تحریم کلش اف کلنز و چیزهایی که باید بدانید

سوپرسل بعد از انتشار بازی کلش اف کلنز Supercell به محبوبیت و شهرت زیادی میان گیمرهای اندروید رسید، بعد از موفقیت های این عنوان و رقابت بازیکنان برای پیشی گرفتن از یکدیگر، خرید های درون برنامه ای نقش جدی پیدا کردند و طی یک قرارداد امکان خرید ریالی برای ایرانی ها هم فعال شد، مایکت از زمان انتشار نسخه اندروید تا کنون میزبان این بازی بوده و هم اکنون هم آپدیت های این عنوان را به صورت مستمر و بدون تحریم در اختیار علاقمندان قرار میدهد.

تحریم کلش اف کلنز و چیزهایی که باید بدانید

این بازی از معدود عناوینی بود که زبان فارسی را به شکل رسمی پشتیبانی و از خرید درون برنامه ای برای ایرانیان هم استفاده میکرد، این قابلیت ها باعث شد که کلش به عضوی از گوشی های موبایل ما تبدیل شود و بازیکنان هم از اهمیتی که شرکت فنلاندی برای آن ها قائل شده است خوشحال بودند.

خداحافظی ماشین پولسازی سوپرسل از ایران

اوایل سال 95 یک قرارداد میان کافه بازار و سوپرسل به امضا رسید، این قرارداد باعث شد که خرید درون برنامه ای به شکل ریالی و علاوه بر آن، زبان فارسی به بازی های این شرکت اضافه شود که کلش رویال Supercell هم یکی از آن ها بود، در آن زمان اوج محبوبیت این بازی بود و روز به روز به تعداد گیمرهای این عنوان هم افزوده میشد.

بازیکنان ایرانی به علت تحریم های بی رحمانه معمولا به این چیزها عادت ندارند و از حداقل حقوق خود محروم هستند و این کار باعث شد که امید هایی در دل آن ها شکل بگیرد و روزنه هایی از روزهای روشن تر پیش روی مخاطب فارسی ویدیو گیم قرار بگیرد، راهی که می توانست به یک فرش قرمز برای ورود عناوین AAA شرکت های بزرگتر هم تبدیل شود اما خب متاسفانه این رویا عمر زیادی نداشت.

این قابلیت ها به محبوبیت بازی کمک کردند و جز آپشن های جذابی بودند که میشد از آن ها استفاده کرد، اما همین چند ماه پیش و به شکل ناگهانی، امیرمهدی حقیقت (مدیر روابط عمومی بازار) در صفحه توییتر خود اعلام کرد که با پایان یافتن قرارداد این دو شرکت در تاریخ 9/7/1399 دیگر خبری از خرید با واحد پولی ایران نیست و این همکاری به پایان راه خود میرسد.

کاهش ارزش ریال و تحریم های بانکی

این حرف بسیاری از کاربران را ناراحت کرد و عده ای تصمیم گرفتند که به دنبال سرچشمه این مشکل باشند، ظاهرا دلیلی برای این کار توسط سوپرسل گفته نشده است اما به نظر میرسد که به خاطر افت ارزش ریال و هزینه های توسعه و نگهداری این بازی، دیگر ایران یک مقصد به صرفه برای بازی های این شرکت نبوده و آن ها تصمیم گرفته اند که همه چیز را تمام کنند، در کنار همه این مسائل اگر تحریم های پولی و بانکی را هم اضافه کنیم، به یک چشم انداز خوب میرسیم و متوجه میشویم که چند اتفاق به شکل زنجیر وار دست به دست یکدیگر داده اند تا کلش اف کلنز دوست داشتنی از ایران رخت بر ببندد.

این عنوان همچنان در لیست بهترین بازی های اندروید قرار دارد و با اینکه بخشی از مخاطبانش را از دست داده، اما همچنان موفق است و جایگاه ویژه ای که در گذشته داشته را حفظ کرده است.

گیمرهای مایکت در حال حاضر منتظر دریافت آپدیت جدید این بازی هستند و اگر جز بازیکنان قدیمی باشید به دنبال نقشه های جدید برای تاون هال 13 هستید و تلاش میکنید که از سایرین پیشی بگیرید و فاصله خود را حفظ کنید، با اینکه بازی های زیادی وجود دارد که شما بتوانید به عنوان یک جایگزین به آن ها فکر کنید و Lords Mobile هم که ساخته شرکت گیم لافت است در این لیست قرار میگیرد، اما همچنان بازیکنان روی نصب کلش پافشاری میکنند و تمایل دارند که دهکده های جدیدی بسازند.

برای خرید های قبلی کاربران چه اتفاقی می افتد؟

اکانت شما و خرید های قبلی همگی محفوظ و در دسترس هستند، برای اینکه مشکلی برای شما پیش نیاید اکانت خود را ذخیره و ساخت سوپرسل آیدی را یاد بگیرید، و مطمئن شوید که مشکل خاصی برای ذخیره سازی وجود ندارد.

زبان فارسی چرا حذف شد؟

همانطور که در بالاتر گفتیم تحریم ها یکی از دلایلی هستند که روی این بازی اثر منفی گذاشته اند، امیدوار هستیم که در آینده عناوین محبوب دیگری به شکل رسمی به مارکت های اندرویدی مخصوصا به روز ترین بازار اندرویدی ایران بیایند.

چطور کلش را دانلود کنیم؟

با مراجعه به صفحه مایکت و سرچ کردن بازی کلش اف کلنز، میتوانید آخرین نسخه رسمی این بازی را بدون تحریم و مشکل دانلود کنید، این نسخه توسط کارشناسان ما تست شده است و هیچ مشکلی برای اجرا ندارد.

بازی در کشور ما جایگاه ویژه ای دارد و گیمرها علاقه دارند بدانند که سرنوشت قهرمانان چه میشود، همه چیز را درباره پکا بدانند و یا از رازهای هر عنوان رمزگشایی کنند، اما به دلیل نبود کپی رایت و مسائل این چنینی، شرکت های بزرگ بازی سازی مانند سونی و مایکروسافت و استودیوهای فرست پارتی ترغیب نمی شوند که در ایران فعالیت کنند، نمی دانیم که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد و چه فرهنگ سازی هایی صورت می گیرد، اما امیدوار هستیم که میزبان بازی های بزرگ خارجی در ایران باشیم، به نظر شما خروج سوپرسل چه تاثیری روی بازی کردن گیمرهای کشورمان خواهد گذاشت؟ نظرات خودتان را برای ما ارسال کنید.

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×