چگونه در ماینکرافت زین پیدا و از آن استفاده کنیم؟

راهنمای زین ماینکرافت

زین یکی از موارد کمیاب ماینکرافت مانند الیترا – یکی دیگر از مواردی که مربوط به جابه‌جایی است – است. شما باید به‌جای ساخت یک زین، آن را پیدا کنید. خوشبختانه روش‌های زیادی برای یافتن زین در ماینکرافت وجود دارد. هنگامی شما یک زین پیدا کردید، استفاده از آن بسیار آسان است اگر چه نیاز به غذا دادن ماب‌ها داشته باشید. هر چیزی که نیاز دارید در باره‌ی این آیتم ماینکرافت یعنی زین بدانید در این مقاله با شما به اشتراک گذاشته شده است. این شامل تمامی روش‌های پیدا کردن زین، حیواناتی که قابلیت استفاده از زین دارند و روش استفاده از آن است. تا انتهای مقاله همراه من باشید. 

نکات کلیدی:

  • زین‌ها از مواردی هستند که نمی‌توان آن‌ها را ساخت. 
  • از زین برای سواری اسب، الاغ، خوک و Striders می‌توانید استفاده کنید. 
  • زین‌ها از طریق غارت چست‌ها، ماهیگیری، معامله یا شکار به‌دست می‌آیند. 
آیکون بازی Minecraft

Minecraft

حجم:۶۸۰.۷ مگابایت

دانلود بازی ماینکرافت

روش‌های پیدا کردن زین

روش‌های پیدا کردن زین در ماینکرافت

در این جا چهار روش متفاوت وجود دارد که به شما در پیدا کردن زین کمک به‌سزایی می‌کند. این چهار روش شامل: غارت چست‌ها (Chests)، معامله، ماهیگیری و شکار می‌شود. برویم سراغ اولین روش!

غارت چست‌ها

پیدا کردن زین ماینکرافت

برای پیدا کردن زین در چست‌ها می‌توانید لوکیشن‌های مختلفی را کاوش کنید. شما می‌توانید زین را در دانجز، اند سیتی، bastion remnants، معابد جنگل و شنی (desert and jungle temples)، استرانگ هولد، قلعه‌های نتر و دهکده‌ها جستجو کنید؛ در واقع مکان‌های زیادی وجود دارند که پیدا کردن زین در آن‌ها ممکن است. شانس شما برای پیدا کردن زین‌ها در هر یک از این مکان‌ها متفاوت است. اجازه دهید دقیق‌تر بهتان بگویم.

بیشترین احتمال با ۳۵.۳ درصد در چست قلعه‌های نتر سپس چست‌های دانجز ۲۸.۳ درصد و در نهایت معبد شنی ۲۳.۵ درصد وجود دارد. برای غارت یک چست قلعه نتر، در ابتدا باید با استفاده از پورتال نتر به آن جا بروید؛ همچنین برای پیدا کردن چست‌های دانجز باید در غار پیدا کنید و با احتیاط شروع به کندن آن کنید. همیشه در مجاورت غار‌ها می‌توانید دانجز را پیدا کنید. 

چست‌های معابد شنی را هم بیوم Desert می‌توانید پیدا کنید. در ابتدا باید به شراغ معابد بروید و در آن جا چست‌ را پیدا کنید. معمولا این چست‌ها در مرکز معبد مورد مراقبت شدیدی قرار دارند. آن‌ها با TNT احاطه شده‌اند و اگر دقت نکنید به‌راحتی نابود می‌شوید. 

ماهیگیری

به‌دست آوردن زین ماینکرافت در ماهیگیری

شما می‌توانید در هر آبی در ماینکرافت ماهیگیری کنید. در هنگام ماهیگیری این احتمال وجود دارد که به‌جای ماهی موارد ارزشمند دیگری به‌دست بیاورید. شانس شما برای به‌دست آوردن زین کمتر از یک درصد است؛ البته جای نگرانی نیست، شما می‌توانید این شانس را افزایش دهید، کافی‌ست چوب ماهیگیری‌تان را با اتچمنت Luck of the Sea ترکیب کنید. این باعث می‌شود در کمترین زمان یک زین به‌دست آورید. تنها چیزی که نیاز دارید یک چوب ماهیگیری و آب است. تفاوتی ندارد در یک حوض، دریا یا بلوک آب ماهیگیری می‌کنید. 

معامله با Master Leatherworker

ترید زین در ماینکرافت

اگر امرالد‌های زیادی دارید، یکی از روش‌های عالی برای به‌دست آوردن زین معامله با یک Master Leatherworker است. در یک دهکده به دنبال Master Leatherworker بگردید و با او معامله کنید. اگر نتوانستید Master Leatherworker پیدا کنید جلوی یک ویلیجر بیکار cauldron قرار دهید تا تبدیل به یک Leatherworker شود. سپس با او چندین معامله انجام دهید تا به سطح Master برسد. اکنون می‌توانید از او یک زین بخرید. 

کشتن روجر (Ravager)

شکار زین در ماینکرافت

آخرین راه برای به‌دست آوردن زین کشتن یک روجر است. اگر به هیجان نبرد و شکار علاقه‌مند هستید این می‌تواند یک راه مناسب باشد. همیشه پس از کشتن روجر‌ها یک زین باقی می‌ماند که می‌توانید آن را بردارید. روجر‌ها معمولا پیلجر‌ها را همراهی می‌کنند و دشمنانی سرسخت هستند. بیشتر شبیه گاو‌های نر هستند و قدرت زیادی دارند. 

نحوه استفاده از زین

استفاده از زین در ماینکرافت

هنگامی که زین را به‌دست آوردید و خیالتان از بابت آن راحت شد، نوبت به انتخاب ماب می‌رسد. باید کدام حیوان را برای سواری استفاده کنید؟ در وهله اول گزینه‌هایی مانند اسب و الاغ به ذهن‌تان می‌رسد. با چند بار سوار شدن به این حیوانات می‌توانید آن‌ها را رام کنید و در نهایت با گذاشتن زین روی آن‌ها، سواری کنید. با پریدن روی حیوانات و فشار دادن دکمه inventory می‌توانید زین را از روی آن‌ها بردارید. 

در این جا دو گزینه سرگرم کننده دیگری هم وجود دارد که می‌توانید از زین برای سوار شدن بر آن‌ها استفاده کنید. این گزینه‌ها خوک و Striders هستند. بیایید این دو را دقیق‌تر بررسی کنیم. 

سوار شدن بر خوک

خوک سواری ماینکرافت

شما می‌توانید با استفاده از هویج خوک‌ها را جذب خود کنید؛ البته برای گذاشتن زین روی آن‌ها هم باید این کار را کنید. با هویج خوک‌ها را نزدیک خود کنید و زین را روی آن‌ها قرار دهید. سپس با استفاده از یک هویج و چوب ماهیگیری وسیله‌ای برای هدایت خوک بسازید. با داشتن این وسیله می‌توانید خوک را به هر جایی که می‌خواهید ببرید و از آن برای جا‌به‌جایی استفاده کنید. هویجی که از چوب ماهیگیری آویزان است خوک را به جابه‌جایی وادار می‌کند. 

سوار شدن بر خوک در ماینکرافت

خوک سواری جالب است؛ اما سوار شدن بر Striders نه تنها سرگرم‌کننده؛ بلکه می‌تواند کاربردی هم باشد. 

سوار شدن بر Striders

سوار شدن بر Striders در ماینکرافت

Striders‌ها ماب‌های جدید در ماینکرافت هستند که می‌توانید آن‌ها را در اقیانوس‌های لاوای Nether پیدا کنید. سوار شدن بر Striders این قابلیت را به شما می‌دهد که بدون هیچ خطری از گدازه‌های لاوای اقیانوس گذر کنید. همه‌چیز در سوار شدن بر Striders مانند خوک است. شما باید برای جذب آن‌ها از غذایی به نام warped fungus استفاده کنید. پس از این کار زین را سریعا روی آن بگذارید.

وسیله هدایت هم مانند خوک است. با استفاده از warped fungus و یک چوب ماهیگیری آن را بسازید. سپس از آن برای هدایت Striders در اقیانوس لاوا استفاده کنید. یادتان باشد زیادی به خوک و Striders‌تان وابسته نشوید؛ زیرا تنها راه برداشتن زین‌تان کشتن آن‌هاست. 

جمع‌بندی

زین ماینکرافت همیشه برای مبتدیان یک چالش است و افراد تازه‌کار همیشه دغدغه این را دارند که یکی از آن‌ها را داشته باشند. من در این مقاله تلاش کردم تا راهنمای کاملی در باره‌ی این وسیله با شما به اشتراک بگذارم و دغدغه‌های شما را رفع کنم. در ابتدا تمامی روش‌های پیدا کردن زین که شامل چهار روش غارت چست‌ها، معامله، ماهیگیری و شکار می‌شد را به شما معرفی کردم. سپس در بخش پایانی نحوه استفاده از زین و ماب‌های جالب برای سواری را با شما به اشتراک گذاشتم. این مقاله جامع و خلاصه بود و امیدوارم به شما در بازی ماینکرافت کمک کرده باشد. 

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×