درباره بازی :
این برنامه ابزاریست برای مدیریت بازی و باید بازی را بصورت دور همی و با دوستان خود انجام دهید و به تنهایی کارایی خاصی ندارد .
بازی اسم رمز یا همان کدنیمز یک بازی چند نفره و دور همیست که در جمعهای 4 تا 8 نفره قابل انجام است .
--------------------------------------
هدف بازی :
حدس کلمات همرنگ با رنگ تیمی که در ان حضور دارید , از بین 25 کلمه منتخب برنامه , با استفاده از کلمه رمز اعلام شده توسط فرمانده عملیات .
--------------------------------------
روند بازی :
پس از تعیین تعداد بازیکنان و زمان هر بازیکن برای تصمیم گیری و معرفی افراد حاضر در بازی , برنامه بصورت تصادفی بازیکنان را به دو تیم آبی و قرمز تقسیم و نقشها را بین انها تقسیم خواهد کرد .
هر تیم یک فرمانده عملیات داشته و بنا به تعداد بازیکنان میتواند بین 1 تا 3 نیروی عملیاتی داشته باشد .
برنامه بصورت اتفاقی 25 کلمه را انتخاب , 9 کلمه را به تیم آبی , 8 کلمه را به تیم قرمز , 7 کلمه را به رهگذران و 1 کلمه را به قاتل اختصاص خواهد داد .
کلمات تیم آبی در کارتهای آبی رنگ , کلمات تیم قرمز در کارتهای قرمز رنگ , کلمات رهگذران در کارتهای کرم رنگ و کلمه قاتل در کارت مشکی نوشته خواهد شد .
بازی همیشه با فرمانده تیم آبی شروع میشود و به همین دلیل تیم آبی 1 کارت اضافه نسبت به تیم قرمز دارد .
فرمانده آبی و قرمز در یک سمت میز بازی و نیروهای عملیاتی در سمت دیگر میز قرار خواهند گرفت تا نیروهای عملیاتی نتوانند صفحه گوشی فرماندهان را هنگام نوبت انها ببینند .
فرمانده تیم آبی با مشاهده کارتهای همرنگ خود , کلمه ای مرتبط با 1 یا چند کلمه آبی انتخاب کرده و آن کلمه و تعداد کلمه مرتبط را به نیروهای عملیاتی خود اعلام میکند . در نظر داشته باشید که فرمانده برای اعلام تعداد کلمات مرتبط محدودیتی ندارد . سپس دکمه بعدی را فشرده و گوشی را به تیم عملیاتی آبی تحویل میدهد
بعنوان مثال فرض کنید در بین کلمات تیم آبی 3 کلمه گرگان , دریا و ستاره قطبی وجود دارد . فرمانده تیم آبی کد رمز ( شمال - 3 ) را اعلام خواهد کرد . به این معنی که 3 کلمه در بین کلمات وجود دارند که به شمال ارتباط دارند .
حال نیروهای عملیاتی باید بین 25 کلمه بازی به دنبال کلماتی بگردند که با کلمه رمز فرمانده مرتبط هستند و پس از مشورت با دیگر نیروهای عملیاتی هم تیمی خود ( اگر تعداد نیروهای عملیاتی بیش از 1 نفر باشد ) روی کارت آن کلمه کلیک کنند .
پس از کلیک , 4 حالت میتواند رخ دهد
حالت اول : حدس کلمه درست بوده و کارت آبی نمایان میشود . در این حالت نیروهای آبی مجددا میتوانند کارتی را کلیک کرده و شانس خود را برای یافتن کلمه آبی بعدی امتحان کنند . البته میتوانند در صورتی که اطمینان ندارند که کلمه بعدی کدام کلمه است , با کلیک دکمه بعدی در بخش پایین صفحه , نوبت را به تیم قرمز داده و گوشی را به فرمانده قرمز بدهند .
حالت دوم : حدس کلمه اشتباه بوده و کارت تیم قرمز کلیک میشود . در این حالت نوبت تیم آبی تمام شده و گوشی به فرمانده تیم قرمز خواهد رسید تا انها بازی را ادامه دهند .
حالت سوم : حدس کلمه اشتباه بوده و کارت کرم ( رهگذران ) کلیک میشود . در این حالت هم نوبت تیم آبی تمام شده و گوشی به فرمانده تیم قرمز خواهد رسید تا انها بازی را ادامه دهند .
حالت چهارم : حدس کلمه اشتباه بوده و کارت مشکی ( قاتل ) کلیک میشود . بازی همینجا با پیروزی تیم مقابل ( در این مثال تیم قرمز ) به پایان میرسد .
پس فرمانده باید دقت کند که کلمه رمز ارتباطی با کارتهای تیم مقابل و یا رهگذران نداشته باشد . همچنین باید نهایت دقت را داشته باشد که کلمه رمز کوچکترین ارتباطی به کارت قاتل پیدا نکند .
این چرخه تا رو شدن همه کارتهای یک تیم یا کلیک کارت قاتل ادامه پیدا میکند .
--------------------------------------
قوانین :
فرمانده در انتخاب کلمه رمز قوانین زیر را باید رعایت کند :
1 : اعلام تعداد حرف . تعداد نقطه و امثال آن ممنوع است
2 : کلمه رمز نباید در بین کارتها موجود باشد .
3 : کلمه رمز باید یک کلمه ای باشد . ( استفاده از کلمات دو قسمتی که به یک شیئ واحد اشاره دارند مجاز است . مثلا ماهی تابه . گل برگ . سیب زمینی )
4 : کلمه رمز نباید حتی بخشی از کلمات موجود در بین کارتها باشد . بعنوان مثال کلمه رمز زمین برای کارت سیب زمینی مجاز نیست .
5 : کلمه رمز نمیتواند با کلمات کارتها هم آوا باشد . بعنوان مثال کلمه رمز تیز برای کارت میز مجاز نیست .
6 : کلمه رمز باید مورد تایید فرمانده تیم مقابل باشد . برای پیشگیری از مجادله های احتمالی , میتوانید کلمه رمز را با فرمانده تیم مقابل چک کرده و در صورت تایید وی از ان استفاده کنید . در صورت تایید فرمانده تیم مقابل , دیگر هیچگونه اعتراضی از سوی نیروهای عملیاتی قابل قبول نخواهد بود .
--------------------------------------
همانطور که مستحضرید میتوانید تعیین کنید کلمات از کدام دسته بندی ها انتخاب شود . برنامه سعی میکند کلماتی را انتخاب کند که از دسته بندیهای منتخب شما بوده و ترجیحا قبلا بازی نشده باشند
نکته :
در صورتی که تعداد کلمات موجود در دسته بندی های منتخب شما که قبلا استفاده نشده باشند کمتر از 25 کلمه باشد , برنامه محدودیت دسته بندی های منتخب شما را نادیده خواهد گرفت .
--------------------------------------
برنده و بازنده :
تیمی که زودتر همه کارتهایش رو شود برنده است .
هر تیمی که کارت قاتل را به اشتباه کلیک کرده باشد , بلافاصله بازنده بازی خواهد بود .
--------------------------------------
در پایان سپاسگزار شما خواهم بود اگر نظر خودتون رو درباره بازی ثبت کنید و پیشنهادها و ابتکارهای خوتون رو برای بهبود بازی اعلام کنید و اگر بازی به نظرتون خوب بود اون رو به دوستان خود معرفی کنید .
اوقات خوشی را برای شما آرزومدم .
★ ★ ★ ★ ★ ٢ آذر ١٤٠٣
✓ شتففه ✓ رمز
★ ★ ★ ★ ★ ٢٦ اردیبهشت ١٤٠٣
واقعا عالیه آقای سازنده امیدوارم بتونین بازی بیشتری بسازین
☆ ☆ ☆ ☆ ★ ٩ آذر ١٤٠٣
این برنامه خیلی زشت هست