بهترین مودهای نقش‌آفرینی ماینکرافت

ماینکرافت بهترین بازی بقا در سبک سندباکس است که به شما اجازه می‌دهد هر کاری که می‌خواهید انجام دهید و به طور تقریبی هر چیزی که به ذهنتان می‌رسد را بسازید. این بازی هیچ جهت‌گیری خاصی ندارد، و همین نکته‌ای عالی برای بازیکنان است، اما گاهی اوقات ممکن است هوس یک ماجراجویی به سبک نقش‌آفرینی را داشته باشید. خوشبختانه، هیچ کمبودی در مودهای ماینکرافت وجود ندارد.

در این مقاله، نگاهی به برخی از بهترین مودهای ماینکرافت برای طرفداران بازی‌های نقش‌آفرینی خواهیم انداخت. این مودها از بسته‌های مود و نقشه‌های بزرگ با حس و حال بازی‌های نقش‌آفرینی کلاسیک گرفته، تا مودهای کوچکی که تجربه‌ی نقش‌آفرینی شما در ماینکرافت را ارتقاء می‌دهند، متغیر هستند.

* نکته: برخی از این مودها با نسخه‌های قدیمی‌تر ماینکرافت سازگار هستند. به یاد داشته باشید قبل از نصب هر مود بررسی کنید  مود مودنظرتان با کدام نسخه از بازی  سازگار است؛ می‌توانید از طریق تب “نصب‌ها” در لانچر ماینکرافت، بازی خود را به نسخه‌ی موردنظر تغییر دهید.

1. RPG Stats

RPGStats-Mod (1)

نسخه فعلی: 1.20 

ابتدا، مود RPG Stats  را داریم. این یک مود ساده است که آمار مربوط به کارهایی که انجام می‌دهید را به نمایش می‌گذارد. در مجموع، شش آمار وجود دارد که در زیر آورده شده‌.

  • (Ranged) 
  • (Melee) 
  • (Defense) 
  • (Farming)
  • (Mining)  
  • (Magic)  

شما می‌توانید هر یک از این آمارها را تا سطح ۹۹۹ افزایش دهید. این مود ساده به شما برای انجام کارهای خاصی مانند معدن‌کاری پاداش می‌دهد. به جای اینکه مدت زمان زیادی معدن‌کاری کنید و فقط مقداری الماس به دست بیاورید، اکنون می‌توانید تا چندین سطح پیشرفت کنید و به نتایجی مانند سریع‌تر شدن معدن‌کاری برسید.

آیکون بازی Minecraft

Minecraft

حجم:۶۸۰.۷ مگابایت

دانلود بازی ماینکرافت

2. Bountiful

Bountiful-mod

نسخه فعلی: 1.20

Bountiful  یک مود ماینکرافت است که یک تابلو جوایز به بازی اضافه می‌کند. به‌طور کلی، این مود به بازیکنان وظایفی می‌دهد که براساس آن وظایف می‌توانند پاداش دریافت کنند. مانند جوایز در بازی‌های نقش‌آفرینی، برخی از این وظایف می‌توانند بسیار دشوار باشند. جوایز دشوارتر پاداش‌های نادرتری را به همراه دارند و ارزش انجام آن‌ها را بیش‌تر می‌کند.

علاوه بر جوایز، مود Bountiful  به بازی، فرمان‌ _Decrees_ را اضافه می‌کند که جوایز را تعیین می‌کند. با فرمان _Armorsmithing Decree _جوایزی که در تابلو ظاهر می‌شوند به ساخت زره‌ها مربوط خواهند بود. به‌طور کلی، این مود برای راهنمایی شما در دنیای بازی و جمع‌آوری پاداش‌های نادر بسیار عالی است.

3. Antique Atlas

Antique-Atlas-mod.

نسخه فعلی: 1.18

نقشه‌ها در ماینکرافت می‌توانند مفید باشند، اما بهتر است برای هدایت بهتر مسیر زیاد به نقشه‌ها تکیه نکنید. نقشه‌ها به طور معمول مناطق کافی را پوشش نمی‌دهند، به‌ویژه اگر بیشتر اوقات از الیترا استفاده کنید.

با مود Antique Atlas ، می‌توانید نقشه‌ای بسازید که به شما اجازه می‌دهد در آن جستجو کرده و علامت‌گذاری کنید. نقشه پیش‌فرض 16*16 است (جدا از هم هستند)، اما می‌توانید این نقشه‌ها را با هم ترکیب کرده و اندازه آن‌ها را بزرگ‌تر کنید. به جای کوچک کردن تصویر روی نقشه، می‌توانید به جستجو و زوم ادامه دهید. همچنین می‌توانید مودهای مرتبطی را پیدا کنید که به اطلس شما رنگ اضافه ‌کنند.

4. The Between lands

The-Between-lands-mod

نسخه فعلی: 1.12

 The Between landsمود به نسبت بزرگی است که محتوای جدید زیادی به بازی اضافه می‌کند و همچنین بعد جدیدی را نیزمعرفی می‌کند. این بعد جدید که Between lands  نام دارد، با استفاده از داستان‌ها و افسانه‌هایش وجود خود را توضیح می‌دهد.

علاوه بر بعد جدید، مود The Between lands  مکانیک‌های جدیدی مانند بیماری غذایی  و بوی بد را نیز اضافه می‌کند. فضای کلی ماینکرافت همچنان وجود دارد، اما این مود محتوای جدید و داستان‌های جدیدی را به بازی اضافه کرده که آن را جذاب‌تر از حالت معمول می‌کند. با پیشرفت‌های جدید، اهداف جدیدی برای شما وجود دارد که باید به آن‌ها دست یابید.

آیکون سریال استریم ماینکرفت : کریپر - حسام ال دی Minecraft Creeper Stream by Hessam LD
سریال

استریم ماینکرفت : کریپر – حسام ال دی

Minecraft Creeper Stream by Hessam LD

تماشای سریال استریم ماینکرفت : کریپر

5. Mineshafts And Monsters

Mineshafts-And-Monsters-mod

نسخه فعلی: 1.16

Mineshafts and Monsters   یک بسته مود است که تعداد زیادی ماموریت دارد و شما می‌توانید در یک داستان اصلی این ماموریت‌ها را انجام دهید. پس از انجام اولین وظیفه که شامل کشتن یک پلجر _Pillager _ است، یک کتاب  به شما داده می‌شود که می‌توانید آن را با ماموریت‌های مختلف پر کنید.

به‌جای دریافت ماموریت‌ها از همان ابتدا، باید با بازرگانان از طریق معامله رابطه برقرار کنید. وقتی با یکی از بازرگانان “دوست” شوید، آن‌ها اطلاعاتی به شما خواهند داد که به ماموریت‌های جدید منجر می‌شود. مود Mineshafts and Monsters  همچنین شامل ماموریت‌های جانبی، ساختارها و موجودات جدید، و یک سیستم شهرت برای گروه‌های مختلف در این دنیای بازی است.

6. Ars Nouveau

Ars-Nouveau-mod (1)

نسخه فعلی:1.21

یک نکته کلیدی در بازی‌های نقش‌آفرینی، سیستم جادوگری است. اکثر بازی‌های نقش‌آفرینی محبوب دارای نوعی بازی جادوگری هستند که در ماینکرافت اصلی وجود ندارد. با مود Ars Nouveau، شما به محتوای جادویی جدید زیادی دسترسی خواهید داشت.

این مود به شما این امکان را می‌دهد که از جادوها استفاده کرده و آثار باستانی را سحر کنید و همچنین مراسم جادویی برگزار کنید. اگر پایگاه ماینکرافت شما بیش از حد پیچیده شود و نتوانید آن را مدیریت کنید، می‌توانید از موجودات جادویی برای کمک استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید از جادوگری خود برای کارهای خوب یا بد استفاده کنید؛ انتخاب با شماست!

7. When Dungeons Arise

When-Dungeons-Arise

نسخه فعلی: 1.20

When Dungeons Arise به طور دقیق همان چیزی است که به نظر می‌رسد؛ این مود سیاه‌چاله‌هایی را به جهان اضافه می‌کند که می‌توانید آن‌ها را فتح کنید. اما این سیاه‌چاله‌ها مانند سیاه‌چاله‌های معمولی ماینکرافت نیستند؛ این مود سیاه‌چاله‌های عظیمی می‌سازد که بر بالای محیط اطراف خود قرار دارند.

می‌توانید معابد بزرگی را کاوش کنید که پر از راهروهای پیچ‌درپیچ و موجودات خطرناک است. با هر به‌روزرسانی این مود، سیاه‌چاله‌های جدیدی اضافه می‌شود که به شما این امکان را می‌دهد تا مناطق جدیدی را کاوش و قدرت خود را آزمایش کنید.

8. Blood Magic

Blood-Magic-mod

نسخه فعلی:1.20

شما ماینکرافت را با کمی جادو بازی کرده‌اید، اما آیا فکرمی‌کنید که به چیزی بیش‌تر و شاید حتی تاریک‌تر نیاز داشته باشید؟ با مود Blood Magic، همان چیزی که دنبالش هستید را دریافت خواهید کرد. این مود به شما اجازه می‌دهد تا از قدرت خون برای اجرای جادوهای قدرتمند و تاریک استفاده کنید.

برای استفاده از جادوهای Blood Magic شما باید Life Essence  جمع‌آوری کنید که همان خون است و در ساخت جادوها مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، این مود، نوشیدنی‌های جدیدی را به بازی اضافه می‌کند که برای کسانی که علاقه‌مند به کیمیاگری هستند، بسیار مناسب است.

آیکون سریال استریم ماینکرفت ترسناک - یاسین اس جی Minecraft Stream by YasinSG.TV
سریال

استریم ماینکرفت ترسناک – یاسین اس جی

Minecraft Stream by YasinSG.TV

تماشای سریال استریم ماینکرفت ترسناک

9. Astral Sorcery

Astral-Sorcery-mod

نسخه فعلی:16.1

به‌جای استفاده از قدرت خون، مود Astral Sorcery  بر اساس “قدرت نور ستاره‌ها و صورت‌های فلکی” است. فضای کیهان بسیار وسیع است، بنابراین منطقی است که محتوای زیادی درAstral Sorcery  وجود داشته باشد.

از همان ابتدای بازی، قادر خواهید بود صورت‌های فلکی را در آسمان مشاهده کرده و با آن‌ها “هماهنگ” شوید. وقتی با صورت فلکی درخشان Alevites  هماهنگ شوید، حداکثر عمر را به دست خواهید آورد که این می‌تواند در ابتدای یک بازی برای بازیکن بسیار مفید باشد.

10. Project MMO

Project-MMO-mod (1)

نسخه فعلی : 1.21

آیا بدون نیاز به بازیکنان دیگر، به دنبال تجربه MMO هستید؟ با مود Project MMO، این رویا به حقیقت می‌پیوندد. البته، اگر احساس تنهایی کردید، می‌توانید دوستان خود را دعوت کنید تا تجربه کامل MMO را داشته باشید.

در Project MMO، شما به انجام کارهای معمول MMO می‌پردازید، مانند بالا بردن سطح و باز کردن مهارت‌های جدید. برخی از مهارت‌ها شامل شنا، حفاری، ساخت و کشتن موجودات هستند. علاوه بر این، جهان بر اساس سطح شما مقیاس‌پذیر خواهد بود. به عنوان مثال، در سطوح بالاتر، موجودات  قوی‌تر می‌شوند تا با مهارت‌های شما هماهنگ شوند.

11. Way stones

Way-stones-mod

نسخه فعلی:1.21

همه‌ی ما در ماینکرافت به‌شدت گم شده‌ایم. اگر در یک بازی RPG دیگر بودید، می‌توانستید به نشانگرهای مختلف در نقشه تلپورت کنید، اما این امکان در نسخه اصلی بازی وجود ندارد. خوشبختانه، مود Ways tones این قابلیت را اضافه کرده.

اکنون می‌توانید Way stones را در مناطق مختلف نقشه قرار دهید و بین آن‌ها تلپورت کنید. اگر در نزدیکی یک Way stone نباشید، می‌توانید از  Warp Scroll یا Warp Stone  قابل شارژ برای رسیدن به مقصد خود استفاده کنید. به‌طور کلی، این مود، حمل‌ونقل را کمی روان‌تر می‌کند.

آیکون سریال استریم ماینکرفت: هاردکور گلابی آباد - حسام ال دی Minecraft Hardcore Stream by Hessam LD
سریال

استریم ماینکرفت: هاردکور گلابی آباد – حسام ال دی

Minecraft Hardcore Stream by Hessam LD

تماشای سریال استریم ماینکرفت: هاردکور گلابی آباد

12. The Twilight Forest

The-Twilight-Forest-mod (1)

نسخه فعلی:1.20

هر RPG خوب به یک جنگل ترسناک نیاز دارد، و با مود The Twilight Forest، همین را خواهید داشت. این مود یک بعد جدید به بازی اضافه می‌کند که پر از باس‌ها و سیاه‌چاله‌های منحصر به فرد برای کاوش است.

اما قبل از اینکه به‌طور مستقیم وارد شوید، باید یک پورتال به Twilight Forest بسازید. برای این کار، باید یک الماس را به داخل ساختار شبیه به پورتال اند (End portal) که از خاک و گل‌ها ساخته شده و در وسط آن آب وجود دارد، بیندازید. این مود برای علاقه‌مندان به RPG که به ژانر جست‌وجو نیزعلاقه‌مند هستند، بسیار مناسب است.

13. Towns and Towers

Towns-and-Towers-mod

نسخه فعلی: 1.21

شهرها به طور ملزوم به بازی‌های نقش‌آفرینی مرتبط نیستند، اما می‌توانند زندگی تازه‌ای به فضای بازی ببخشند. با مود Towns and Towers، شما شاهد ظهور انواع مختلفی از شهرها و ساختار‌های جدید بر روی نقشه خواهید بود.

برخی از این مناطق جدید شامل پست‌های پیشرفته با تم‌های مختلف در زیست‌بوم‌های متنوع (مانند سواحل و جنگل‌های گل)، کشتی‌هایی که در اقیانوس شناورند و کمپ‌های  Wandering Trader هستند.

14. Wynn craft

Wynn-craft-mod

در نهایت، ما Wynn craft را داریم. این سرور MMORPG ماینکرافت است. در حالی که از نظر فنی یک مود قابل دانلود نیست، ولی یک سرور ماینکرافت مود شده است. این سرور را می‌توانید از میان پنج کلاس مختلف انتخاب کنید و در فعالیت‌های کلاسیک RPG مانند پیوستن به یک انجمن یا کشتن موجودات شرکت کنید.

سرور Wynn craft در سال ۲۰۱۱ تاسیس شد و از آن زمان تاکنون با اضافه شدن محتوای جدید، به محبوبیت بیش‌تری دست یافته است. اگر از طرفداران سریال یوتیوب Hermit craft هستید، برایتان جالب خواهد بود که بدانید Grain یکی از بنیان‌گذاران اصلی Wynn craft است. به‌طور کلی، اگر به دنبال یک تجربه بزرگ MMORPG هستید،Wynn craft  می‌تواند انتخاب خیلی خوبی برای شما باشد.

منبع: Minecraft Start

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×