18 حقیقت جالب درباره سریال خانم میزل شگفت‌انگیز که نمی‌دانستید

این شخصیت‌های جذاب از کجا الهام گرفتند؟

از استایل کلاسیک و جذاب «میچ» تا طراحی صحنه خیره‌کننده، درباره همه جزییات سریال خانم میزل شگفت‌انگیز با دقت فکر شده‌است. بازیگران بااستعداد و تیم سازنده حرفه‌ای را به آن اضافه کنید، تا دلیل 50 بار نامزدی و دستیابی به 20 جایزه امی برایتان روشن شود. البته به احتمال زیاد همه این‌ حقایق را طرفداران سریال «خانم میزل شگفت‌انگیز» می‌دانند. اما بدون شک کسی از پشت پرده تست بازیگری چالش‌برانگیز ریچل برازناهان بازیگر نقش اصلی یا هویت منبع الهام خلق شخصیت‌های نمادین آن، خبر ندارد. با این اوصاف فهمیدن این جزییات درباره «خانم میزل شگفت‌انگیز» برایتان جذاب خواهد بود.

سریال «خانم میزل شگفت‌انگیز» قصه زندگی شخصیتی به نام «میریام» یا «میچ» را در دهه 1950 در شهر پرشروشور نیویورک دنبال می‌کند. «میچ» که یک زن جوان یهودی است وقتی به طور ناگهانی زندگی‌اش زیر و رو می‌شود، استعداد نهفته خود در اجرای استندآپ کمدی را کشف می‌کند. این سریال به لطف توجه به جزییات، فضای کلاسیک اما زنده و اجراهای فوق‌العاده خنده‌آورش به یک پدیده فرهنگی تبدیل شده و تحسین منتقدان زیادی را به دست آورده‌است.

در اینجا 18 حقیقت جالب درباره سریال کمدی «خانم میزل شگفت‌انگیز»، که به احتمال خیلی زیاد نمی‌دانید را به شما خواهیم گفت.  

1. منبع الهام خلق شخصیت «میچ»، پدر کارگردان سریال بوده‌است

منبع الهام خلق شخصیت «میچ»، پدر کارگردان سریال بوده‌است

«امی شرمن» کارگردان سریال، شخصیت «میچ» را با الهام از پدرش خلق کرده‌است. پدر او یک کمدین متعلق به دهه 1950 در نیویورک بوده‌است. «امی شرمن» تسلط بر فراز و فرود کمدین بودن و جزییات دنیای استندآپ کمدی را که در سریال وجود دارد، از تجربیات پدرش به دست آورده‌است.

2. «میچ» در تمام طول سریال کلاه‌گیس دارد

«میچ» قرار بوده بسیار جذاب باشد و به همین دلیل از کلاه‌گیس برای کامل شدن زیبایی او استفاده شده‌است. حتی گاهی گریمور در اپیزودهای ابتدایی کلاه‌گیس «میچ» را کوتاه می‌کرده، تا به جذابیت آن اضافه کند.

3. شخصیت «لنی بروس» در دنیای واقعی وجود داشته‌است

شخصیت «لنی بروس» در دنیای واقعی وجود داشته‌است

حقایق جذاب‌تری نسبت به رابطه بلاتکلیف «لوک کربی» بازیگر نقش «لنی بروس»، با «میچ» وجود دارد. «لنی بروس» یک کمدین واقعی متعلق به دهه 50 و 60 بوده، که به خاطر شخصیت جسور و اجراهای بحث‌برانگیزش مشهور شده‌است. در این سریال تقریبا همه چیز درباره «لنی بروس» واقعی ‌است. داستان شوخی «لنی بروس» با «الیزابت تیلور» و اجرای آهنگ «All Alone» معروف توسط او، واقعا اتفاق افتاده‌است.

4. «ریچل برازناهان» معتقد بوده‌است، برای نقش «میچ» به اندازه کافی بامزه نیست

هر کسی این سریال را ببیند قبول دارد، که نمی‌توان هیچکس به جز «ریچل برازناهان» را به جای «میریام» یا همان «میچ» تصور کرد. اما خود او این را باور نداشته‌است. نقل قولی از او وجود دارد که می‌گوید: «من در تمام عمرم باور داشتم، آدم بامزه‌ای نیستم و خیلی از نقش‌ها را به خاطر همین از دست دادم، چون سازندگان هم با من موافق بودند». به هر حال چندین بار نامزدی و یک بار برنده شدن در جشنواره امی برای بازیگر نقش اول کمدی، ثابت کرد خودش و سازندگانی که به آنها اشاره کرده‌است، اشتباه فکر می‌کرده‌اند. 

5. خانم میزل شگفت‌انگیز موج تازه‌ای از علاقه به استندآپ کمدی به راه انداخته‌است

خانم میزل شگفت‌انگیز

این سریال باعث شد که خیلی از بینندگان استندآپ کمدی را بیشتر دنبال کنند. «خانم میزل شگفت‌انگیز» همچنین باعث دیده شدن زنان کمدینی که سال‌ها در این صنعت تلاش کرده‌اند، شده‌است.

6. «ریچل برازناهان» با یک ترفند استندآپی، نقش را گرفته‌است

انتخاب «ریچل برازناهان» برای نقش «میچ» آسان‌ترین کاری بوده که کارگردان سریال، یعنی «امی شرمن» انجام داده‌است. او می‌گوید: «ریچل تنها بازیگری بود که از استندآپ نمی‌ترسید. استندآپ سخت است، ولی ریچل به محض ورود به آدیشن میکروفون را در دست گرفت. همان لحظه ما متوجه شدیم که دختر موردنظرمان را پیدا کرده‌ایم».

7. نقش «سوزی میرسون» برای شخص «الکس بورستین» نوشته شده‌است

نقش «سوزی میرسون» برای شخص «الکس بورستین» نوشته شده‌است

این نقش در بدترین زمان ممکن به «الکس بورستین» پیشنهاد داده شد. وقتی «امی شرمن» با «الکس بورستین» تماس گرفته، او به تازگی به اروپا نقل‌مکان و بازیگری را رها کرده‌بود. «الکس بورستین» می‌گوید: «بخشی از من اصلا نمی‌خواست فیلمنامه را بخواند، چون می‌دانستم اگر آن را بخوانم باید نقش را قبول کنم. من نقش را خواندم و عاشقش شدم و برای امی شرمن نوشتم: «لعنت به تو، حالا من چه باید بکنم». من نمی‌توانستم به این نقش نه بگویم، چون نمی‌دانستم آیا دوباره چنین نقشی به من پیشنهاد می‌شود یا نه».

8. صورتی پوشیدن مداوم «میچ» دلیل محکمی داشته‌است

صورتی پوشیدن مداوم «میچ» دلیل محکمی داشته‌است

«میچ» بیشتر اوقات صورتی می‌پوشید، تا شخصیت مثبتی از خود به تصویر بکشد. همانطور که طراح لباس سریال می‌گوید: «صورتی به امضای میچ تبدیل شده‌است و اشاره به شخصیت او دارد، که انگار از پشت یک عینک به رنگ گل رز، دنیا را می‌بیند».

9. سبک لباس پوشیدن «میچ» از استایل «آدری هیپبورن» و «گریس کلی» الهام گرفته‌شده‌است

طراح لباس سریال، همه مجله‌های وگ قدیمی را ورق زده تا به الگوی موردنظرش برای «میچ» رسیده‌است. همه چیز از سیلوئت لباس‌ها تا کلاه‌ها و حتی الگوها و طرح‌های روی پارچه‌ لباس‌ها، از استایل ستاره‌های کلاسیک الهام گرفته‌شده‌است.

10. ساخت خانم میزل شگفت‌انگیز سخت‌تر از آنچه به نظر می‌رسد، بوده‌است

ساخت خانم میزل شگفت‌انگیز سخت‌تر از آنچه به نظر می‌رسد، بوده‌است

براساس گفته بازیگر نقش «میچ»، در این سریال خیلی از صحنه‌های طولانی را در یک برداشت ضبط می‌کرده‌اند. بنابراین او ملزم بوده‌است، 6 صفحه فلیمنامه و دیالوگ را حفظ کند. این مثل فیلمبرداری یک نمایش بدون تمرین و بسیار چالش‌برانگیز است.

11. بازیگر نقش «میچ» از «جون ریورز» برای ایفای نقشش الهام گرفته‌است

طرفداران «جون ریورز» ممکن است شباهت‌هایی بین او و «میچ» ببینند، که این تصادفی نیست. بازیگر نقش «میچ» برای آماده شدن برای ایفای نقشش، ویدیوها و اجراهای استندآپ کمدی «جون ریورز» را تماشا می‌کرده‌است.

12. ظاهر «میچ» در هنگام اجرای استندآپ، امضای شخصی اوست

خانم میزل شگفت انگیز

در همه استندآپ‌هایی که «میچ» اجرا می‌کند، با لباس سیاه یا خیلی تیره و رژلب قرمز روشن دیده می‌شود. گریمور سریال معتقد است که این ظاهر می‌خواهد «میچ» را زنی قوی نشان دهد، که برای استندآپ کمدین شدن به دنیا آمده‌است.

13. «کافه گسلایت» واقعا وجود داشته‌است

کافه گسلایت

کافه‌ای که «میچ» اولین استندآپ کمدی خود را در آن اجرا می‌کند، بین سال‌های 1958 تا 1971 در «گرینویچ ویلیج» واقع بوده‌است. جالب است بدانید افراد مشهوری مانند؛ «باب دیلن»، «جیمی هندریکس» و «آلن گینزبرگ» در این کافه اجرا کرده‌اند.  

14. تست بازیگری «ریچل برازناهان» برای نقش «میچ» خوب پیش نرفته‌است

«ریچل برازناهان» فکر می‌کرد با درست ادا نکردن دیالوگ‌های سنگین در تست اول، شغل بازیگری را برای همیشه از دست می‌دهد. وقتی تلفنش در حین اجرا زنگ می‌خورد، همه چیز بدتر می‌شود. او می‌گوید: «فکر می‌کردم طاعون گرفته‌ام. عرق می‌کردم، احساس می‌کردم مریض شده‌ام، نمی‌توانستم کسی را لمس کنم و پاهایم آنقدر عرق کرده بود، که مجبور شدم در بخشی از مسیر برگشت کفش‌هایم را از پاهایم درآورم».

15. «میچ» به خاطر سختی کار و خستگی زیاد ناشی از آن، مجبور بوده‌است، مدام قهوه بنوشد

در این سریال فیلمنامه هر قسمت حداقل 10 تا 15 خط طولانی‌تر از فیلمنامه سریال‌های مشابه است. از طرفی بخش زیادی از این فیلمنامه را دیالوگ‌های «میچ» تشکیل می‌دهد. او می‌گوید: «وقتی عاشق کارت باشی هر روز در محل کار حاضر می‌شوی، حتی اگر بیش از حد خسته باشی. اما گاهی این روند چالش‌برانگیز می‌شود و برای اینکه از پس آن برآیی، نیاز به نوشیدن قهوه فراوان داری».

16. خانم میزل شگفت‌انگیز اثر دیگری از کارگردان «دختران گیلمور» است

خانم میزل شگفت‌انگیز اثر دیگری از کارگردان «دختران گیلمور» است

اگر شما هم عاشق مادر و دختر گیلمور در سریال «دختران گیلمور» هستید، شاید به همین دلیل «خانم میزل شگفت‌انگیز» را برای تماشا انتخاب کرده‌اید. چراکه کارگردان هر دو اثر «امی شرمن» است. «دختران گیلمور» «امی شرمن» محصول سال 2000 و آنقدر محبوب بود، که در سال 2016 دوباره به صحنه نمایش برگشت. حالا «خانم میزل شگفت‌انگیز» ثابت کرده‌است، که «امی شرمن» حرف‌های زیادی در کمدی با محوریت شخصیت‌های زن برای گفتن دارد.

17. بازیگر نقش «سوزی»، نزدیک بود جایزه امی 2018 خود را از دست بدهد

«الکس بورستین» می‌گوید: «ما تازه به محل جشنواره رسیده‌بودیم، که نامم را به عنوان برنده بهترین بازیگر نقش مکمل زن صدا زدند. بنابراین من اصلا آماده گرفتن جایزه نبودم». همچنین جالب است بدانید او در این مراسم لباسی را پوشیده، که متعلق به جشن شب عروسی‌اش بوده‌است.

18. برخلاف تصور، بازیگر نقش «میچ» در فیلم و سریال‌های معروف زیادی بازی کرده‌است

برخلاف تصور، بازیگر نقش «میچ» در فیلم و سریال‌های معروف زیادی بازی کرده‌است

اگر با تماشای سریال «خانم میزل شگفت‌انگیز» چهره «میچ» به نظرتان آشنا می‌آید، بدون شک او را قبلا در یک یا چند فیلم و سریال موفق دیده‌اید. «ریچل برازناهان» سال‌ها در برنامه‌های نمایشی زیادی بازی کرده‌است. او در سال 2010 در سریال «دختر سخن‌چین» و «همسر خوب» نقش‌آفرینی کرده‌است. همچنین یکی از نقش‌های این بازیگر در سال 2013 و در سریال «خانه پوشالی» است، که به خاطر آن نامزد جایزه امی بهترین بازیگر مهمان سریال درام شده‌است. او همچنین در آثار موفقی مانند «آناتومی گری»، «نارنجی مد جدید است» و «لیست سیاه» هم حضور داشته‌است.

منبع: watchmojo

دکمه بازگشت به بالا
تماشای رایگان ×