بهترین لانچرهای اندروید در سال 2024

لانچرهای اندروید، ابزارهای ایده‌آلی برای شخصی‌سازی و اعمال تغییرات دلخواه در سیستم‌عامل اندروید هستند و سال‌هاست که در این زمینه، به فعالیت خود ادامه می‌دهند. بعضی از بهترین لانچرهای اندروید به شما اجازه می‌دهند تا هر چیزی را به نسبت سلیقه خود تغییر دهید؛ به عنوان نمونه، بعضی از لانچرها برای کاربرانی طراحی شده‌اند که رابط‌کاربری ساده و بی‌آلایش را ترجیح می‌دهند اما این امکان برای شما فراهم شده تا بتوانید لانچر را مانند آن چیزی که در ذهن خود تصور می‌کنید‌، تغییر دهید.

استفاده از لانچرها، روش عالی برای زیباتر کردن و تغییر ظاهر قدیمی گوشی است و لانچر، این کار را بدون خرید گوشی جدید انجام می‌دهد. در ادامه، به معرفی بهترین لانچرهای اندروید در سال 2024 و قابلیت‌‌های آن‌ها می‌پردازیم.

1. Nova

نووا یکی از سریع‌ترین لانچرهای اندروید است که به شدت روی شخصی‌سازی رابط‌کاربری تمرکز می‌کند؛ از اینرو، قرار گرفتن نووا در فهرست بهترین لانچرهای اندروید، بی‌دلیل نیست. یکی از قابلیت‌های این لانچر، اعمال تغییرات موردنظر کاربر روی پوسته‌ی اندروید است؛ به‌طوری‌که کمترین فشار را روی سخت‌افزار گوشی هوشمند شما وارد کند و از کُند شدن گوشی جلوگیری کند.

از قابلیت‌های این لانچر، می‌توان به تِم‌های متنوع، آیکون پک‌های مختلف، شخصی‌سازی بخش برنامه‌ها، تنظیمات فولدرها و غیره اشاره کرد. با اینکه عملکرد تیم نووا لانچر در اضافه کردن ابزارهای مختلف و نوآوری‌های جدید را ستایش می‌کنیم اما در آخرین اخبار منتشر شده دربار‌‌ه‌ی تیم توسعه‌دهنده، مشخص شده است که رئیس تیم همه اعضا را اخراج کرده و حالا به شکل تک‌نفره روی توسعه این لانچر تمرکز می‌کند؛ به همین دلیل، به‌روزرسانی‌های آینده با سرعت کمتری منتشر خواهند شد.

آیکون برنامه Nova Launcher

Nova Launcher

حجم:۱۰.۵ مگابایت

دانلود برنامه نووا

2. Niagara

تمرکز اصلی لانچر نیاگارا روی حذف موارد گمراه کننده در تلفن‌های هوشمند و قرار دادن فهرست برنامه‌ها و اعلان‌ها در پیش روی چشمان شما است. اعلان‌ها مستقیما در صفحه اصلی به نمایش گذاشته می‌شوند و هرزنامه و سایر اعلان‌هایی که به شکل مکرر به نمایش در می‌آیند نیز فیلتر می‌شوند تا بتوانید به شکل سریع‌تر و بهتر، اعلان‌های مهم را ببینید.

کشوی برنامه‌ها، برنامه‌های محبوب و پراستفاده را به شما نمایش می‌دهند و در این بین، برای دسترسی سریع به موارد دلخواه نیز، از میانبرهای حروف الفبا استفاده می‌کند. لانچر نیاگارا برای کاربران ساده‌پسند ساخته شده است؛ از اینرو، نباید با دیدن تغییرات محسوس در لانچر نووا، انتظار همان تغییرات را در نیاگارا داشته باشید. در نهایت، توسعه‌دهندگان این برنامه، به شکل مکرر به‌روزرسانی‌های مختلفی را برای این لانچر منتشر می‌کنند تا کاربران از قابلیت و ابزارهای جدید استفاده کنند.

آیکون برنامه Niagara Launcher ‧ Home Screen

Niagara Launcher ‧ Home Screen

حجم:۱۱.۳ مگابایت

دانلود برنامه Niagara

3. Smart

«اِسمارت» یکی دیگر از لانچرهای محبوب کاربران اندروید است که در فهرست بهترین لانچرهای اندروید قرار گرفته و با  به‌روزرسانی‌های متعدد،  ابزار و قابلیت‌های جدیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. حالت Flower Grid این لانچر همچنان در دسترس است اما با سایر طرح‌بندی‌های دیگر لانچر ادغام شده است تا بتوانید با یک دست، با گوشی کار کنید.

بخش جستجوی هوشمند و کشوی برنامه‌ها برای دسترسی سریع شما به برنامه‎‌‌های موردعلاقتان در نظر گرفته شده است و می‌توانید به راحتی آن را تنظیم کنید. خوشبختانه، امکان شخصی‌سازی‌ بخش‌های مختلف لانچر نیز برای شما فراهم شده و می‌توانید شکل و اندازه‌ی آیکون‌ها را تغییر دهید، رنگ‌های موجود در لانچر را بنا به سلیقه‌ی خود تغییر دهید و حتی ویجت‌ها را شخصی‌سازی کنید.

تمامی این قابلیت‌ها، برای کاربرانی است که از نسخه‌ی کلاسیک اندروید استفاده می‌کنند مانند یک به‌روزرسانی بزرگ است و در کنار قابلیت‌های رایگانی که این لانچر در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانید با پرداخت 7 دلار ، نسخه پرو را تهیه کنید تا به موارد جدیدتری دسترسی داشته باشید.

4. AIO

بهترین لانچرهای اندروید

با اینکه بیشتر لانچرهای اندروید روی موضوع شخصی‌سازی پوسته‌ی سیستم‌عامل و همچنین سفارش‌سازی تمرکز می‌کنند، لانچر AIO هدف خود را روی نظم و انضباط و قرار گرفتن درست برنامه‌ها، اعلان‌ها و ویجت‌ها گذاشته و تمام اطلاعات موردنظر شما را در قالب منظم قرار می‌دهد تا بتوانید بدون سردرگمی، به برنامه‌ها دسترسی داشته باشید.

این لانچر، برنامه‌های پرکاربرد، تماس‌ها، پیام‌ها، تقویم و ایمیل‌هایی که اخیرا برای شما فرستاده شده‌اند را به شکل مستقیم، در دسترس شما قرار می‌دهد و دیگر نیازی به رجوع به برنامه و از دست دادن ایمیل‌های مهم نیست. با اینکه لانچر AIO رایگان است اما با خرید درون برنامه، پشتیبانی از ویجت، آیکون‌های برنامه و اعلان‌های برنامه نیز در بخش اصلی صفحه اضافه می‌شود.

همانطور که به این موضوع اشاره شد، تمرکز این لانچر روی مدیریت و نظم دادن اطلاعات است؛ از اینرو، اگر شخصی‌سازی در اولویت شما قرار می‌گیرد، این لانچر به شما توصیه نمی‌شود.

آیکون برنامه AIO Launcher

AIO Launcher

حجم:۲۵.۱ مگابایت

دانلود برنامه AIO

5. HYPERION

بهترین لانچرهای اندروید

به لطف تلاش‌های تیم سازنده‌ی لانچر HYPERION، این لانچر به همراه ابزارهای زیادی برای شخصی‌سازی عرضه شد تا بتوانید بخش‌های مختلف را بسته به سلیقه و نیاز خود تغییر دهید و از آن لذت ببرید. در کنار ویجت و تصویر زمینه‌های استاندارد، کاربران می‌توانند طیف رنگ‌های تِم‌ها، فولدرها، انیمیشن‌ها و آیکون پک‌ها را تغییر دهند.

نسخه‌ پلاس این برنامه، قابلیت‌ و ابزارهای جدیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد که شامل موارد زیر است:

  • تعداد ویجت‌ها افزایش می‌یابد؛
  • می‌توانید برنامه‌های موردنظر خود را مخفی کنید
  • امکان تغییر فونت برنامه‌ها نیز برای شما فراهم می‌شود
  • میانبرهای جدید برای تسریع استفاده از رابط‌کاربری در دسترس شما قرار می‌گیرد.
آیکون برنامه hyperion launcher

hyperion launcher

حجم:۵.۶ مگابایت

دانلود برنامه hyperion

6. Action

بهترین لانچرهای اندروید

استودیوی Chris Lacy‌ سازنده‌ی لانچر محبوب Action است که در فهرست بهترین لانچرهای اندروید قرار می‌گیرد و بر روی شخصی‌سازی پوسته و ظاهر سیستم‌عامل تمرکز کرده است. در بخش پایین صفحه‌ی اصلی این لانچر، اِسلایدی برای قرار گرفتن برنامه‌ها اختصاص داده شده است و بخش جستجوی گوگل نیز در بخش بالا قرار دارد و می‌توانید بنا به نیاز خود، هر بخش را تغییر دهید.

برای شخصی‌سازی برنامه‌ها می‌توانید از پک آیکون‌های متنوع استفاده کنید و در بخش فهرست برنامه‌ها، امکان پیدا کردن برنامه‌ها از طریق حروف الفبا و همچنین دسترسی سریع به برنامه‌ها از طریق منوی کشویی هم فراهم شده است. علاوه‌براین، این لانچر از تبلت‌ها نیز پشتیبانی می‌کند.

ویژگی Quicktheme به شما کمک می‌کند تا رنگ رابط‌کاربری را با تصویر زمینه خود یکسان‌سازی کنید. به عنوان نمونه، با انتخاب عکس یک توت فرنگی به عنوان تصویر زمینه، رنگ رابط کاربری نیز به قرمز تغییر می‌کند. اگر ویجت‌ها در اولویت شما قرار می‌گیرند و می‌خواهید تا سریع‌تر به آنها دسترسی داشته باشید، می‎توانید از Shutters استفاده کنید. این ابزار تنها با بالا کشیدن آیکون برنامه‌ها، ویجت مرتبط به برنامه را به شما نمایش می‌دهد.

7. Apex

بهترین لانچرهای اندروید

Apex از بهترین لانچرهای اندروید است که با طیف گسترده‌ای از قابلیت‌ها و ابزارهای شخصی‌سازی، روی عملکرد گوشی تاثیر نمی‌گذارد و در بازه زمانی طولانی مدت، باعث افت عملکرد گوشی شما نخواهد شد. ویژگی‌های اصلی این برنامه عبارتند از : سفارشی‌سازی بخش اصلی صفحه، انیمیشن انتقال بین صفحات، اضافه کردن صفحات بیشتر به هوم‌اسکرین اندروید تا حداکثر 9 صفحه، تغییر آیکون برنامه‌ها، دسته بندی و تغییر چینش برنامه‌ها براساس الفبا، تاریخ نصب و بیشترین میزان استفاده.

یکی از قابلیت‌های این برنامه، امکان تغییر نام برنامه‌ها و آیکون است و به لطف پشتیبانی از تبلت، می‌توانید روی دستگاه‌های خود از این لانچر استفاده کنید.

آیکون برنامه Apex Launcher

Apex Launcher

حجم:۱۷ مگابایت

دانلود برنامه Apex

8. POCO

بهترین لانچرهای اندروید

لانچر پوکو یکی از زیباترین لانچر‌های این فهرست است که در ابتدا روی گوشی‌های شیائومی دیده شد و سپس دسترس عموم قرار گرفت تا سایر کاربرانی که علاقه‌ی زیادی نسبت به تجربه این لانچر دارند، بتوانند از قابلیت‌هایش استفاده کنند. رابط‌کاربری این برنامه، ساده و زیباست و حالت شخصی‌سازی نیز می‌تواند در افزایش زیبایی برنامه نقش موثری داشته باشد.

مانند سایر لانچرها، لانچر پوکو نیز با دسته‌بندی آیکون برنامه‌ها و رنگ‌ها، امکان دسترسی سریع‌تر به برنامه‌های مورد نظر شما را فراهم می‌کند و حتی امکان تغییر تِم برنامه از تاریک به روشن و برعکس نیز ممکن است.

در بخش برنامه‌ها، می‌توانید از طریق آیکون پک‌ها، آیکون برنامه‌ها را تغییر دهید و حتی برنامه‌ها را برای حفط حریم خصوصی خود شخصی سازی کنید. سرعت لانچر پوکو نسبت به تعداد قابلیت‌هایی که در اختیارتان قرار می‌دهد بالاست و شاهد افت عملکرد نخواهید شد. یکی از نقاطقوت این لانچر، داشتن فروشگاه تصویر زمینه، تِم و موسیقی برای بخش اعلان‌ها است.

آیکون برنامه POCO Launcher 2.0 - Customize,

POCO Launcher 2.0 – Customize,

حجم:۲۱.۵ مگابایت

دانلود برنامه POCO

9. Microsoft

بهترین لانچرهای اندروید

مایکروسافت نیز یکی دیگر از غول‌های فناوری است که نسبت به ساخت لانچر برای گوشی‌های اندروید رغبت نشان داد و عملکرد این شرکت با توجه به ساخت یک لانچر پر از امکانات و رابط گرافیکی زیبا، قابل ستایش است. یکی از اهداف مایکروسافت مبنی بر ساخت این لانچر، ایجاد ارتباط بین دو سیستم‌عامل اندروید و ویندوز است و کاربران می‌توانند تصاویر موجود در اندروید را نیز روی ویندوز ببینند.

امکان همگام‌سازی حساب‌های کاربری مایکروسافت روی این لانچر امکان‌پذیر است و می‌توانید فرایند ویرایش فایل‌های وُرد روی سرویس مایکروسافت 365 حین استفاده از گوشی را روی ویندوز ادامه دهید. علاوه‌براین، امکان تغییر آیکون برنامه‌ها، جست‌و‌جوی سریع برنامه‌ها و فایل‌ها و همچنین دسترسی به کوپایلت وجود دارد و می‌توانید از هوش‌مصنوعی مایکروسافت برای انجام وظایف خود استفاده کنید.

آیکون برنامه Microsoft Launcher

Microsoft Launcher

حجم:۵۹.۱ مگابایت

دانلود Microsoft Launcher

10. Flow

بهترین لانچرهای اندروید

بر خلاف بعضی از لانچرهای اندروید، که شما را در سِیلی از آیکون‌ها غرق می‌کنند، تمرکز لانچر Flow روی منظم بودن رابط‌کاربری و قرار گرفتن ابزارهای لانچر است و مینیمالیستی بودن این لانچر به کاربران ساده‌پسند توصیه می‌شود. برای دسته‌بندی برنامه‌ها، بخش دلخواه کاربر در نظر گرفته شده است و از طریق الفبا نیز می‌توانید برنامه‌های مورد نظر خود را پیدا کنید.

ویجت‌های ضروری مانند: تاریخ و آب‌و هوا در بخش بالای صفحه قرار می‌گیرند و با یک نگاه می‌توانید اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنید. با وجود هدف اصلی لانچر Flow مبنی بر ساده بودن، توسعه دهندگان، قابلیت و ویژگی‌های اصلی این برنامه را فراموش نکردند و می‌توانید از طریق میانبرهایی که برای برنامه‌ها در نظر گرفته شده، به ویجت‌ها دسترسی داشته باشید.

به جای شلوغ شدن صفحه‌ی فهرست برنامه‌ها، حالا فولدرها به عنوان فولدرهای pop up شناخته می‌شوند تا بتوانید برنامه‌های محبوب و پرکاربرد خود را در آنجا بگنجانید. تمرکز این لانچر روی ساده‌ بودن رابط‌کاربری، موجب شده تا بعضی از کاربران، لانچر Flow را در اولویت قرار دهند. این لانچر به شکل رایگان در دسترس کاربران قرار می‌گیرد اما اگر تمایل دارید تا از ابزار و قابلیت‌های بیشتر برنامه استفاده کنید، می‌توانید نسخه Pro را تهیه کنید.

11. Stario

بهترین لانچرهای اندروید

لانچر Stario یکی از موارد این فهرست است که طراحی سنتی رابط کاربری اندروید را زیر پا می‌گذارد و یکی از بهترین لانچرهای اندروید برای کاربرانی است که تمرکز خود را روی بهره‌وری گذاشته‌اند و برعکس سایر لانچرهای اندروید که با اهداف خیرخواهانه، شما را در دریایی از برنامه‌ها غرق می‌کنند، این لانچر، روی ساده بودن متمرکز شده است.

لانچر Stario‌ با هدف ساده‌سازی رابط‌کاربری گوشی‌های هوشمند، همه چیز را زیبا و بی‌آلایش نگه‌میدارد و در عین‌حال، دسترسی شما به ویژگی‌های ضروری برنامه نیز باز است.  زمانیکه به سمت چپ اسکرول می‌کنید، به بخش اخبار دسترسی خواهید داشت که این بخش نیز قابل شخصی‌سازی است و می‌توانید اخبار منتشر شده از ایکس و حتی ویدیوهای یوتیوب را نیز مشاهده کنید.

این لانچر به چند بخش از قبیل: صفحه اصلی، کشوی برنامه و 2 پنل در سمت چپ و راست تقسیم شده است و ویجت لانچر نیز شامل: زمان، تاریخ و سطح باتری است و دیگر خبری از آب‌و‌هوا نیست. کاربر می‌تواند 4 برنامه را در بخش پایین صفحه قرار دهد تا سریع‌تر به آن‌ها دسترسی داشته باشد.

آیکون برنامه Stario Launcher

Stario Launcher

حجم:۱۹.۸ مگابایت

دانلود برنامه Stario

12. Kvaestiso

بهترین لانچرهای اندروید

لانچر Kvaestiso یک پروژه‌ی منبع باز است و بدان معنا است که کاربران می‌توانند برنامه را اصلاح کنند و با اضافه کردن قابلیت‌های بیشتر، آن را با سایر کاربران به اشتراک بگذارند. یکی از قابلیت‌های این لانچر، بهره‌گیری از سیستم جستجوی سریع است و می‌توانید به سرعت، به فایل و برنامه‌های خود دسترسی داشته باشید.

کنترل کاربر روی قابلیت‌‌های این لانچر و همچنین ظاهر زیبایی که دارد، باعث می‌شود تا کاربران زیادی از آن استفاده کنند. در نهایت، اگر نسبت به انتشار به‌روزرسانی‌ حساس هستید، ممکن است عملکرد تیم توسعه این لانچر در این زمینه کمی کند باشد و ناامید شوید.

13. Pie Launcher

Pie Launcher

در دنیای لانچرهای اندروید، لانچر Pie یکی از گزینه‌های خلاقانه و متفاوت برای کاربرانی است که به جای قرارگیری معمولی آیکون‌ها، آیکون‌ها در یک داک دایره شکل قرار می‌گیرند و با کشیدن هر برنامه، می‌توانید به برنامه دسترسی داشته باشید. از طریق این لانچر، هزاران تِم و تصویر زمینه برای شما باز می‌شود و امکان دسترسی به بخش‌های مختلف برنامه، از طریق میانبرها میسر شده است.

در کنار ویجت‌های کاربردی، نمایش اعلان‌ها در حالت‌های مختلف و قابلیت‌هایی که در رابط کاربری این برنامه نهتفه است، این برنامه به حفظ حریم خصوصی کاربران نیز متعهد است و در کنار قفل صفحه‌نمایش، آیکون برنامه‌ها نیز قابل تغییر هستند.

آیکون برنامه Pie Launcher version 2024

Pie Launcher version 2024

حجم:۲۰.۹ مگابایت

دانلود برنامه Pie Launcher

منبع: tomsguide

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×