شکست بیش از 80 درصد بازیهای موبایل طی سه سال ابتدایی عرضه
حتما به یاد دارید که بازی پرندگان خشمگین در سالهای گذشته چقدر محبوب بود، اما حالا دیگر طرفدار زیادی ندارد. حال یک گزارش منتشر شده جدید نشان میدهد که بالغ بر 80 درصد بازیهای موبایل طی سه سال ابتدایی عرضهشان با شکست روبهرو میشوند. در ادامه این خبر با مایکت همراه باشید.
بررسیهای انجام شده در میان صدها توسعهدهنده به ما نتایجی نگرانکننده در صنعت بازیهای موبایل را نشان میدهد. به نظر میرسد مدل لایو سرویس در بازیها روی تبلتها و گوشیهای هوشمند چندان خوب جواب نمیدهد و اکثر بازیها با وجود تلاشهای فراوان در روند توسعه، در نهایت شکست میخورند.
- 8 بازی موبایلی حال خوب کن برای رفع استرس و خستگی
- آیا بازی موبایل اساسینز کرید محکوم به شکست است؟
- چگونه بازی موبایل برای کودکان پیدا کنیم؟
Atomik Research که یک شرکت پژوهشی در حوزه بازار خلاق است با 500 توسعهدهنده از آمریکا و برتانیا مصاحبه کرده و در این گفتگو به مسائلی مربوط به صنعت بازیهای موبایل پرداخته است. در گزارش Good Games Don’t Die آمده که 83 درصد بازیهای پلتفرم موبایل طی سه سال ابتدایی عرضه خود با شکست مواجه میشوند. همچنین در این گزارش ذکر شده که 43 درصد از این آثار حتی به پایان فرآیند توسعه هم نمیرسند و پیش از عرضه کنسل میشوند.
این گزارش ادعا میکند که حدود 76 درصد بازیهای موبایل طی یک سال اول عرضه به سقف درآمد خود میرسند، اما تنها 4 درصد از آنها طی سال دوم همان نتایج را حفظ میکنند. دلیل این اتفاق صرفا وجود کاربران معمولی نیست که گاهبهگاه بازی میکنند، بلکه علل دیگری هم در این نتایج دخیل هستند. در این میان باید اشاره کنیم که به نظر میرسد فقط تعداد کمی از توسعهدهندگان نسبت به رویکرد لایو سرویس در بازیها روی خوش نشان میدهند.
اتومیک ریسرچ به این نتیجه رسیده که بیش از نیمی از توسعهدهندگان بازیهای موبایل به آثار خود لایو سرویس اضافه میکنند، اما 38 درصد آنها به شکل منظم دست به انتشار محتوا و آپدیت نمیزنند. کمتر از نیمی از توسعهدهندگان هر ماه برای بازی خود بهروزرسانی منتشر میکنند و فقط 5 درصد از بازیها تا هفت سال بعد از انتشار هم از پشتیبانی سازندگان بهرهمند هستند.
نرخ شکست بازیهای موبایل آمار نگرانکنندهای را نشان میدهد، اما با این حال 78 درصد از توسعهدهندگان باز هم ترجیح میدهند به سراغ پروژههای جدید بروند. بیش از یک سوم توسعهدهندگانی که در این تحقیقات شرکت کردهاند میگویند که نسبت به صنعت بازیهای موبایل چندان مطمئن نیستند و به همین دلیل هم احتمالا دیگر قرار نیست اثر جدیدی را برای کاربران گوشیهای هوشمند خلق کنند. در این میان 30 درصد از آنها هم مدعی شدهاند که بازار کنونی صنعت موبایل چنان چالشبرانگیز است که به این سادگیها نمیتوان موفقیت را برای خود تضمینشده دانست.
دو سوم استودیوهای سازنده بازیهای موبایل اخیرا با تعدیل نیرو، کاهش بودجه و کوچک شدن تیم توسعه روبهرو شدهاند و این گزارش نشان میدهد که 29 درصد از توسعهدهندگان هم برای جذب مشتری (UA) بودجه خود را کم کردهاند. ایوان ترنسیک، مدیرعامل و موسس SuperScale، اظهار کرده که صنعت بازیهای ویدیویی در یکی از بیثباتترین دورههای زمانی خود به سر میبرد و این موضوع تاثیر منفی زیادی روی سرمایهگذاری روی پروژههای موبایلی به وجود آورده است.
ترنسیک میگوید که بسیاری از توسعهدهندگان بازیهای موبایلی نمیتوانند در این دوران سخت سودآور باقی بمانند و باید با چالشهایی مثل App Tracking Transparency از اپل روبهرو شوند و با مسائلی نظیر رقابت سنگین در بازار به بلوغ رسیده و شرایط کلان اقتصادی مثل سطح بالای تورم دست و پنجه نرم کنند. ترنسیک در ادامه اظهار کرده که گزارش Good Games Don’t Die باید یک اخطاریه برای صنعت بازیهای موبایل در نظر گرفته شود و باید به آن به چشم دادههایی کاربردی برای ناشرها و توسعهدهندگان نگاه کرد که میتواند به بیشتر شدن درآمد بازیهای جدید و قدیمی منجر شود.
این بود جدیدترین گزارش مربوط به وضعیت صنعت بازیهای موبایل. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. نظر شما درباره این گزارش چیست؟ شما چه آیندهای را برای این صنعت پیشبینی میکنید؟ نظرات خود را در بخش کامنتها با ما به اشتراک بگذارید.
منبع: TechSpot