مدیرعامل سیدی پراجکت رد: ویچر 4 بهزودی وارد فاز تولید میشود
ویچرها بهزودی باز خواهند گشت!
طرفداران دنیای هیولاها و جادوگران (Witchers) برای شنیدن اخبار تازهی مربوط به بازی ویچر ۴ بیقرار بودهاند. سرانجام انتظارها به پایان رسید! استودیوی سیدی پراجکت رد (CD Projekt Red) در جریان گزارشی مالی اخیر خود، اطلاعات جدیدی دربارهی مراحل توسعهی دو پروژه موردانتظار خود، یعنی ویچر 4 و دنبالهی بازی سایبرپانک 2077 را با هواداران خود به اشتراک گذاشت. با مجله مایکت همراه باشید.
اظهارات مدیرعامل سیدی پراجکت رد: ویچر 4 نزدیکتر میشود!
خبر خروج ویچر ۴ از مرحلهی پیشتولید، جرقهی هیجان را در دل طرفداران این فرنچایز محبوب روشن کرد. فاز پیشتولید (Pre-Production)، دورهی ابتدایی ساخت بازی است که طی آن، برنامهریزیهای اولیه، طراحیهای مفهومی و پایهریزی کلی برای داستان و گیمپلی صورت میگیرد.
با خروج از این مرحله، تیم توسعهی بازی باقدرت و تمرکز بیشتری وارد بخش ساخت نسخهی نهایی میشود. این بدان معناست که طرفداران میتوانند انتظار دیدن نمونههای اولیهی گیمپلی، تصاویر محیطهای بازی و جزئیات بیشتری از داستان ویچر ۴ را در آیندهی نزدیک داشته باشند.
میکاییل نواکوفسکی، مدیرعامل مشترک سیدی پراجکت رد، در این گزارش مالی به پیشرفت قابلتوجه پروژه اشاره کرد. او با لحنی خوشبینانه اما محتاط گفت: «کار روی پولاریس در حال پیشرفت است و تیم توسعهی آن به یک نقطهی عطف مهم نزدیک میشود که نشاندهندهی پایان فاز پیشتولید خواهد بود.
پیشرفت قابلتوجهی که در طول سال جاری روی این پروژه صورتگرفته، به ما امکان میدهد تا بهزودی وارد مرحلهی تولید شویم. نواکوفسکی همچنین تایید کرد که تیم توسعهی بازی ویچر ۴ در حال حاضر متشکل از ۴۱۰ نفر است. که این رقم با پیشبینیهای پیشین آدام کیسینسکی، مدیرعامل دیگر سیدی پراجکت رد، در سال گذشته مطابقت دارد. ترکیب تیم بزرگ توسعهدهنده با پایانیافتن مرحلهی پیشتولید، نویدبخش ساخت اثری باکیفیت و مهیج با استانداردهای سیدی پراجکت رد است.
در دورهی تولید، تمامی بخشهای توسعهی بازی نظیر طراحی مراحل، انیمیشنسازی، طراحی شخصیتها و صداگذاری با جدیت بیشتری فعالیت خود را آغاز خواهند کرد. این حجم از نیروی کار متخصص، نویدبخش تجربهای بهمراتب کاملتر و غنیتر نسبت به ویچر ۳: وایلد هانت (The Witcher 3: Wild Hunt) برای طرفداران این فرنچایز محبوب است.
غیر از ویچر چه چیزی در انتظار طرفداران خواهد بود؟
شاید برای برخی از افراد، عناوین رمزی «پروژهی پولاریس» و «پروژهی اوریون» کمی گنگ به نظر برسند. در واقع، پروژهی پولاریس همان ویچر ۴ است که با لقبی مخصوص درحالتوسعه است.
استودیوهای بازیسازی معمولا برای حفظ محتوای بازی در مراحل اولیهی ساخت و جلوگیری از افشای اطلاعات کلیدی، از عناوین رمزی استفاده میکنند. این رویکرد باعث میشود تا استودیو بتواند با آزادی عمل بیشتری بر روی ایدههای اولیهی بازی کار کند و از حواشی احتمالی ناشی از انتشار اطلاعات ناقص در امان بماند.
برخلاف ویچر ۴، به نظر میرسد که پروژهی اوریون هنوز در مراحل اولیهی ساخت قرار دارد. نواکوفسکی دربارهی این پروژه گفت: «توسعهی پروژهی اوریون در حال حاضر در مرحلهی برنامهریزی قرار دارد.
این بدان معناست که تیم سازندهی دنبالهی سایبرپانک هنوز در حال تعیین خطوط کلی داستان، محیطها و گیمپلی بازی است. باتوجه به اینکه سایبرپانک ۲۰۷۷ با چالشهای مختلفی در زمان انتشار مواجه شد، انتظار میرود که سیدی پراجکت رد برای دنبالهی آن احتیاط، دقت و حوصله بیشتری عمل کند.
نتیجهگیری
خبر خروج ویچر ۴ از مرحلهی پیشتولید، یکی از مهمترین اخبار دنیای بازیهای ویدیویی در روزهای اخیر بوده است. این خبر نشان میدهد که سیدی پراجکت رد با جدیت و تعهد در حال ساخت دنبالهی محبوبترین بازی خود است. با توجه به موفقیتهای قبلی این استودیو و تیم توسعهی توانمند آن، انتظار میرود که ویچر ۴ نیز یک بازی باکیفیت و مهیج باشد.
علاوه بر ویچر ۴، پیشرفت پروژهی اوریون نیز خبر خوش دیگری برای طرفداران سایبرپانک ۲۰۷۷ است. باتوجه به چالشهایی که این بازی در زمان انتشار با آن مواجه شد، انتظار میرود که سیدی پراجکت رد برای دنبالهی آن درسهای مهمی را آموخته باشد و بتواند تجربهی بازی را برای بازیکنان بهبود بخشد.
در مجموع، اطلاعات منتشر شده از سوی سیدی پراجکت رد نشان میدهد که این استودیو باقدرت و تمرکز بر روی پروژههای خود کار میکند. با توجه به محبوبیت و انتظارات بالای طرفداران، موفقیت ویچر ۴ و دنبالهی سایبرپانک میتواند به تقویت جایگاه سیدی پراجکت رد در صنعت بازیهای ویدیویی کمک کند.