SOS یک بازی کاغذ و مداد برای دو یا چند بازیکن است. این شبیه به تیک تاک و نقطه و جعبه است، اما پیچیدگی بیشتری دارد.
SOS یک بازی ترکیبی است که با دو بازیکن انجام شود. از نظر تئوری بازی، این یک بازی با مجموع صفر و متوالی با اطلاعات کامل است.
قبل از شروع بازی، یک شبکه مربعی با حداقل مربع های 3x3 ترسیم می شود. بازیکنان به نوبت یک 'S' یا 'O' را به هر مربع اضافه می کنند، بدون نیاز به استفاده از همان حرف در هر نوبت. هدف بازی این است که هر بازیکن سعی کند دنباله مستقیم S-O-S را در بین مربع های متصل (به صورت مورب، افقی یا عمودی) ایجاد کند و تا آنجا که می تواند چنین دنباله هایی را ایجاد کند. اگر بازیکنی موفق به ایجاد یک SOS شود، آن بازیکن بلافاصله نوبت دیگری میگیرد و این کار را تا زمانی ادامه میدهد که هیچ SOS در نوبت او ایجاد نشود. در غیر این صورت، پس از هر حرکت، چرخشهای متناوب بین بازیکنان انجام میشود.
ردیابی افرادی که کدام SOS را انجام دادهاند، بهعنوان مثال، یک بازیکن به دور SOSهای خود میچرخد و بازیکن دیگر خطی را از طریق آنها میکشد. هنگامی که شبکه پر شد، برنده بازیکنی است که بیشترین SOS را انجام داده است. اگر شبکه پر شود و تعداد SOS ها برای هر بازیکن یکسان باشد، بازی یک تساوی است.
این بازی همچنین می تواند در جایی انجام شود که بازیکنی که SOS ایجاد می کند برنده است و اگر خیر SOS ایجاد می شود بازی قرعه کشی است.