با حل مسائل ساخت و ساز روی یک شبکه مثلثی، بررسی کنید که چقدر هندسه را می دانید.
> 277 کار: از خیلی ساده تا واقعاً سخت
> 24 موضوع برای کاوش
> 66 اصطلاح هندسی در یک واژه نامه
> استفاده آسان
*** درباره ***
Pythagorea 60° مجموعه ای از بیش از 270 مسئله هندسی از انواع مختلف است که بدون ساخت و سازهای پیچیده یا محاسبات قابل حل است. . تمام اجسام روی شبکه ای کشیده می شوند که سلول های آن مثلث متساوی الاضلاع هستند. بسیاری از سطوح را می توان فقط با استفاده از شهود هندسی خود یا با یافتن قوانین طبیعی، نظم و تقارن حل کرد.
*** فقط بازی کنید ***
هیچ ابزار پیچیده ای وجود ندارد و حرکات به حساب نمی آیند. . شما می توانید فقط خطوط و پاره های مستقیم بسازید و نقاط را در تقاطع خطوط تعیین کنید. این بازی بسیار آسان به نظر می رسد اما کافی است تعداد بی نهایت مشکل جالب و چالش های غیرمنتظره را فراهم کنید.
*** آیا این بازی برای شما مناسب است؟ ***
کاربران اقلیدیا میتوانند دیدگاه متفاوتی از ساختوسازها داشته باشند، روشها و ترفندهای جدید را کشف کنند و شهود هندسی خود را بررسی کنند.
کاربران Pythagorea که در یک شبکه مربع بازی میکنند خسته نخواهند شد. شبکه مثلثی پر از شگفتی است.
اگر به تازگی آشنایی خود را با هندسه آغاز کرده اید، این بازی به شما کمک می کند تا ایده ها و ویژگی های مهم هندسه اقلیدسی را درک کنید.
اگر دوره را گذرانده اید. هندسه مدتی پیش، این بازی برای تجدید و بررسی دانش شما مفید خواهد بود زیرا بیشتر ایده ها و مفاهیم هندسه ابتدایی را پوشش می دهد.
اگر با هندسه رابطه خوبی ندارید، Pythagorea 60° این کار را انجام خواهد داد. به شما کمک می کند تا جنبه دیگری از موضوع را کشف کنید. ما پاسخهای بسیاری از کاربران دریافت میکنیم مبنی بر اینکه فیثاغورث و اقلیدیا دیدن زیبایی و طبیعی بودن ساختارهای هندسی و حتی عاشق هندسه را ممکن کردند.
و فرصت خود را برای آشنایی کودکان با ریاضیات از دست ندهید. فیثاغورث یک راه عالی برای دوستیابی با هندسه و بهرهمندی از گذراندن وقت با هم است.
*** همه تعاریف در دسترس شماست ***
اگر تعریفی را فراموش کردهاید، میتوانید فوراً آن را در واژه نامه برنامه برای یافتن تعریف هر اصطلاحی که در شرایط یک مشکل استفاده می شود، فقط روی دکمه Info ('i') ضربه بزنید.
*** موضوعات اصلی ***
> طول، فاصله، و مساحت
> موازی ها و عمودها
> زاویه ها و مثلث ها
> نیمسازهای زاویه و عمود بر، میانه ها و ارتفاعات
> قضیه فیثاغورث
> دایره ها و مماس ها
> متوازی الاضلاع، ذوزنقه ها، و لوزی ها
> تقارن، بازتاب، و چرخش
*** چرا فیثاغورث ***
فیثاغورث ساموسی فیلسوف و ریاضیدان یونانی بود. او در قرن 6 قبل از میلاد زندگی می کرد. یکی از مشهورترین حقایق هندسی نام او را دارد: قضیه فیثاغورث. بیان می کند که در یک مثلث قائم الزاویه، مجذور طول هیپوتنوس (ضلع مقابل زاویه قائمه) برابر است با مجموع مربع های دو ضلع دیگر. در حین بازی فیثاغورث اغلب با زوایای قائم روبرو می شوید و برای مقایسه طول بخش ها و فواصل بین نقاط بر قضیه فیثاغورث تکیه می کنید. به همین دلیل است که این بازی به نام فیثاغورث نامگذاری شده است.
*** سوالات؟ نظرات؟ ***
سوالات خود را ارسال کنید و از آخرین اخبار Pythagorea 60° در http://www.euclidea.xyz/ به روز باشید.