چگونه در ماینکرافت Beacon بسازیم و از آن استفاده کنیم؟

بیش از یک دهه است که beacon به یکی از موارد مهم ماینکرافت تبدیل شده است؛ همچنین یکی از بهترین راه‌ها برای اثبات خود به‌عنوان یک حرفه‌ای در ماینکرافت ساخت Beacon در دنیایتان است. این بیلد یکی از سخت‌ترین موارد ماینکرافت محسوب می‌شود؛ زیرا نیازمند کمیاب‌ترین متریال است. اما با وجود تمام سختی‌ها، ساخت یک Beacon می‌تواند موارد بسیاری را در بازی بهبود دهد. 

برای مثال سرعت استخراج، سلامت و سرعت شما افزایش پیدا می‌کند؛ علاوه بر این این سازه‌ها یک منبع نوری قوی هستند که اگر در دنیایتان گم شوید، با استفاده از آن‌ها می‌توانید به خانه‌تان برگردید. در این مقاله هر چیزی که نیاز دارید در باره‌ی Beacon بدانید برایتان به اشتراک گذاشتیم. این موارد شامل متریال‌های مورد نیاز، نحوه ساخت و استفاده است است. 

موارد کلیدی مقاله

  • با استفاده از Beacon می‌توانید شخصیت‌تان را بهبود دهید و قدرتمند کنید.
  • برای ساخت یک Beacon نیازمند Glass، Obsidian و Nether star دارید.
  • برای Beacon حتما باید یک هرم بسازید و آن را روی هرم قرار دهید. 

متریالی که برای ساخت Beacon نیاز دارید

مانند باقی آیتم‌های ماینکرافت شما باید متریال مورد نیاز Beacon را از سر تا سر جهان جمع‌آوری کنید و با استفاده از آن‌ها شروع به ساخت و ساز کنید. خوشبختانه دو مورد از متریال مورد نیاز را می‌توانید در نزدیکی خانه‌تان پیدا کنید؛ اما برای آخرین متریال باید زحمت زیادی به خرج دهید. بیاید جزئی‌تر در باره‌ی این متریال‌ها صحبت کنیم. 

1- Glass

بگذارید با ساده‌ترین متریال شروع کنیم. Glass یا شیشه اولین چیزی‌ست که باید به دنبال آن باشید. مانند دنیای واقعی – به‌نظرتون ماینکرافت واگعیه یا کیکه؟ – که شیشه را از ماسه می‌سازند، در ماینکرافت هم با استفاده از Sand یا همان ماسه باید بلوک شیشه بسازید. برای پیدا کردن Sand می‌توانید به کنار هرجایی که آب وجود دارد بروید؛ در واقع در ساحل‌ها می‌توانید ماسه پیدا کنید. 

پنج بلوک ماسه بردارید و آن‌ها را در یک furnace قرار دهید. یک Fuel مانند coal را هم در Furnace قرار دهید تا شروع به ساخت کند. در نهایت شما چند بلوک شیشه خواهید داشت. به همین راحتی اولین متریال را به‌دست آوردیم، بهتر است برویم سراغ دومین متریال. 

ساخت شیشه در ماینکرافت

2- Obsidian

متریال دیگری که نیاز دارید آن را به‌دست بیاورید، ابسیدین است. این بر خلاف دیگر اور‌ها مانند الماس قابل معامله با ویلیجر‌ها نیست. شما باید خودتان ابسیدین را استخراج کنید. بهترین راه برای به‌دست آوردن این متریال حفاری زمین است؛ البته باید به این نکته توجه کنید که برای ماین ابسیدین باید یک کلنگ الماس یا netherite داشته باشید. هر کلنگ (Pickaxe) غیر از این دو مورد باعث می‌شود بلوک ابسیدین از بین برود و شما چیزی به‌دست نیاورید. 

ابسیدبن

شما خودتان هم می‌توانید بلوک‌های ابسیدین را بسازید. برای این کار باید کمی آب داخل مواد مذاب یا همان لاوا بریزید. اگر دسترسی به لاوا ندارید، باید تا لایه‌ی ۱۱ زمین را حفاری کنید؛ البته این در Nether در لایه‌ی ۳۱ یافت می‌شود. پس از دسترسی به لاوا باید یک بلوک آب ایجاد کنید و راه رسیدن این دو را به‌یکدیگر باز کنید. در این صورت بلوک‌های ابسیدین به‌وجود می‌آیند. مواظب باشید که داخل لاوا نیوفتید؛ زیرا در یک لحظه نابود می‌شوید. 

3- Nether Star

در نهایت برای آخرین متریال شما باید به دنبال Nether star باشید. این آیتم از کمیاب‌ترین موارد ماینکرافت است و با شکست دادن یکی از سخت‌ترین دشمنان ماینکرافت به‌دست می‌آید. این دشمن Wither نام دارد و شما با چرخ زدن در ماینکرافت نمی‌توانید آن را پیدا کنید. در واقع باید این دشمن را خودتان بسازید. شاید مسخره به‌نظر برسد، نه تنها باید آن را شکست دهید؛ بلکه باید خودتان هم آن را درست کنید. Wither با استفاده از برخی آیتم‌های Nether ساخته می‌شود، در ادامه یک راهنمای کوتاه برای ساخت آن با شما به اشتراک گذاشتیم. 

چگونه Nether Star پیدا کنیم؟

  1. با ساخت یک Nether Portal به دنیای Nether بروید.
  2. حداقل چهار بلوک Soul sand را ماین کنید. این بلوک‌های در زمین Nether یافت می‌شوند و رنگی خاکستری-قهوه‌ای دارند. 
  3. مرحله سوم ممکن است کمی سخت باشد. شما در این مرحله باید سه عدد جمجمه wither skeleton را به‌دست آورید. wither skeleton‌ها دشمنان سر سختی هستند؛ اما می‌توانید آن‌ها را در همه جای  Nether پیدا کنید. حدود ۲.۵ درصد امکان دارد که پس از نابود کردن wither skeleton جمجمه آن را به‌دست آورید. 

nether در ماینکرافت

  1. در Nether یا Overworld (همان دنیای خودتان) – توصیه می‌کنم در Overworld این کار را انجام دهید – Soul Sandها را به شکل T بچینید. سپس روی آن سه جمجمه را قرار دهید و پس از این کار فرار کنید.
  2. در عرض چند ثانیه Wither اسپاون می‌شود و یک انفجار بزرگ در اطرافش رخ می‌دهد. پس از این انفجار به سراغ آن بروید و با اون مبارزه کنید. 
  3. پس از این که توانستید Wither را نابود کنید، یک Nether Star رها می‌شود که می‌توانید آن را بردارید و استفاده کنید. 
آیکون بازی Minecraft

Minecraft

حجم:۶۸۰.۷ مگابایت

دانلود بازی ماینکرافت

چگونه Beacon بسازیم؟

برای دلگرمی باید بهتان بگویم که کار سخت تا همین جا بود. از این مرحله به بعد نیاز به تلاش زیادی ندارید. کافی‌ست بر اساس راهنمای زیر و تصویر عمل کنید تا یک Beacon بسازید. 

  1. سه بخش بالایی کرفتینگ را بلوک شیشه قرار دهید. 
  2. Nether star را در وسط و اطراف آن‌ها را شیشه قرار دهید.
  3. بخش پایینی را هم سه بلوک ابسیدین قرار دهید. اکنون شما یک Beacon دارید. 

beacon در ماینکرافت

اما باید بگویم که Beacon به تنهای قابل استفاده نیست. برای افزایش قدرت و تابش یک نور قوی به آسمان، نیاز دارید تا یک هرم برای آن بسازید. منظور از هرم، اهرام مصر نیست، این کار به‌مراتب آسان‌تر است. 

چگونه هرم Beacon بسازیم؟

زمانی Beacon فعال می‌شود که روی یک هرم قرار گیرد. برای ساخت آن نیاز به بلوک آهن، طلا، الماس، netherite یا emerald خواهید داشت. نگران نباشید، تنها یکی از این بلوک‌ها هم کافی‌ست؛ اما باید تعداد زیادی از آن‌ها را داشته باشید. 

نکته سریع: برای ساخت بلوک‌های بالا، نیازمند ۹ عدد شمش طلا، آهن و Netherite نیاز دارید؛ همچنین برای ساخت بلوک الماس و Emerald باید از ۹ عدد دایموند یا Emerald استفاده کنید. 

ساخت بلوک آهن در ماینکرافت

هرم‌های Beacon دارای چهار سطح هستند که بر قدرت آن تاثیر می‌گذارند:

  1. سطح اول یک فضای ۳×۳ از بلوک‌های بالا است. که نیازمند ۹ بلوک خواهد بود.
  2. سطح دوم یک فضای ۵×۵ است که روی آن هم یک بخش ۳×۳ از بلوک‌ها قرار گرفته است. این در واقع نیازمند ۳۴ بلوک است. 
  3. سطح سوم دارای سه لایه است که به ترتیب ۷×۷، ۵×۵ و ۳×۳ بخش دارد. مجموع این بخش‌ها ۸۴ بلوک نیاز دارد. 
  4. سطح آخر یا چهارم هم مانند سطوح قبلی به ترتیب از یک بخش ۹×۹ آغاز می‌شود تا بخش ۳×۳. مجموع بلوک‌های این سطح ۱۶۴ عدد است. 

پس از این که هرم را ساختید، Beacon را در وسط آن قرار دهید. بلافاصله پس از این کار آن فعال خواهد شد. 

هرم Beacon در ماینکرافت

نحوه استفاده از Beacon

بعد از فعال شدن Beacon کافی‌ست روی آن راست کلیک کنید تا منوی آن ظاهر شود. برای تقویت قدرت می‌توانید آن را با الماس یا emeralds تغذیه کنید. هرم سطح چهار بیشترین قدرت را دارد؛ اما یک هرم ساده سطح اول هم می‌توانید چیزی که شما از یک Beacon می‌خواهید را انجام دهد. توجه کنید که افزایش قدرت کل بازیکنان دنیا را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. در هرم سطح اول بازیکنانی که در محدوده ۲۰ بلوک قرار دارند مورد افزایش قدرت می‌گیرند. در هرم سطح دو تا ۳۰ بلوک و باقی سطح‌ها هم به همین ترتیب افزایش پیدا می‌کند. 

نحوه استفاده از Beacon در ماینکرافت

اگر یک قدرت را برای افزایش انتخاب کردید و بعدا پشیمان شدید، جای نگرانی نیست می‌توانید برگردید و آن را تغییر دهید؛ البته باید توجه کنید که دوباره نیازمند تغذیه Beacon خواهید بود. اگر می‌خواهید تمامی قدرت‌ها را افزایش دهید با هرم را به‌شکل دیگری بسازید. در این صورت سطح اول با فضای ۴×۵ شروع می‌شود و سطوح بعدی با افزایش دو بلوک ادامه پیدا می‌کند. 

مکانی که هرم و Beacon را قرار می‌دهید هوشمندانه انتخاب کنید؛ زیرا تخریب و جا‌به‌جایی آن بسیار زمان‌بر است. 

آیکون سریال استریم مپ‌های ماینکرفت - آریانئو Minecraft Maps Stream by Arianeo
سریال

استریم مپ‌های ماینکرفت – آریانئو

Minecraft Maps Stream by Arianeo

تماشای سریال استریم مپ‌های ماینکرافت

تغییر رنگ نور Beacon

شما می‌توانید هرم را با هر ترکیب بلوکی بسازید؛ اما جالب‌تر از آن این است که می‌توانید رنگ نور Beacon را تغییر دهید. برای این کار کافی‌ست یک پنجره‌ی شیشه‌ای به رنگ دلخواه بسازید و بالای Beacon قرار دهید. نور به رنگ شیشه خواهد شد. برای ساخت شیشه هم در ابتدا بلوک‌های شیشه را تبدیل به پنجره‌ای شیشه‌ای کنید. سپس آن‌ها را با استفاده از رنگ‌ها تبدیل به شیشه‌ی رنگی کنید. 

تغییر رنگ Beacon در ماینکرافت

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردم هر چیزی که در باره‌ی Beacon نیاز دارید بدانید را با شما به اشتراک بگذارم. در ابتدا به طور مفصل در باره‌ی متریال‌ها و نحوه به‌دست آوردن آن‌ها با شما صحبت کردم. سپس بهتان آموزش دادم با استفاده از متریال‌های به‌دست آمده یک Beacon بسازید. پس آن همه‌چیز در باره‌ی هرم‌های Beacon را توضیح دادم. سطوح آن و تاثیراتی که بر قدرت‌ها می‌گذارد را برایتان شرح دادم. در نهایت نحوه استفاده از این مورد مهم ماینکرافت را آموزش دادم. امیدوارم این مقاله برایتام مفید بوده باشد. سعی می‌کنم در صورت به‌دست آوردن اطلاعات جدید، این مقاله را آپدیت کنم. 

منبع: businessinsider

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×