ماینکرافت: آموزش ساخت زنبورداری و برداشت عسل

در دنیای ماینکرافت، گشتن به دنبال بعضی از آیتم‌ها و مواد اولیه در محیط بازی می‌تواند خیلی دردسرساز باشد، به خصوص وقتی که به طور مکرر به آن‌ها نیاز داشته باشید. به همین خاطر، خیلی از بازیکن‌ها ترجیح می‌دهند خودشان در مزارع اختصاصی گاو پرورش بدهند تا چرم به دست بیاورند یا برای گوشت و تخم‌مرغ، خوک و مرغ پرورش بدهند. به همین شکل می‌توان برای زنبورها هم کندوهای عسل ساخت و به طور مرتب از آن‌ها محصول برداشت کرد.

البته که اهلی کردن زنبورها و درست کردن یک زنبورداری نسبت به حیوانات دیگر کمی‌ سخت‌تر است، اما محصولی که در ازای تلاشتان به دست می‌آورید ارزشش را دارد! شما می‌توانید با استفاده از رداستون، دیسپنسرها و آیتم‌های دیگر، زنبورداری خودتان را بهینه و خودکار کنید، اما در این راهنما فقط به مراحل انتقال، ساخت و برداشت محصول به طور دستی می‌پردازیم. با مجله مایکت همراه باشید.

زنبورها را از کجا پیدا کنیم؟

زنبورهای ماینکرافت

زنبورها داخل کندو‌ها زندگی می‌کنند و کندوها به‌طور طبیعی در دنیاهای مختلف روی درخت‌ها ظاهر می‌شوند. این احتمال برای هر بیوم متفاوت است:

  • دشت (۵ درصد احتمال برای هر درخت)
  • دشت آفتابگردان (۵ درصد احتمال برای هر درخت)
  • جنگل گل (۲ تا ۳ درصد احتمال برای هر درخت)
  • جنگل (احتمال خیلی کم، بین ۰.۰۳۵ تا ۰.۲ درصد برای هر درخت)
  • تپه‌های جنگلی (احتمال خیلی کم، بین ۰.۰۳۵ تا ۰.۲ درصد برای هر درخت)
  • جنگل توس (احتمال خیلی کم، بین ۰.۰۳۵ تا ۰.۲ درصد برای هر درخت)
  • جنگل بلند توس (احتمال خیلی کم، بین ۰.۰۳۵ تا ۰.۲ درصد برای هر درخت)
  • تپه‌های بلند توس (احتمال خیلی کم، بین ۰.۰۳۵ تا ۰.۲ درصد برای هر درخت)
آیکون بازی Minecraft

Minecraft

حجم:۶۸۰.۷ مگابایت

دانلود بازی ماینکرافت

جا به جا کردن زنبور‌ها

زنبورهای ماینکرافت

اگر به طور مستقیم به کندوی زنبور ضربه‌ای وارد شود، می‌شکند و محصولی از هم از آن نمی‌گیرید، مگر اینکه از Silk Touch استفاده کنید. اگر این جادو را داشته باشید می‌تواند از مرحله اول رد بشوید و به راحتی کندو را برای جا به جایی بردارید. فقط حواستان باشد که این کار را زمانی انجام بدهید که زنبورها داخل کندو باشند، با این کار زنبور‌‌ها بدون عصبانی شدن به محل جدید منتقل می‌شوند.

مرحله اول: محل زندگی جدید بسازید

کندوی عسل

برای جا به جا کردن زنبورها از کندوی اصلیشان، لازم است یک محل استقرار جدید بسازید. این خانه‌ها به کندوی عسل معروف هستند و با استفاده از ۶ بلوک چوب (از هر نوعی) که در دو ردیف بالا و پایین قرار می‌گیرند، و ۳ شانه عسل که در ردیف وسط قرار می‌گیرند، ساخته می‌شود. 

البته اگر برای ساختن کندو‌های بیش‌تر نیاز به شانه عسل دارید، باید کمی صبور باشید. زنبورها به مرور داخل کندو‌های طبیعی‌شان عسل درست می‌کنند و تا زمانی که کندوشان به طور کامل پر نشده باشد (سطح ۵) نمی‌توانید از آن شانه عسل برداشت کنید. پر شدن کندو را می‌توانید از تغییر شکل ظاهری و چکه کردن عسل از آن تشخیص دهید.   

حالا در این مرحله می‌توانید با استفاده از Shears از کندو عسل برداشت کنید. اما این را هم بگوییم که این کار باعث عصبانی شدن زنبورها می‌شود. اگر نمی‌خواهید با زنبورهای عصبانی و آماده برای حمله رو به رو شوید در ادامه این راهنما با ما همراه باشید.

آیکون سریال داستان‌های ماینکرفت - ابوالفضل ایکس مستر Minecraft Story Mode by  Abolfazl X Master
سریال

داستان‌های ماینکرفت – ابوالفضل ایکس مستر

Minecraft Story Mode by Abolfazl X Master

تماشای استریم داستان‌های ماینکرفت

مرحله دوم: جایگذاری کندوهای عسل 

کندوی عسل در ماینکرافت

به طور معمول دلیل جا به جا کردن زنبورها این است که کندوی اصلی‌شان از محل پایگاه شما خیلی دور تر است. اما حضور زنبورها در آن نقطه بی‌دلیل نبوده. زنبور‌ها در مکان‌هایی ظاهر می‌شوند که گل‌ها وجود داشته باشند. اگر می‌خواهید یک کلنی زنبور را جا به جا کنید باید اطمینان داشته باشید که در محل جدید زندگی‌شان هم گل‌های زیادی برای جمع آوری گرده وجود داشته باشد. زنبورها اگر مجبور باشند می‌توانند مسافت زیادی را از کندو دور بشوند، اما به نفع شماست (و در نهایت به نفع خود زنبورها) که گل‌ها را نزدیک کندو بکارید.

مرحله سوم: بیرون کشیدن زنبورها از لانه‌شان

زنبورهای ماینکرافت

حالا که کندوها را در جای جدید قرار داده‌اید، باید زنبورها را راضی کنید که در آن‌ها زندگی کنند. خبر خوب این است که ظرفیت هر کندو ۳ زنبور است و نیازی به تکرار این کار برای دفعات زیاد ندارید. برای منتقل کردن زنبورها، روش‌ها همان روش‌های همیشگی هستند:

  • استفاده از طناب (Lead)
  • فریب دادن با استفاده از گل‌ها

ولی راحت‌ترین روش، استفاده از جادوی (Silk Touch) است. تو بارون و شب، زنبورها به لانه‌شون برمی‌گردن. شما می‌تونید تو اون موقع لانه رو بردارید و همه زنبورهای داخلش با خود لانه به محل جدید منتقل میشن. بعد فقط کافیه لانه رو توی جای دلخواهتون بذارید.

همچنان راحت‌ترین روش، استفاده از جادوی (Silk Touch) است. شب‌ها یا زمانی که هوا بارانی باشد، زنبورها به کندوشان برمی‌گردند. شما می‌توانید همان موقع کندو را بردارید و همه زنبورهای داخلش به محل تازه منتقل می‌شوند. فقط کافی است کندو را به در مکان دلخواهتان بگذارید.

برداشت نتیجه زحماتتان

بعد از این که با موفقیت کندو را به مکان جدید منتقل کردید، لازم است قبل از برداشت محصول به چند نکته دیگر هم توجه داشته باشید.

1. مطمئن شوید زنبورها نیشتان نمی‌زنند

زنبورهای عصبانی ماینکرافت

قبل از برداشت از کندوی عسل باشد باید مطمین شوید که زنبورها را عصبانی نمی‌کنید. اگر این اتفاق بیفتد زنبورها شما را نیش می‌زنند که اول باعث مسمومیت شما می‌شود و در نهایت خود زنبور هم بعد از نیش زدن می‌میرد.

برای اینکه از این فاجعه خودکشی زنبورها جلوگیری کنید، لازم است زیر کندویی که برایشان ساخته‌اید (یا کندوی طبیعی‌شان) آتش روشن کنید. زمانی که دود از لانه رد بشود، زنبورها از برداشت محصول‌شان عصبانی نمی‌شوند. البته اینکه بعد از برداشت محصول می‌خواهید چه کاری انجام بدهید، به نسخه‌ی ماینکرافتی که بازی می‌کنید بستگی دارد.

از هر نسخه‌ای که استفاده می‌کنید باید حواستان جمع باشد که آتش به زنبورها آسیبی وارد نکند. پس:

  • در نسخه‌ی Bedrock Edition: حتما بعد از اینکه کارتان با کندو زنبور تمام شد، آتش را خاموش کنید.
  • در نسخه‌ی Java Edition: با اینکه آتش می‌تواند به زنبورها آسیب برساند، می‌توانید با گذاشتن یک قالیچه روی آن مشکل را حل کنید. این امکان هم وجود دارد که آتش را با قالیچه روی آن به طور دایمی زیر کندو نگه دارید. اگر می‌خواهید از این روش استفاده کنید، به یاد داشته باشید که بین کندو و زمین، دو بلوک خالی فضا بگذارید.
آیکون سریال استریم ماینکرفت: کجای دنیای ماینکرفت‌ایم - ملینا بلیک Minecraft Stream by Melina Beleyk
سریال

استریم ماینکرفت: کجای دنیای ماینکرفت‌ایم – ملینا بلیک

Minecraft Stream by Melina Beleyk

تماشای سریال استریم ماینکرفت: کجای دنیای ماینکرفت‌ایم

2. برداشت عسل از کندو

کندوی عسل

حالا که همه چیز آماده شده است، می‌توانید شروع به برداشت محصول کنید. از کندوی ساختگی(Beehive) یا طبیعی(Bee Nest)، دو محصول می‌توانید به دست بیاورید:

  • اگر با قیچی (Shears) از کندو برداشت کنید، شانه عسل به دست می‌آورید. از این محصول می‌توانید برای ساخت کندوهای بیش‌تر استفاده کنید یا شمع درست کنید و از آن برای محافظت از بلوک‌های مس استفاده کنید.
  •  
  • اگر با یک بطری خالی (Glass Bottle) به کندوی زنبور نزدیک بشوید، بطری با عسل پر می‌شود و بطری عسل (Honey Bottle)به دست می‌آورید. با استفاده از بطری عسل می‌توانید مسمومیت را بدون از دست رفتن تقویت‌کننده‌هایتان (Buff) برطرف کنید یا می‌توانید بلوک عسل درست کنید که باعث کم شدن آسیب سقوط و کند شدن حرکت دشمن‌ها می‌شود.

3. گسترش زنبورداری

زنبورهای ماینکرافت

اگر دوست دارید چند کندوی زنبور داشته باشید، برای گسترش امپراطوری کوچکتان فقط نیاز به انجام دو کار دارید: 

  • با استفاده از شانه عسل به دست آمده از کندوی اول، کندوهای بیش‌تری بسازید.
  • با دادن گل به زنبورها، آن‌ها را برای انتقال دادن به کندوهای دیگر تکثیر کنید. این نکته را به یاد داشته باشید که هر کندو تنها ظرفیت ۳ زنبور را دارد.

منبع: THEGAMER

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دانلود مایکت ×