‌ها است را پیدا کنید که کمی خیالتان آسوده می‌شود. اما به هر حال، به خاطر داشته باشید که این منطقه با وجود منابع خوبی که در دسترس دارد، بسیار خطرناک است و می‌توانید در مود یک بار مرگ بازی، به راحتی دنیای خود را از دست بدهید.

آیکون بازی Minecraft

Minecraft

حجم:۶۸۰.۷ مگابایت

دانلود بازی ماینکرافت

4- Underground Abandoned Hell Village

کد پایه Underground Abandoned Hell Village

فقط کافی است که اسم این سید را بخوانید، تا متوجه شوید که دقیقا با چه منطقه‌ای طرف هستید. در ترجمه فارسی، این منطقه «دهکده جهنمی رهاشده زیرزمینی» نام دارد و حتی یک کلمه از این ترکیب واژه‌ها خبر یک جای جذاب و پر از زیبایی را نمی‌دهند. باید در نظر داشته باشید که این منطقه، یکی از خطرناک‌ترین منطقه‌های داخل بازی است که اگر بدون تجهیزات و با تجربه کم وارد آن بشوید، به احتمال خیلی زیاد در همان ابتدا کشته می‌شوید.

این دهکده یک بازتاب بسیار کم‌نقص از یک دهکده واقعا جهنمی است. افراد این دهکده ظاهر بسیار مریضی دارند و نکته جالب این است که به راحتی می‌توانند شما را با چند ضربه به قتل برسانند. اما اگر فکر می‌کنید این چالش به اندازه کافی برای شما شگفت‌انگیز نیست، نکته جالب این است که اگر این کد پایه داخل دنیای شما اعمال شود، بعد از هر بار مردن در این دهکده زنده می‌شوید و کل این بازی تبدیل به یک تعقیب و گریز در این دنیا می‌شود. نکته بدتر این است که بعد از اسپاون شدن در این دنیا، شما در کنار لانه عنکبوت‌ها زنده می‌شوید و مستقیما تحت حمله این موجودت قرار می‌گیرید. 

البته از قدیم گفته‌اند که نابرده رنج، گنج به دست نمی‌آید و با توجه به تمام سختی‌هایی که در این کد پایه و این دهکده جهنمی پشت سر می‌گذارید، پاداش خوبی را هم به دست می‌آورید. مهم‌ترین پاداش در بازی این است که ماده معدنی الماس به راحتی در این مود به دست می‌آید و می‌توانید تعداد زیادی از آن را در طول چند ساعت تجربه بازی در این دهکده جهنمی داشته باشید. راستی، فراموش نکنید که دو گربه گیر افتاده در این دهکده جهنمی را نجات داده و به سطح زمین بیاورید.

3- Sky Shipwreck

کد پایه Sky Shipwreck

این سید از اساس و بنیان عجیب است و باعث می‌شود که سوال‌های زیادی در ذهن شما ایجاد شود. اولین سوالی که در ذهن شما بعد از ورود در دنیای این کد پایه ایجاد می‌شود، این است که چطور یه کشتی کاملا خراب به صورت عمودی در آسمان این دنیا شناور است و تا به امروز سازنده‌ها هم هیچ دلیل منطقی برای این دنیا نداده‌اند و به طور کلی اگر وارد این کد پایه شدید، سعی کنید که زیاد به آن فکر نکنید چون هنوز هیچ دلیل منطقی برای آن وجود ندارد.

البته بعضی از پلیرها معتقد هستند که این کشتی تحت خشم خدای دریای یونانی یعنی پوزایدن قرار گرفته و به همین خاطر بدین شکل درآمده است. موضوع جالب این است که سازنده‌ها هم سعی کرده‌اند که برای آن دلیل و منطق مخصوص خودش را بسازند. بعضی از پلیرها، این کشتی را تبدیل عبادتگاهی برای پوزایدن کرده‌اند و به شکل عجیب خودشان یک دلیل تاییدنشده اما تا حدودی منطقی داده‌اند و به همین خاطر است که کد پایه Sky Shipwreck تا امروز یکی از عجیب‌ترین بخش‌های این بازی محسوب می‌شود.

اما نکته جالب این است که در کنار این کشتی خراب و بزرگ، یک دهکده قرار گرفته است که از این دهکده یک آبشار در جریبان است و همین موضوع باعث می‌شود تا پلیرها در بخش خلاقیت بازی ماینکرفت، کارهای عجیب و بعضا بسیار زیبایی با این منطقه انجام بدهند که خب در بخش خلاقیت، دست پلیرها کاملا باز است. همچنین یک قلعه قدیمی با فصاله کمی از این دهکده وجود دارد و این موضوع به شما بستگی دارد که آیا قصد دارید روی این قلعه قدیمی مانور بدهید یا نه! تا به امروز کد پایه Sky Shipwreck یکی از عجیب‌ترین دنیاهای این بازی محسوب می‌شود که هنوز منطقی برای آن وجود ندارد.

آیکون فیلم ماینکرفت: نغمه‌های جنگ Minecraft: Songs Of War
فیلم

ماینکرفت: نغمه‌های جنگ

Minecraft: Songs Of War

تماشای فیلم ماینکرفت: نغمه‌های جنگ

2- Flower Village

کدپایه Flower Village

حال وارد سیدی می‌شویم که در کنار عجیب بودنش، بسیار زیبا هم استو این موضوع باعث می‌شود که خیلی از افراد از آن استفاده کنند تا دنیای ماینکرافتی خودشان را خلق کنند.  احتمالا خودتان از روی اسم این سید متوجه شده‌اید که در این دنیا چه خبر است؛ اکثر محوریت اتفاقاتی که در این دنیا می‌افتد، به گل‌ها ارتباط دارد. پلیرها می‌توانند در این دنیا همیشه با گونه‌های گیاهی جدید شگفت‌زده شوند و همین موضوع باعث شده تا پلیرهای کنجکاو بازی ماینکرافت همیشه به دنبال کشف اتفاقات جدید در این دنیا باشد.

در این دنیا هم می‌توانید مخفیگاه پیلیجرها را پیدا کنید که پارادوکس جالبی را ایجاد کرده است؛ تصور کنید در بخشی از نگاه شما یک دشت پر از گل و گیاه وجود دارد و اکوسیستم خارق‌العاده در طول بازی به شما ارائه داده می‌شود و حالا در بخش دیگری از بازی، مقر پیلیجرها وجود دارد که هیچ بویی از زیبایی نبرده است و این پارادوکس جالب را مدیون کدپایه Flower Village هستیم. این موضوع کاملا به خود شما بستگی دارد که چقدر با این سید خو بگیرید.

در این دهکده بزرگ، غارهای زیادی هم وجود دارد و باید از همین حالا به شما هشدار بدهیم که این غارها بسیار خطرناک هستند و امکان آن وجود دارد که در سفری که به این غارها دارید، با دشمن‌های زیادی مقابله کنید. اما همانطور که می‌توانید انتظار داشته باشید، نابرده رنج، گنج به دست نمی‌آید؛ یعنی با مقابله کردن و شکست دادن این دشمن‌ها، در نهایت می‌توانید آیتم‌ها و منابع بسیار خوبی را از این غارهای تاریک و خطرناک کدپایه Flower Village به دست آورید. 

اما این تمام ماجرا نیست؛ در زیر این دهکده، یک شهر دیگر وجود دارد که این شهر هم برای خود دنیای کاملا متفاوتی است و هر چقدر در آن گشت و گذار کنید، قطعا این دنیای مخفی و زیرزمینی هم آیتم‌ها و دشمن‌های مخصوص به خودش را دارد و همواره همیشه باید حواستان به اطراف باشد؛ به خصوص در این شهر زیرزمینی‌ که رازهای بسیار زیادی نهفته است!

1- Cascading Waterfall Cave

کدپایه Cascading Waterfall Cave

این سید هم یکی از عجیب‌ترین دنیاهای بازی را به نمایش می‌کشد. در این دنیا چندین غار وجود دارد که هر کدام از این غارها، یک آبشار در داخل یا کنارش دارد که دنیا را بسیار خارق‌العاده و منحصربه‌فرد کرده است. به همین خاطر، اکثر این غارها پر از آب هستند و باید داخل این غارها شنا کنید که کمی کندوکاو کردن این غارها را سخت‌تر می‌کند. اما اگر پلیر ماینکرافت باشید،‌ قطعا می‌توانید راه‌هایی را پیدا کنید که به راحتی در این غارها آیتم‌ها و منابعی که دلتان می‌خواهد را پیدا کند. 

شما می‌توانید بخش‌هایی که پر از آب است را به سلیقه خودتان دکوراسیون کنید و اگر پلیری باشید که در بخش کریتیو این بازی زیاد فعالیت می‌کنید، قطعا این کدپایه برای شما ساخته شده و بستری را به شما اراسه می‌دهد که تا ساعت‌ها مشغول ساخت یک دنیای جذاب از این کدپایه باشید. حتی اکثر تولیدکننده‌های محتوای ویدیویی ماینکرفت هم ویدیوهای زیادی از این کدپایه ساخته‌اند. 

یک دنیای ساکت و بسیار جذاب که می‌توانید تا ساعت‌ها در ان گشت‌وگذار کنید، نتیجه‌ای است که بعد از ساختن دنیا با سلیقه خودتان در این کدپایه نصیب شما می‌شود. البته یادتان نرود که صدای بازی را هم زیاد کنید که از موسیقی متن آرامش‌بخش بازی لذت ببرید و بتوانید در یک ارتفاع بسیار بالا، طلوع یا غروب خورشید را تماشا کنید. 

دنیایی بی‌پایان

سیدهای زیادی در دنیای ماینکرافت وجود دارند که این سیدها هم برای خودشان اعجوبه‌ای هستند، اما در این مقاله سعی کرده‌ایم که سراغ عجیب‌ترین آن‌ها برویم که در کنار اعجوبه‌ای که در خود جای داده‌اند، هنوز هم دنیاهای جذابی هستند و کسانی که علاقه‌مند به ساخت دنیا در بخش Creative دنیای ماینکرافت هستند، می‌توانند از این سیدها نهایت استفاده را ببرند.

آیکون سریال ماینکرفت داستانی Minecraft Story Mode
سریال

ماینکرفت داستانی

Minecraft Story Mode

تماشای سریال ماینکرفت داستانی

منبع: gamerant

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×