7 بازی جهان باز که در ژاپن جریان دارند

وقتی صحبت از بازی‌های ویدیویی می شود، بیشتر افراد در مورد داستان، موسیقی متن، مبارزات یا شخصیت ها صحبت می کنند. اما در کنار همه این‌ها مکان و دوره‌ای که این بازی در آن جریان دارد نقش مهمی در متمایز کردن و هویت بخشیدن به بازی دارد. در دنیای ویدئو گیم احتمالا هیچ بازی به اندازه بازی‌های جهان باز نمی‌توانند شما را در محیط بازی غرق کنند. ژاپن به عنوان یک کشور با تاریخ کهن و یکی از پیشرفته‌ترین کشور‌های امروزی، بارها و بارها در بازی‌های ویدیویی به تصویر کشیده شده است. در این مقاله 7 بازی جهان باز که در ژاپن جریان دارند را به شما معرفی می‌کنیم.

بازی های جهان باز در ژاپن

ژاپن به خاطر زیبایی مناظری که دارد شناخته شده است و همین موضوع سبب شده که بتوان از آن برای ایحاد یک محیط خارق‌العاده در بازی های ویدئویی استفاده کرد. علاوه بر آن تاریخچه کهن و فرهنگ جذاب مردمان سرزمین آفتاب نیز زمینه ساخت بازی های خارق‌العاده را فراهم می‌کند. در ادامه 6 بازی جهان باز که در ژاپن جریان دارند معرفی می‌شوند که شما با تجربه آنها می‌توانید با محیط و فرهنگ ژاپنی ها در دوره‌های مختلف آشنا شوید.

* توجه: بازی‌ها بدون ترتیب خاصی فهرست شده‌اند.

1. سری Yakuza

  • سبک: اکشن، ماجراجویی
  • توسعه دهنده: Ryu Ga Gotoku Studio

اگر بخواهیم در مورد هر بازی Yakuza به طور جداگانه صحبت کنیم، اکثریت لیست توسط عناوین مختلف این سری تصاحب می شود. بازی های Yakuza به خوبی ژاپن و فرهنگ آن را به تصویر می‌کشند. سری Yakuza در شهر‌ها و مکان‌های تخیلی جریان دارند که همگی از شهر‌ها و مکان‌های واقعی در ژاپن الهام گرفته شده‌اند. شهر کاموروچو که داستان بیشتر بازی های یاکوزا در آن اتفاق می‌افتد در واقع از در منطقه کابوکیچو در شینجوکو الهام گرفته شده است.
اگرچه که شخصیت‌های گروه یاکوزا در بازی با آنچه که در دنیای واقعی هستند متفاوت است، اما با این حال، سری Yakuza یکی از بهترین بازی‌های جهان باز در ژاپن است که می‌توان بسیاری از مناطق این کشور‌ را در دوره‌های زمانی مختلف تجربه کرد.

2. Ghost Of Tsushima

بازی جهان باز در ژاپن

  • سبک: اکشن، ماجراجویی
  • پلتفرم‌ها: PC, PS4, PS5
  • سال عرضه: 2020
  • توسعه دهنده: Sucker Punch

Ghost of Tsushima را نه یک بازی بلکه باید یک شاهکار هنری نامید. این بازی شاهکار تمام و کمال برای علاقه مندان به فرهنگ سامورایی است، زیرا داستانی از افتخار، فداکاری و انعطاف را روایت می کند. داستان بازی در ژاپن فئودالی در جزیره زیبای Tsushima و در زمان اولین حمله مغول ها جریان دارد.

اما فارغ از داستان، قدرت Ghost of Tsushima در طراحی جهان آن نهفته است. جایی که هر قسمت از بازی فوق العاده زیبا و شبیه به یک تابلوی نقاشی به نظر می رسد. سوشیما در واقعیت یک جزیره کوهستانی است که عمدتا از جنگل پوشیده شده است. اما محیط این جزیره در بازی طوری طراحی شده که بازیکنان را به موقعیت‌های مکانی متفاوتی می‌برد و نتیجه آن زیباترین مناظری است که تا به حال در یک بازی ویدیویی خلق شده است. بازی Ghost of Tsoshima بدون شک زیبا ترین بازی جهان باز است که در ژاپن جریان دارد و پیشنهاد می‌کنیم حتما آن‌را تجربه کنید.

آیکون فیلم شبح تسوشیما Ghost of Tsushima
فیلم

شبح تسوشیما

Ghost of Tsushima

تماشای گیم پلی شبح سوشیما

3. Ghostwire: Tokyo

بازی جهان باز در ژاپن

  • سبک: اکشن، ماجراجویی
  • پلتفرم‌ها: PC, PS5, Xbox Series S/X
  • سال عرضه: 2022
  • توسعه دهنده: Tango Gameworks

منطقه شیبویا در توکیو یکی از سرزنده‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مکان‌های ژاپن است که به خاطر زندگی شبانه زیبا و فرهنگ مدرن شهرت جهانی دار. بازی Ghostwire: Tokyo در این منطقه جریان دارد اما در یک فضای آخر‌الزمانی که هیچ شباهتی به آنچه که از این منطقه می‌شناختیم ندارد. در اینجا دیگر خبری از آن‌ همه جنب و جوش نیست و آن همه هیاهو جای خود را به سکوت داده است. ساختمان‌ها و آسمان خراش‌های نورانی اکنون خالی از سکنه هستند و در خیابان ها به جای انسان‌ها، موجودات ماورایی پرسه میز‌نند.

در ابتدای بازی شما تنها به منطقه کوچکی محدود می‌شوید اما با پیشرفت در بازی به مرور کاوش در تمام مناطق بازی امکان پذیر خواهد بود. منطقه شیبویا اکنون به یک شهر جنگلی تبدیل شده که ترکیب آن به آسمان خراش‌های نورانی، ماهیت جدیدی به آن بخشیده است. اگر می‌خواهید تصویری از شهر‌های مدرن پس از سکونت انسان داشته باشید، این بازی جهان باز چنین تصویری را در یکی از مدرن‌ترین مناطق در ژاپن را پیش چشم شما می‌آورد.

4. Shenmue

  • سبک: اکشن-ماجراجویی
  • پلتفرم‌ها: Sega Dreamcast, PC, PS4, Xbox One
  • سال عرضه: 2000
  • توسعه دهنده: Sega

اولین نسخه از سری Shenmue بیش از 20 سال پیش منتشر شد و در زمان خود یک شگفتی غیرقابل انکار در داستان سرایی و جهان سازی بود. در این بازی شما ماجراهای ریو هازوکی را دنبال می‌کنید که قصد دارد انتقام قتل پدرش را بگیرد. اولین بازی این سری در شهر دوست داشتنی یوکوسوکا اتفاق می افتد که مملو از مغازه های خیابانی، رستوران ها و پاساژ است. Shenmue یکی از اولین بازی‌های جهان باز است که موفق شد این سبک را بین گیمر‌ها محبوب کند. در سال 2018 سگا یک پورت با کیفیت از نسخه اول و دوم بازی را برای کامپیوتر و کنسول‌های نسل هشتمی منتشر کرد.

5. NEO: The World Ends With You

  • سبک: اکشن-نقش آفرینی
  • پلتفرم‌ها: PS, PS4, Switch
  • سال عرضه: 2021
  • توسعه دهنده: Square Enix , h.a.n.d.

بازی NEO: The World Ends With You همچون Ghostwire یک بازی جهان باز است که در منطقه شیبویا در ژاپن جریان دارد اما در حالت معمول خود‌. در این بازی گروهی از نوجوانان درگیر یک بازی مرگ می‌شوند که در آن باید هر روز ماموریت‌های مشخصی را انجام دهد. ناکامی آنها در تکمیل ماموریت های روزانه منجر به مرگ آنها می شود. این بازی یک جهان باز سنتی نیست، بلکه یک JRPG مدرن است با طراحی‌های عجیب و مبارزات سریع که حس یک بازی پویا و پر طراوت را به شما می‌دهد. محیط، گرافیک و در کل انیمیشن‌های بازی مشابه با آن چیزی است که در انیمه‌های ژاپنی می‌بینیم. اگر به بازی های JRPG علاقه مندید، بازی NEO با داستان عمیقش می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

6. Shin Chan

بازی جهان باز در ژاپن

بازی Shin Chan (با اسم کامل Shin Chan: Me And The Professor On Summer Vacation – The Endless Seven-Day Journey) جانشین معنوی بازی My Summer Vocation است که کمتر به آن پرداخته شده است. در این بازی شین چان حین بازدید از زادگاه مادرش با دوستان دوران کودکی‌اش ملاقات می‌کند. این بازی جهان باز در روستایی به نام آسو در منطقه‌ای به نام کوماموتا در ژاپن جریان دارد.

این بازی برای مخاطبان جوان‌تر ساخته شده است و در آن هدف اصلی این است که شین چان ژورنال خود را با تصاویر و داستان‌های جالب در طول تعطیلاتش پر کند. بازیکنان برای کاوش در حومه شهر بدون هیچ محدودیتی آزاد هستند. طبیعت آرام این بازی جذابیت خاص خود را دارد که می تواند بازیکنان در هر سنی را به خود جذب کند.

7. Okami

  • سبک: اکشن، ماجراجویی
  • پلتفرم‌ها: PC, PS2, PS3, PS4, Xbox One, Wii, Switch
  • سال عرضه: 2006
  • توسعه دهنده: Capcom

Okami را نمی‌توان یک بازی تماما جهان باز دانست، اما به قدری بازی خوبی است که جای دادن آن در لیست بهترین بازی های جهان باز در ژاپن چندان خالی از لطف نیست. این بازی داستانی تخیلی را در دوران باستان ژاپن روایت می‌کند. جایی که امپراطوران کنترل کاملی بر زندگی مردم داشتند و خدایان برای ملاقات با انسان‌ها محبور بودند به شکل موجودات مختلفی در بیابند. در این بازی شما کنترل آماتراسو الهه خورشید را بر عهده دارید – که اکنون به شکل یک گرگ در‌آمده – و وظیفه دارید تا از گسترش یک شیطان باستانی جلوگیری کنید.

در این بازی خدای آماتراسو در یک چشم به هم زدن می‌تواند زمان روز را تغییر دهد، به درختان مرده حیات مجدد ببخشد و یا دشمنان را نابود کند. بازیکنان با سبک هنری که به ندرت در بازی های ویدیویی استفاده می‌شود، سفری را برای کاوش در مناطق روستایی ژاپن آغاز می کنند. محیط بازی Okami با دست طراحی شده و شبیه به یک بوم نقاشی آبرنگی است که بسیار زیبا و چشم نواز است.

این بازی سرشار از روح ژاپنی است، زیرا هر گوشه از جهان بازی، از داستان ها و آداب باستانی و محلی ژاپنی الهام گرفته شده است. با پیچ و خم هایی که در طول مسیر در انتظار بازیکنان است، Okami به یک انتخاب هیجان انگیز برای بازیکنانی تبدیل می شود که می خواهند با حال و هوای باستانی و محلی ژاپنی آشنا شوند. این بازی یکی از بهترین بازی‌های دوران کنسول PS2 بود که اکنون هم ارزش تجربه دارد.

نظر شما درباره این مقاله چه بود؟ آیا تاکنون تجربه انجام بازی‌های این لیست را داشته‌اید؟

منبع: Gamerant

۳ دیدگاه

    1. گنشین ایمپکت یه گیم‌ چینیه که توی محیطی کاملا فانتزی و غیر واقعی جریان داره

  1. یعنی یروز میشه که ما همچین بازی هایی رو ببینیم که داخل ایران روایت میشن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×