درباره بازی EA Sports FC 25 چه می‌دانیم؟

بازی شبیه ساز فوتبال EA یعنی FC (فیفا سابق) مدتهاست که رقیب ژاپنی خود یعنی eFootball (PES سابق) را پشت سر گذاشته و به محبوب‌ترین شبیه ساز فوتبال تبدیل شده است. به خصوص که کونامی با عرضه بازی eFootball به کلی از رقابت کنار رفته و بازی FC اکنون یکه تاز است. الکترونیک آرتز پس از سه دهه یدک کشیدن اسم فیفا روی عناوین فوتبالی‌اش، یک سری جدید به اسم FC را معرفی کرد. حال قرار است به‌زودی شاهد دومین بازی از این سری تحت عنوان EA Sports FC 25 باشیم و در این مقاله به معرفی ویژگی‌های جدید بازی FC 25 میپردازیم.

یکی از نقد‌هایی که به الکترونیک آرتز وارد است، این است که نسخه‌های جدید فیفا به جز تغییرات جزئی، تفاوت چندانی با نسخه قبل ندارد و EA بازیکنان را محبور می‌کند که سالانه صرفا بابت آپدیت ترکیب‌ها و کیت تیم‌ها پول بپردازند. حال اینکه تا چه حد این نقد‌ها صحت داشته باشند، اما الکترونیک آرتز در یک تریلر سینماتیک از بازی FC 25 رونمایی کرد و با انتشار یک گیم پلی، تغییرات و ویژگی‌های جدید بازی FC 25 را شرح داد.

جود بلینگهام ستاره کاور بازی FC 25 است

بازی FC25

با معرفی یک بازی فوتبالی جدید اولین سوالی که مطرح می‌شود این است که کدام بازیکن روی کاور بازی است. کاور بازی FC 25 معمولا از بین بهترین بازیکنان فصل گذشته انتخاب می‌شوند. ارلینگ هالند ستاره نروژی تیم منچستر سیتی سال قبل روی کاور FC 24 بود و به سلطنت سه ساله کیلین امباپه روی کاور فیفا پایان داد. از آنجایی که امروزه فضای فوتبال تا حدی به سمت رقابت هالند و امباپه رفته، بسیاری انتطار داشتند که هالند بتواند با عملکرد درخشانش، امسال هم روی کاور FC ماندگار باشد. اما جود بلینگهام ستاره جوان و انگلیسی تیم رئال مادرید در اولین فصل حضورش در این تیم عملکرد درخشانی داشت و یکی از مهره‌های کلیدی رئال مادرید برای قهرمانی در اسپانیا و اروپا بود‌. او امسال با تیم ملی انگلیس هم تا یک قدمی قهرمانی اروپا پیش رفت اما در فینال مقابل اسپانیا دستش از جام قهرمانی کوتاه ماند.

کاور نسخه استاندارد عکسی از این بازیکن است در حالی که خوشحالی بعد از گل معروفش را انجام می‌دهد. او در این باره گفته: من همیشه با برادرم این بازی را بازی می‌کردم و همیشه به این فکر می‌کردم که چقدر باور نکردنی است که روزی روی کاور بازی قرار بگیرم. در کاور نسخه Ultimate Edition ستارگان سال‌های قبل فوتبال یعنی دیوید بکهام، جان لوئیجی بوفون و زین‌الدین زیدان به همراه آیتانا بوماتی بازیکن 26 ساله تیم زنان بارسلونا در تالار افتخارات مملو از جام‌های معتبر فوتبالی در کنار جود بلبنگهام هستند. طراحی کاور نسخه‌های استاندارد بازی FC به سمت سادگی رفته و دیگر از کاور‌های شلوغ و رنگارنگ خبری نیست. اما کاور نسخه آلتیمیت یکی از زیبا‌ترین کاور‌های سری بوده است.

آیکون بازی EA SPORTS FC™ Mobile Soccer

EA SPORTS FC™ Mobile Soccer

حجم:۹۸.۳ مگابایت

دانلود بازی فیفا موبایل

مود FC Rush جابگزین مود Volta می‌شود

بازی FC 25

بازی FIFA Street یا همان فوتبال خیابانی، یکی از فرنچایز‌های فوتبالی الکترونیک آرتز بود و در بین سال‌های 2005 تا 2012 چهار نسخه از آن منتشر شد. در این بازی شما فوتبال را اینبار نه به شکل حرفه‌ای، بلکه با همان شکلی که در کوچه و خیابان بازی می‌شود؛ تجربه می‌کردید. در بازی FIFA 20 یک مود با نام Volta معرفی شد که مشابه با FIFA Street بود‌. این مود در ابتدا بسیار محبوب بود اما هر چه که می‌گذشت از محبوبیت آن کاسته می‌شد. در نهایت این مود در بازی FC 25 حذف شده FC Rush جایگزین آن خواهد بود.
FC Rush در واقع همان بازی فوتبال است اما در ابعادی کوچک‌تر است. در این بازی دو تیم پنج نفره در یک زمین چمن واقعی در مقابل هم قرار می‌گیرند. با این حال برخی ویژگی‌ها و قوانین جذاب در این مود وجود دارند که تجربه آن‌را سرگرم کننده‌تر می‌کند. FC Rush با تمام مود‌های اصلی بازی از جمله Ultimate Team ادغام شده که در می‌توان با بازیکنان آلتیمیت تیم خود را به تیم‌تان در راش اضافه کنید. اف‌سی راش بهترین راه برای ارتقا سطح Ultimate Team است و تجربه آن پاداش‌هایی همچون دریافت پک و یا ارتقا بازیکنان جوان را به همراه خواهد داشت. همچنین در راش این امکان وجود دارد تا بازیکنان‌تان را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید تا تیمی قدرتمند را تشکیل دهید.

تغییرات گیم پلی بازی FC 25

گیم پلی جاییست که بازی FC 25 بیشترین تغییرات را تجربه کرده. در بازی FC 25 در فیزیک توپ، شوت زدن و پاس دادن بازنگری شده. حالا شاهد کنترل توپ بهتری از سوی بازیکنان هستیم و دقت پاس‌ها و شوت‌ها در شرایط متفاوت تغییر می‌کند. برای مثال بازیکن وقتی تحت فشار حریف است و سرعت توپ بالاست نمی‌تواند پاس خوبی را ارسال کند و خطای پاس او بیشتر می‌شود. HyperMotionV سیستم هوشمند انیمیشن‌ها در بازی است که بهترین انیمیشن‌ها را در موقعیت‌های مختلف اجرا می‌کند‌. این سیستم امسال هم شامل بهبود‌هایی شده و انیمشن‌های جدیدی به بازی اضافه شده تا تجربه بازی یک گام به واقعیت نزدیک‌تر شود.

ویژگی خطای فنی به بازی اضافه شده است و شما می‌توانید با زدن دکمه‌های R1+X در پلی‌استیشن و RB+A در ایکس‌باکس پیراهن حریف را بکشید و او را نقش زمین کنید. با این حرکت شما می‌توانید یم خود را از ضد حمله و یا تک به تک شدن مهاجم حریف با دروازبان نجات دهید، البته که باید یک کارت زرد را به جان بخرید. همچنبن ویژگی Play Styles که سال قبل برای بازیکنان معرفی شده بود، امسال برای دروازه بانان هم لحاظ شده است. پلی استایل دروازه‌بانان شامل :

  • Footwork: دروازه‌بانی که بازی با پای خوبی دارد و می تواند در بازیسازی کمک کند.
  • Rushout: دروازه‌بانی که در تقابل‌های تک به تک خروج‌های خوبی دارد و مهاجم حریف را به چالش می‌کشد.
  • Deflector: دروازه‌بانی که می‌تواند پس از واکنش به شوت حریف توپ را به فضای امنی منحرف کند تا بازیکن حریف نتواند روی ریباند از آن استفاده کند.
  • Cross Claimer: دروازه‌بانی که در توپ‌های بلند مثل سانتر از کنار و یا کرنر‌ها خروج‌های مطمئنی دارد.
  • Far Reach: دروازه‌بانی که می‌تواند مناطق بیشتری از دروازه را پوشش دهد و توپ‌هایی که در نقاط دور مثل کنج دروازه هستند را مهار کند.
  • Far Throw: دروازه بانی که پرتاب با دست خوبی دارد و می‌تواند توپ را با دست تا نزدیکی‌های مرکز زمین پرتاب کند تا تیم را در حالت ضد حمله قرار دهد‌.

همچون روال هر ساله که چند اسکیل به بازی اضافه می‌شوند، پنج اسکیل جدید زیر به بازی اضافه شده‌اند:

  • Toe Drag Stepover
  • Big Feint
  • Step Over Ball
  • Heel Nutmeg
  • Drag Turn
آیکون سریال استریم فیفا ۲۰۲۳: پنالتی - ابوالفضل ایکس مستر Fifa 2023 Stream by Abolfazl X Master
سریال

استریم فیفا ۲۰۲۳: پنالتی – ابوالفضل ایکس مستر

Fifa 2023 Stream by Abolfazl X Master

تماشای استریم فیفا ۲۰۲۳: پنالتی

ویژگی جدید FC IQ

اما جدای از همه ویژگی‌های بالا، مهم‌ترین تغییر بازی FC 25 که کل گیم پلی بازی را متحول کرده، اضافه شدن ویژگی جدیدی به نام FC IQ است. اف‌سی آی‌کیو به سه بخش تقسیم می‌شود:

نقش بازیکنان (Players Role): شبیه به حالت Instraction در بازی‌های قبلی است و در آن برای هر بازیکن نقشی تعیین می‌کنید. رول هر کدام از بازیکنان بر اساس سبک بازی‌شان در دنیای واقعی تعریف شده برای مثال برای جود بلینگهام به طور پیشفرض نقش بازی‌ساز یا همان Playmaker درنظر گرفته که درست همان کاری است که او در رئال مادرید انجام می‌دهد. برای هر بازیکن می‌توانید یک رول در حالت دفاع و یک رول در حالت حمله در نظر بگیرید. به هر بازیکن‌تام می‌توانید نقش دلخواه خود را بسپارید اما به طبع هر بازیکن بسته به توانایی‌هایش ممکن است از پس ان نقس بر بیاید و یا نمی‌تواند تمام وظایفی را که به او سپاردید را انجام دهد. برای سنجش توانایی هر بازیکن در رول‌های مختلف، عملکرد آم بازیکن با چهار المان مختلف مشخص می‌شود:

  • Role++: این بازیکن می‌تواند به بهترین شکل ممکن در این رول بازی کند و عملا نقش و پست مورد علاقه بازیکن است.
  • Role+: این بازیکن به خوبی می‌تواند وظایفی که مربوط به این رول است را انجام دهد.
  • Role: این بازیکن عملکرد معمولی رو به خوبی در این نقش دارد اما مسلما بهترین نیست.
  • Out of Posetion: ویژگی‌های این بازیکن مناسب با این نقش نیست و بازیکن عملکرد خوبی در این نقش ندارد.

تاکتیک تیمی: تیم شما در طول بازی دو ترکیب متفاوت می‌تواند داشته باشد، یکی زمانی که توپ را در اختیار دارید (حمله) دومی زمانی که توپ را از دست داده‌اید (دفاع). برای مثال ترکیب تیم شما در حالت دفاعی 4-3-3 است اما به محض اینکه توپ را بدست می‌آورید ترکیب به 4-2-1-3 تغییر می‌کند و هافبک دفاعی تیم‌تان به هافبک میانی، و هافبک میانی تیم‌‌تان به هافبک هجومی تبدیل می‌شود تا پشت محوطه حریف قرار بگیرد. یا در مثالی دیگر دفاع سه نفره شما در حالت دفاعی به دفاع پنج نفره تبدیل می‌شود و هافبک چپ و راست شما به LB و RB تبدیل می‌شوند.

تاکتیک هوشمند: اف‌سی آی‌کیو در تمام مدتی که مشغول تجربه بازی هستید، سبک بازی شما و حریف‌تان را آنالیز می‌کند تا بهتربن عملکرد را به شما پیشنهاد دهد. برای مثال ترکیب تیم شما 4-3-3 است و تاکتیک اصلی استفاده از دو وینگر سرعتی برای نفوذ و سانتر از دو طرف است. پس از گذشت چند دقیقه تلاش و نتیجه نگرفتن، FC IQ با آنالیز تیم شما و نحوه دفاع حریف متوجه می‌شود که به دلایل مختلفی همچون یارگیری و تجمع مدافعان حریف و قدرت سرزنی بالای آنها این تاکتیک برای گلزنی مناسب نیست و باید از عمق دفاع حریف استفاده کرد، برای همین به شما پیشنهاد می‌دهد تا بیشتر پاسکاری کنید، و با اضافه کردن یک هافبک هجومی و تغییر ترکیب با 4-3-1-2 و یا 4-2-1-3 راه را برای نفوذ به عمق باز‌ کنید.

تغییرات کریر مود بازی FC 25

بازی FC25

کریر مود یکی از محبوب‌ترین حالت‌های بازی فیفا بود و بسیاری فیفا را صرفا برای این مود بازی می‌کردند. این مود در چند نسخه اخیر وارد یک چرخه تکراری شده بود. اما EA می‌گوید که به دنبال بازگرداندن آن سال‌های شگفت‌انگیز با یک بازنگری قابل توجه است. در کریر مود برای اولین بار امکان بازی کردن با بازیکنان افسانه‌ای اضافه شده و از این پس شما می‌توانید علاوه‌ بر ستاره‌های کنونی، ستاره‌های دوره‌های پیشین فوتبال را هم در تیم خود داشته باشید. این ستاره‌ها عبارت‌اند از:

  • آندره پیرلو: اسطوره ایتالیایی، قهرمان جهان و ستاره تیم میلان در دهه 2000 و یوونتوس در دهه 2010
  • کلی اسمیت: بازیکن تیم ملی بانوان انگلیس
  • تیری هانری: ستاره آرسنال در سال‌های 1997 تا 2007
  • رونالدو نازاریو: قهرمان جهان با تیم ملی برزیل با سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌های مطرحی همچون رئال مادرید، بارسلونا، اینتر و میلان
  • زین‌الدین زیدان: قهرمان فرانسوی و اسطوره باشگاه رئال مادرید
  • دیوید بکهام: ستاره تیم ملی انگلیس و باشگاه منچستر یونایتد و رئال مادرید

کریر مود حالا مختص به فوتبال آقایان نیست و باشگاه‌های زنان از پنج لیگ مختلف، و همچنین لیگ قهرمانان در کریر مود بازی FC 25 گنجانده شده‌اند. حال شما می‌توانید از مدیریت باشگاه مردان به باشگاه زنان تغییر دهید و سپس دوباره به آن‌ برگردید. ویژگی لایو کریر به بازی اضافه شده که عملکرد تیم‌تان در هر مسابقه در دنیای واقعی روی عملکرد تیم شما و بازیکن‌تان تاثیر می‌گذارد. قابلیت Simulition به بخش آفلابن کریر مود اضافه شده تا شما مجبور نباشید هر بازی را شخصا تجربه کنید. در روز‌هایی که کونامی طرفدارانش را از تجربه مود Master League محروم کرده است، EA تلاش دارد تا در نهایت بتواند معادل خوبی را امسال روی FC 25 بیاورد.

سخن پایانی

الکترونیک آرتز امسال تمرکز خود را روی تغییرات در سیستم تاکتیکی بازی FC 25 گذاشته و اکنون تجربه بازی تخصصی تر از همیشه خواهد بود و حرفه‌ای شدن در اف‌سی نیازمند شناخت فوتبال و اندکی دانش در زمینه مربی‌گری نیز خواهد بود. این بازی همچون سال‌های گذشته در تاریخ 27 سپتامبر 2024 (6 مهر 1403) برای PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series S/X, Switch منتشر خواهد شد. نسخه استاندارد بازی 70 دلار و نسخه آلتیمیت 100 دلار قیمت دارد که هم‌اکنون می‌توانید آن‌را از فروشگاه‌های رسمی پلتفرم‌های ذکر شده پیش‌خرید کنید. دارندگان نسخه آلتیمیت علاوه بر پاداش‌های مختلف، می‌توانند بازی را هفت روز زودتر تجربه کنند.


نظر شما درباره بازی FC 25 چیست؟ فکر می‌کنید امسال الکترونیک آرتز می‌تواند بازی خوبی را روانه بازار کند و طرفدارانش را راضی کند؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×