10 مبارزه‌ احتمالی میان شخصیت‌های دنیای سینمایی مارول

فیلم‌های مارول بر اساس قدرت‌های جالب و متضاد رشد می‌کند. هریک از شخصیت‌های مارول قدرت‌های خاص خود را دارند. از این  قدرت‌ها برای مبارزه برا شرورانی استفاده می‌شود که بشریت را تهدید می‌کند. همین امر باعث به وجودآمدن نبردهای حماسی در طول فیلم می‌شود.

اما یک موضوعی که در اینجا وجود دارد این است که اکثر افراد دوست دارند قهرمان‌ها مقابل یک‌دیگر قرار بگیرند. ولی مشکل این است که اکثر بینندگان هرگز نخواهند دید که ابر قهرمان در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی احتمالا آخرین باری بود که شاهد نبرد قهرمان بر قهرمان بودیم و در بدترین شرایط ممکن بود. بنابراین، ما قصد داریم در این مقاله نگاهی به ایده‌های مبارزه بین قهرمانان، تبهکاران بیاندازیم.

9. جسیکاجونز در برابر ابومینیشن

jessica-jones

جسیکا جونز که بیشتر با نام مستعار جوول شناخته می‌شود، شخصیتی منحصربه‌فرد و جذاب در دنیای مارول و کمیکس است. جسیکا در محله هلز کیتشن نیویورک به عنوان یک کارآگاه خصوصی شناخته می‌شود و با چالش‌های زندگی روزمره دست و پنجه نرم می‌کند.

گذشته جسیکا تاریک و دردناک است. او در کودکی در یک تصادف رانندگی وحشتناک جان خود را از دست می‌دهد، اما توسط آزمایش‌های غیرقانونی به زندگی بازگردانده می‌شود. این آزمایش‌ها به او قدرت فوق بشری، استقامت و پرواز اعطا می‌کند، اما عواقب روحی و روانی جبران‌ناپذیری نیز به همراه دارد.

جسیکا از اختلال استرس پس از سانحه و سو مصرف الکل رنج می‌برد و دایما با خاطرات وحشتناک آن تصادف هولناک دست و پنجه نرم می‌کند. از طرفی هم ابومینیشن، با نام اصلی امیل بلانسکی، شخصیتی خیالی در دنیای مارول است که به عنوان یکی از سرسخت‌ترین دشمنان هالک و یکی از قدرتمندترین موجودات در این جهان شناخته می‌شود. ابومیشن جاسوسی روسی بود که در تلاش بود تا قدرت هالک را برای ارتش سرخ به دست آورد. او با استفاده از فرمولی که توسط دکتر بروس بنر (هویت انسانی هالک) ساخته شده بود. خود را تحت آزمایش قرار داد. این آزمایش فاجعه‌بار منجر به تبدیل بلانسکی به موجودی عظیم‌الجثه، قوی و خشمگین با پوستی سبز رنگ شد.

حال با این تعریفات مبارزه‌ی بین این دو نفر چگونه خواهد بود؟ بلونسکی قدرت بزرگی را در اختیار خود دارد؛ اما از طرفی هم جونز بسیار محاسباتی تر عمل می‌کند. درست است که بلونسکی مشت‌های محکمی وارد می‌کند؛ اما جونز می‌تواند از راه دور مشت‌های سهمگینی به او پرتاب کند. ولی به طور کلی ابومینیشن اندازه هالک قدرت ندارد. با این اوصاف در یک نبرد بین جسیکا و ابومینیشن بازنده نبرد مینیشن خواهد بود.

8. ویژن در مقابل مونیکا رامبو

monica-rambeau

ویژن  ترکیبی از هوش مصنوعی تونی استارک، بروس بنر و اولتران می‌شد به وجود امد. او قبل از وقایع (Infinity War) نگهبان سنگ ذهن بود. ویژن می‌تواند پرتوهایی را از پیشانی‌اش بیرون بیاورد همچنین توانایی این را دارد که نامریی شود. او دارای هوش بالاتر از حد متوسط ​​و قدرت مافوق بشری است. همچنین یکی از معدود موجوداتی است که می‌تواند چکش ثور را بلند کند.

مونیکا رامبو کاپیتان نیرو هوایی ایالت متحده‌ی آمریکا بود. او به دلیل مشارکت در حادثه‌ی (WandaVision Westview) توانست توانایی تشخیص تشعشعات الکترومغناطیسی، جذب انرژی و استفاده از توانایی‌های خود برای مواردی مانند پرواز و نامریی شدن به دست آورد.

اما سوال اینجاست: چه کسی می‌تواند قدرت‌های خود را به خوبی کنترل کند؟ این مبارزه به این بستگی دارد که چه کسی می‌تواند از قدرت خود با حداکثر توان استفاده کند. این واقعیت که ویژن اساسا یک موجود انرژی است به این معنی است که مونیکا در این شرایط ممکن است با او قدرت یکسانی داشته باشد. در جایی که انفجارهای ذهنی ویژن اغلب جرم اصلی اوست، مونیکا می‌تواند به راحتی به خود اجازه دهد هر انرژی را که ویژن بیرون می‌دهد جذب و تخلیه کند. از طرفی هم همان‌طور که گفته شد، ویژن کنترل کامل قدرت‌های خود را در دست دارد، در حالی که به نظر می رسد مونیکا با اعتماد به نفس و توانایی‌های در حال رشد خود مبارزه می‌کند. در این مبارزه، برنده با اشتباه طرف مقابل مشخص می‌شود.

7. ثور مقابل گروه جاودانگان

cast-of-eternals

بگذارید اول حقایق را کامل بررسی کنیم. این موجودات گروهی از انسان‌هایی است که جاودانه هستند و حدود هفت هزار سال است که در زمین زندگی می‌کنند. در مقابل ثور خدایی است که تنها دو هزار سال قدمت دارد. گروه جاودانگان قدرت‌های زیادی از جمله: سرعت نور و کنترل ذهن و… را دارند. همچنین آن‌ها می‌دانند چگونه به عنوان یک تیم کار کنند و سال‌های سال است که قدرت‌های خود را نزد خود نگه داشته‌اند.

از طرفی هم ثور خدای رعد و برق است و به طرز باورنکردنی شکست ناپذیر است. او دارای یک چکش قدرت‌مند است هیچ‌کس جز او نمی‌تواند با آن کار کند. همچنین ثور می‌تواند در یک آن از جایی به جای دیگر تله پورت شود.

اما مسئله اینجاست که: ثور قدرت دارد و جاودانگان صبر. ولی کدام یک پیروز خواهند شد؟ ثور ارتش‌های زیادی را به دست گرفته است و خدایان قدرتمندی را شکست داده. با این حال، جاودانگان را نباید دست کم گرفت. آن‌ها نه تنها قدرت تهاجمی دارند، بلکه قدرت شفا دهنده نیز دارند. این به این معنی است که اگر ثور چند نفر از ان‌ها را بتواند شکست دهد آن‌ها فقط به زمان کمی نیاز دارند تا دوباره به وجود بیایند. برای آن‌ها، توانایی برنده شدن به صبر و استراتژی بستگی دارد. اما ثور با قدرت و جسارت حمله می‌کند که که در اینجا می‌تواند باعث سقوط و شکست او باشد. در نتیجه در یک مبارزه بین ثور و گروه جاودانگان، ثور شکست خواهد خورد.

6. ایگو در مقابل ارشیم

ego

حال زمان مقابله‌ی سیاره با سیاره فرا رسیده. آریشم یکی از سیاره‌های اصلی است که در ابتدای جهان در آنجا بود. او خالق فوق العاده قدرتمند جاودانه‌ها و کسی است که در طی میلیون‌ها سال سیارات زیادی را به وجود آورده است. او سرد، حساب‌گر و به شدت بی‌رحم است. ایگو نیز یک سیاره زنده است. او یک اکوسیستم کامل را در اطراف خود تشکیل داده و بذر خود را به جهان فرستاده تا فرزندانی را در سیارات مسکونی مختلف ایجاد کند.

به نظر می‌رسد هدف او تسلط باشد. ایگو کودکان بی شماری را به قتل رسانده است زیرا نتوانسته‌اند به او در رسیدن به این هدف کمک کنند. او آتش خشم و نفرت خالص را در کنار خود دارد و چیزی جز تبدیل شدن به قدرتمندترین موجود کل هستی نمی‌خواهد.

اما کدام سیاره بر دیگری چیره خواهد شد؟  این واقعیت که هر دو به اندازه یک سیاره هستند و میلیون‌ها سال قدمت دارند به این معنی است که آن‌ها  این نوع جنگ را نمی‌توانند انجام دهند. نبرد آن‌ها بین موجودات با قدرت آفرینش است (یعنی موجوداتی که هر یک از آن‌ها در طی این زمان آفریده‌اند). بنابراین، سقوط زمانی رخ می‌دهد که فرد نتواند از غرور و جاه طلبی خود عبور کند.

جایی که به نظر می رسد آریشم با جاودانگان خود به احتمال زیاد شکست خواهد خورد ولی به این معنی نیست که او نمی‌تواند در برابر طغیان های تقریبا کودکانه ایگو بایستد. از طرفی هم  شخصیت ایگو باعث سقوط او است و مشکلاتی را ایجاد می‌کند؛ زیرا ایگو تلاش می‌کند امثال آریشم را که موجودی خون‌سرد، بی‌رحم است را شکست دهد. ممکن است همین میل ایگو باعث سرنگونی و شکست او شود.

آیکون فیلم نگهبانان کهکشان قسمت ۲ Guardians of the Galaxy Vol. 2
فیلم

نگهبانان کهکشان قسمت ۲

Guardians of the Galaxy Vol. 2

تماشای فیلم فیلم نگهبانان کهکشان قسمت ۲

5. مرد عنکبوتی در برابر دردویل

spider-man

پیترپارکر قدرت‌های عنکبوتی و همچنین لباس‌هایی با فناوری استارک را در اختیار خود دارد. دردویل نیز یک وکیل نابینا با چابکی بسیار شگفت انگیز است. هر دوی‌ ‌آن‌ها قهرمانان خیابانی و محله‌ای هستند و همیشه از نبرد بسیار نزدیک و تن به تن استفاده می‌کنند.

مرد عنکبوتی و دردویل هر دو باهوش و ماهر هستند؛ اما کدام‌یک در نبرد پیروز خواهد شد؟ موضوع اینجاست که دردویل یک مرد بسیار باهوش است. با این حال پیتر به مجموعه‌ای گسترده‌تری از مهارت‌ها و جوانی مجهز است. بنابراین اگر این دو شخصیت به یک نبرد تمام عیار علیه یک‌دیگر بپردازند؛ به نظر می‌رسد پس از یک نبرد طاقت فرسا و طولانی پیتر پیروز میدان خواهد شد.

آیکون فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه Spider-Man: Homecoming
فیلم

مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه

Spider-Man: Homecoming

تماشای فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه

4. یلنا بلووا در مقابل اکو

yelena

این نبرد ممکن است به به نحوه استفاده شخصی از قدرت خود برگردد. مایا لوپز که با نام اکو نیز شناخته می‌شود، یک زن ناشنوا با پای مصنوعی است. او همچنین قدرت تقلید از اعمال فیزیکی افراد دیگر را دارد. یلنا بلووا برنامه اتاق قرمز را پشت سر گذاشت و به یک قاتل آموزش دیده تبدیل شده است. او در انواع استفاده از سلاح‌ها و سبک‌های مبارزه مهارت دارد و نگرش (F-you) دارد که می‌تواند او را به دردسر بیاندازد. ناگفته نماند که یلنا  در سریال (Hawkeye) در کنار اکو جنگیده است.

اما اگر زمانی یک نبرد تمام عیار بین این دو شخصیت به وجود بیاید برنده‌ی مبارزه چه کسی خواهد بود؟ سبک مبارزه یلنا به او مزیتی می‌دهد که اکو از آن برخوردار نیست. اکو برای مبارزه با یلنا نیازی به شیوه‌ی خاصی از مبارزه ندارد، فقط کافی است تا به طور کامل یلنا را تماشا کند. هر چقدر یلنا خوب مبارزه کند اکو با تقلید از آن بهتر‌ مبارزه خواهد کرد. ولی یلنا می‌تواند نقاط ضعف اکو را پیدا کند که بزرگ‌ترین آن پای مصنوعی و ناشنوا بودن آن است. یلنا نیز می‌تواند از نقاط ضعف اکو علیه او استفاده کند و پیروز نبرد شود.

3. خانم مارول در مقابل شی هالک

ms-marvel

دو قهرمان اثبات نشده دو زن که نیاز به توسعه قدرت خود دارند. کامالا خان و جنیفر والترز هر دو همیشه آماده دعوا هستند. در نظر بگیرید که کامالا یک جهش یافته با توانایی ایجاد ساختا‌رهای نوری جامد است. این به او اجازه می‌دهد کارهایی مانند ایجاد مشت‌های غول پیکر برای حمله یا سکو‌های شناور برای ایستادن انجام دهد.

جنیفر والترز که با نام شی هالک نیز شناخته می‌شود. از پسر عموی خود، بروس، تزریق خون دریافت کرد. این بدان معنی است که او نسخه‌ای از قدرت‌های خود دارد که در آن می‌تواند به نسخه کنترل شده‌ای از هالک  تبدیل شود. این به او قدرت و دوام بیشتری می‌دهد و در عین حال به او اجازه می‌دهد تا هوش طبیعی خود را در حین هالک بودن حفظ کند.

وقتی این دو با هم ملاقات می‌کنند. احتمالا در شرایط گیج کننده‌ای قرار خواهند گرفت. هیچ کدام به قدرت‌های خود کامالا مطمین نیستند و بنابراین مبارزه آن ها ممکن است بی دست و پا و مبتدیانه باشد. احتمالا جنیفر می‌خواهد مشت بزند و کامالا در حالت دفاعی قرار می‌گیرد و از قدرت خود بیشتر برای فرار استفاده می کند تا حمله. با این حال اگر او بتواند خود را جمع جور کند، ساختارهای او می‌تواند بسیار مهیب شود و ضربات مرگباری را وارد کند. از طرف دیگر، جنیفر با عصبانیت قوی‌تر می‌شود. و همین امر باعث از دست رفتن اندرو فین‌های او می‌شود که ممکن است به حالت انسانی برگردد و کامالا او را از بین ببرد.

آیکون سریال شی هالک She-Hulk: Attorney at Law
سریال

شی هالک

She-Hulk: Attorney at Law

تماشای سریال شی هالک

2. شانگ‌چی در مقابل شوری

shuri

شانگ چی یک رزمی کار آموزش دیده است که دارای ده حلقه قدرتی است که در اصل توسط پدر جنگ سالارش نگه‌داری می شد. او قبل از این‌که هدف پدرش را رها کند، بیشتر عمر خود را صرف آموزش یک قاتل کرد؛ اما پس از بازگشت به خانه، در مورد ریشه‌های خود در تالو یاد گرفت و با در دست گرفتن کنترل ده حلقه، پدرش را مورد ضرب و شتم قرار داد.

شوری شاهزاده خانم واکاندا و پلنگ سیاه جدید است. با تمام قدرت‌هایی که پلنگ سیاه همراه خود داشت. عقل نابغه‌ای که به او اجازه می‌دهد تکنولوژی و سلاح بسازد. او زنی خشمگین است که با مرگ برادرش بسیار آسیب دیده است.

این دو نفر جز معدود افرادی هستند که تمام زندگی خود را صرف تمرین جهت مبارزه کرده‌اند. هر دو جنگجویان ماهری با سلاح‌های قابل توجه در کنار خود هستند. با این حال، شوری به دلیل توانایی او در ایجاد فناوری که می‌تواند انرژی خاصی را متوقف کند، از امتیاز بالایی برخوردار است. ولی شانگ چی نیز از حلقه قدرت برخوردار است؛ اما در این مبارزه زیاد کار آمد نخواهد بود. زمانی که شوری حلقه‌های قدرت را از کار بیاندازد شانگ‌چی فقط یک انسان ساده‌ی رزمی کار خواهد بود. که شوری می‌تواند او را در چند ثانیه نابود کند.

آیکون فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings
فیلم

شانگ چی و افسانه ده حلقه

Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings

تماشای فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه

1. وونگ در مقابل هر کس دیگری

wong

وونگ مورد علاقه طرفداران و یکی از قدرتمندترین افراد روی کره زمین است. او جادوگر عالی و استاد جادو و هنرهای عرفانی است. اغلب در کامارتاج یافت می‌شود. وونگ با امیل بلونسکی دوست شد، به پیتر پارکر و دکتر استرنج مشاوره داد و در مقابل واندا ماکسیموف ایستادگی کرد.

با این تعریفات سوالی که در این‌جا مطرح می‌شود این است که چه کسی می‌تواند به نبرد با وونگ برود و او را شکست دهد؟ پاسخ این است که تعداد بسیار کمی هستند که بتوانند از طریق دانش عظیم او و اجرای تقریبا بی نقص استعدادهایش راهی بیابند تا بتوانند آن را شکست دهند. وونگ نه تنها ماهر است، بلکه عطش دانشی را دارد که هیچ کس تا به حال بر روی کره‌ی زمین نتوانسته است به آن دست‌یابد. ما هنوز در فیلم‌ها قدرت کامل ونگ را ندیده‌ایم. اگر او بتواند همه‌ی آن‌ها را آزاد کند دیگر هیچ کس‌جلو دار او نخواهد بود. هرکسی که به نبرد با وننگ بیایید شکست‌ خواهد خورد.

آیکون فیلم دکتر استرنج Doctor Strange
فیلم

دکتر استرنج

Doctor Strange

تماشای فیلم دکتر استرنج

سخن اخر

دنیای سینمایی مارول (MCU) یک فرنچایز چندرسانه‌ای آمریکایی و دنیای داستانی مشترک است که بر مجموعه‌ای از فیلم‌های ابرقهرمانی تولیدشده توسط مارول استودیوز متمرکز شده است. این فیلم‌ها بر پایه شخصیت‌هایی ساخته شده‌اند که در کتاب‌های کامیک آمریکایی منتشرشده توسط مارول کامیکس حضور دارند. هریک از این شخصیت‌ها دارای قدرت‌ها و استعدادهایی هستند که از ان‌ها در برابر تهدیدات استفاده‌ می‌کنند.

نبردهای قهرمان بر قهرمان به یکی از عناصر اصلی فیلم‌های مارول تبدیل شده‌اند و به احتمال زیاد در سال‌های آینده نیز به نقش خود در این فیلم‌ها به طور جدی ادامه خواهند داد. نبردهای قهرمان بر قهرمان نه تنها برای شخصیت‌های داستان، بلکه برای مخاطبان نیز چالش‌برانگیز هستند. این نبردها می‌توانند باعث ایجاد سوالات اخلاقی و فلسفی در ذهن تماشاگران شوند و آن‌ها را به فکر وا دارند.

منبع: movieweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماشای رایگان ×