بهترین نقشه‌های بقا در بازی ماینکرافت

با اینکه ماینکرافت بازی فوق‌العاده‌ای است، اما گاهی حالت بقا در نسخه وانیلا (اصلی) برای بازیکنانی که به جنبه بقا در بازی اهمیت زیادی می‌دهند، ممکن است کمی تکراری شود. وقتی بازیکنان الگوی بازی را کشف کنند، می‌توانند به‌راحتی نسخه وانیلا را پشت سر بگذارند و در کمترین زمان ممکن اژدهای اندر را شکست دهند و به طور طبیعی این هیجان‌انگیزترین تجربه‌ای نیست که یک بازیکن به دنبالش می‌گردد.

به همین دلیل است که جامعه مودینگ ماینکرافت یکی از بزرگترین جوامع در دنیای بازی‌ها است. با شخصی‌سازی‌های گسترده، مودها و نقشه‌هایی که توسط بازیکنان برای دیگر بازیکنان ایجاد شده‌اند، چالش‌های جدید، هر روز به سطح تازه‌ای می‌رسند. تنوع بی‌نظیر محتوا به این معناست که برای هر کسی چیزی به دلخواه او وجود دارد.

در نتیجه، بسیاری از بازیکنان حرفه‌ای ماینکرافت، نقشه‌های سفارشی بقا را به نقشه‌های وانیلا که به‌طور تصادفی تولید می‌شوند، ترجیح می‌دهند. این نقشه‌های سفارشی، مرزهای بقا را به چالش می‌کشند و بازیکنان را در موقعیت‌هایی قرار می‌دهند که نه تنها به‌شدت چالش‌برانگیز است، بلکه برای آزمایش مهارت‌هایشان نیز بسیارایده‌آل می‌باشند. همراه مجله مایکت باشید تا در ادامه به معرفی و بررسی تعدادی از بهترین مپ‌های بقای ماینکرافت بپردازیم.

آیکون بازی Minecraft

Minecraft

حجم:۶۸۰.۷ مگابایت

دانلود بازی ماینکرافت

1. سیاره غیرممکن (Planet Impossible)

Planet-Impossible

  • خالق: Indiana Crafting
  • در برابر یک اژدهای بیگانه و خطرناک زنده بمانید

طرفداران علمی-تخیلی که بازی‌هایی مشابه Alien: Isolation را دوست دارند، با سیاره غیرممکن شگفت‌زده خواهند شد. این نقشه نسخه‌ای بهینه‌شده از یک ماموریت فضایی خطرناک است که شامل نجات چندین انسان گروگان گرفته شده توسط یک نژاد بیگانه ناشناخته می‌باشد.

 تمرکز این بازی بر زنده ماندن در مناطق وحشی یک سیاره کیهانی با زمین‌های مرموز و یک نژاد بیگانه خطرناک است. داستان بازی درباره کاوشگرانی است که پس از سقوط سفینه‌شان در سطح سیاره، در آنجا گرفتار شده‌اند. بازیکنان با غارت سفینه سقوط کرده و استفاده از منابع آن برای ساخت یک پناهگاه کوچک جهت نجات بازماندگان بازی را شروع می‌کنند. همچنین، لیستی از کارهای بسیار تصادفی، اما سرگرم‌کننده به آن‌ها داده می‌شود که ممکن است شامل اهلی کردن یک دایناسور، کاوش در سیاره بیگانه برای یافتن غنیمت و سازه‌ها، ساخت یک پورتال ندر برای دوستی با پیگمن‌ها و نصب تله‌ها باشد.

2. دریمال: آپوتیوسیس (Drehmal: Apotheosis)

Drehmal-Apotheosis

  • خالق: Primordial Team
  • نقشه‌ای وسیع و مجذوب کننده در دنیایی فانتزی

بقا فقط به معنای از دست دادن موهای سر از روی تلاش برای مدیریت منابع و به‌سختی به فردا رسیدن در بازی نیست — بلکه بقا می‌تواند سرگرم‌کننده، هیجان‌انگیز و حتی جاه‌طلبانه باشد. Drehmal: Apotheosis نقشه‌ای ماجراجویانه در ماینکرافت است که هر دو عنصر را ترکیب کرده و یکی از زیباترین، وسیع‌ترین و غرق‌کننده‌ترین نقشه‌های موجود را ارایه می‌دهد.

این نقشه تحت تاثیر برخی از بزرگ‌ترین بازی‌های صنعت فانتزی اکشن ساخته شده است و طراحی آن به وضوح این تاثیرات را نشان می‌دهد. بازیکنان می‌توانند به‌طور مستقیم فعالیت‌های دلخواه خود را انجام دهند یا به همراه داستان اصلی به کاوش در آثار به‌جا مانده از یک تمدن باستانی بپردازند. در سرتاسر جهان نقشه، سازه‌ها، معماها و اسراری وجود دارد که به داستان اصلی مرتبط هستند و همه چیز را در یک دایره کامل به هم پیوند می‌زنند. همچنین، مجموعه‌ای از بافت‌ها و قابلیت‌های سفارشی وجود دارد که باعث می‌شود کل نقشه بیشتر شبیه به یک بازی مستقل باشد تا یک مود ماینکرافت.

آیکون سریال استریم ماینکرفت ترسناک - یاسین اس جی Minecraft Stream by YasinSG.TV
سریال

استریم ماینکرفت ترسناک – یاسین اس جی

Minecraft Stream by YasinSG.TV

تماشای استریم ماینکرفت ترسناک

3. قایق واژگون شده (Stranded Raft)

Stranded-Raft (1)

  • خالق: Ermine Craft
  • آیا می‌توانید در این جزیره زنده بمانید؟

با اینکه بازیکنان حالت بقا را در نسخه اصلی ماینکرافت بسیار سخت می‌دانند، این بازسازی نسخه‌ای به نسبت واقع‌گرایانه‌ از یک سناریوی بقا است. و حالا Stranded Raft نقشه‌ای مبتنی بر اقیانوس است که این نسخه را به سطحی جدید ارتقا می‌دهد و مکانیک‌های خاصی را به بازی اضافه می‌کند که  آن را واقع‌گراتر هم می‌کند.

این نقشه در وسط یک اقیانوس بزرگ — که  در توضیحات به عنوان اقیانوس آرام نامیده شده — واقع شده است، با جزایری که در سرتاسر دنیای بی‌پایان پراکنده شده است. بازیکنان باید برای مدت طولانی در آب زنده بمانند بدون اینکه به وحشی‌گری محیط اطرافشان تسلیم شوند. به نظر راحت می‌آید، نه؟

 توسعه‌دهنده این تجربه را یک گام جلوتر برده و سیستم‌های تنظیم دما و تشنگی را نیز اضافه کرده که به تدریج اوضاع را بدتر می‌کند. هدف فوری بازیکنان پس از شروع بازی باید ساخت یک پناهگاه امن و پیدا کردن سرپناه از دریاهای عظیم اطراف باشد، زیرا ماندن بیش از حد در آب ممکن است باعث هیپوترمی (کاهش دما) شخصیت آن‌ها شود. علاوه بر این، هرچه مدت زمان بیشتری بدون آب آشامیدنی  بگذرد، احتمال دچار شدن به کم‌آبی بیشتر می‌شود.

 4. زیرزمین ۲ (Underground 2)

Underground-2 (1)

  • خالق: minecraft-pg5
  • زنده ماندن در زیرزمین کار آسانی نخواهد بود!

ترسناک‌ترین اما  هیجان‌انگیزترین ویژگی ماینکرافت، ساعت‌های طولانی معدن‌کاری در زیرزمین و در عین حال ناآگاهی کامل از وقایع سطح زمین است. این تجربه تا زمانی که از یکنواختی رنگ‌های خاکستری غارها و میزان بی‌پایان بودن اسپاون‌های مهاجم خسته نشوید، سرگرم‌کننده است. به همین دلیل، دنیای ماینکرافت که در این مود به طور کامل زیرزمین محصور شده و هیچ مسیر فراری به دنیای بالا ندارد، به نظر ایده بسیار بدی می‌آید — درست است؟

زیرزمین ۲، نقشه‌ای بقا در ماینکرافت است که به‌طور کامل در زیرزمین تنظیم شده و هیچ شانسی برای فرار بازیکنان وجود ندارد. تمام مراحل بقا باید در غارها با منابع محدود و بدون امکان تغییر زمین انجام شود. توسعه‌دهنده مجموعه‌ای از چالش‌ها را به بازیکنان ارایه می‌دهد که به‌طور بنیادی فرآیند بقا را ساده‌تر می‌کند — اما در نهایت، مهارت‌ها و تصمیمات بازیکنان هستند که به آنها کمک می‌کنند تا در این سناریوی به شدت نگران‌کننده، زنده بمانند.

5. قطب (Arctic)

Arctic

  • خالق: Indiana Crafting
  • یک بیابان یخی که برای افراد حساس مناسب نیست

گرفتار شدن در اقیانوس یک مسیله است، اما گرفتار شدن در یک اقیانوس یخ‌زده در وسط قطب شمال یک مسیله دیگر. نقشه آرکتیک از I Crafting یک سناریوی بقا است که بازیکن را به یک بیابان یخی پرتاب می‌کند. داستان از اینجا شروع می‌شود که بازیکن برای فرار از مشکلات مالی خود سوار بر یک کشتی به قطب شمال می‌شود، تنها برای اینکه کشتی در وسط یک اقیانوس یخ‌زده خراب شود.

مانند بیش‌تر نقشه‌های بقا در ماینکرافت، این نقشه نیز شامل چالش‌های متعدد است که برای ساده‌سازی فرآیند بقا طراحی شده‌اند. هدف اصلی این است که کشتی‌ خراب، که باعث این وضعیت ناخوشایند شده را بررسی کرده و از منابع یافت شده در آن برای زنده ماندن در شب اول استفاده کنند. به هرحال، شب اول همیشه سخت‌ترین شب است.

6. شبکه آسمانی (Sky Grid)

Sky-Grid

  • خالق: Seth Bling
  • بعدی گیج‌کننده که قوانین فیزیک در آن کاربردی ندارد

تمام نقشه‌های ذکر شده، با وجود درجه چالشی مختص خودشان، روش پیشروی بسیار خطی و منظمی دارند. این نقشه‌ها در دنیای واقعی با زیست‌بوم‌ها و سازه‌های واقعی و همچنین داستانی که به تثبیت پیشینه آنها کمک می‌کند، تنظیم شده‌اند. اما در Skygrid، تمام این اصول به کلی کنار می‌روند.

  sky Grid   دنیای عجیبی است که قوانین فیزیک در آن — حتی به استانداردهای ماینکرافت — کار نمی‌کنند. این نقشه به طور کامل مطابق با نامش، بازیکن را در بعدی نامنظم بر روی یک شبکه که هر بلوک آن از زمینه‌های مختلف ماینکرافت ساخته شده و متفاوت است، قرار می‌دهد. هیچ چالشی یا قانونی برای نقشه وجود ندارد به جز قانون نانوشته‌ی معمول برای زنده ماندن به مدت طولانی‌تر، اما گرافیک عجیب بازی باعث می‌شود کل تجربه بسیار بیشتر از آنچه که انتظار می‌رود گیج‌کننده باشد.

آیکون سریال استریم ماینکرفت : کریپر - حسام ال دی Minecraft Creeper Stream by Hessam LD
سریال

استریم ماینکرفت : کریپر – حسام ال دی

Minecraft Creeper Stream by Hessam LD

تماشای استریم ماینکرفت : کریپر

7. غرب وحشی (Wild West)

Wild-West

  • خالق: Indiana Crafting
  • نقشه‌ای سرگرم‌کننده برای طرفداران RDR

جالب است که چقدر تفاوت می‌تواند بین دو نقشه از یک خالق وجود داشته باشد، به‌ویژه با توجه به اینکه Wild West محصول همان توسعه‌دهنده‌ای است که Arctic را ساخته است. این نقشه به طور اساسی نسخه‌ای از Red Dead   Redemption در ماینکرافت است، اما با چالش‌های بیشتر. بازیکنان در یک دهکده کوچک غربی در وسط یک ناکجاآباد شروع می‌کنند و باید با پول کمی که همراه دارند، ثروت خود را بسازند.

این نقشه  زندگی در یک شهر کوچک غربی را شبیه‌سازی می‌کند و شامل چالش‌های سرگرم‌کننده‌ای مانند اهلی کردن یک اسب و استخراج TNT از معادن نزدیک است. برخلاف سایر نقشه‌ها، Wild West از نظر سختی به‌مراتب ملایم‌تر است و به بازیکنان این امکان را می‌دهد که بیش‌تر بر روی ساخت و ایجاد پایگاه تمرکز کنند تا اینکه فقط به فکر بقا باشند.

8. بلوک آسمانی (Sky Block)

Sky-Block

  • خالق: Noob crew
  • چالش بقای کلاسیک

مود  Sky block یکی از آن نقشه‌های سفارشی است که می‌توان گفت اکثر بازیکنان ماینکرافت با آن آشنا هستند. این نقشه یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین نقشه‌های ماینکرافت است که حتی با وجود گذشت زمان، همراه با استقبال بازیکنان بسیار فعال همچنان زنده و پررونق باقی مانده است.

از نظر بقا، Sky Block دشوارترین نقشه‌ها برای پیمایش است. بازیکنان تنها یک تکه کوچک خاک به عنوان نقطه شروع دریافت می‌کنند و باید با منابع محدودی که در صندوق نزدیک به نقطه شروع خود دارند — که تنها شامل یک سطل لاوا و آب است — کنار بیایند. این دنیای خاص برای بازیکنان تازه‌کار ماینکرافت مناسب نیست، زیرا از مکانیک‌های پیشرفته‌ای مانند ساخت یک تولید کننده سنگ فرش و گسترش نقشه به اندازه‌ای که اسپاون ماب‌های مختلف — هم دشمن و هم بی‌طرف — را فعال کند، استفاده می‌کند. به دلیل محبوبیت Sky Block، نسخه‌های متعددی به‌صورت آنلاین وجود دارد که هر کدام چالش‌های خلاقانه خود را به نقشه افزوده‌اند.

منبع: GR

1 دیدگاه

  1. بسیار جالب بود ولی من تو متن ندیدم گفته باشید چطوری این مپ های جالب رو تجربه کنیم 😅 واقعا می‌خوام چند تا از این مپ ها رو تجربه کنم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×