دسته‌بندی ویژه کودکان در مایکت

منتشر شده در ۷ بهمن ۱۳۹۷

در سال‌های اخیر استفاده کودکان از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها افزایش پیدا کرده است. با این وجود همچنان محتوای مناسب کودکان به‌راحتی در دسترس نیست. کودک نمی‌تواند تشخیص دهد کدام بازی یا برنامه برای سنش مناسب است و گاهی این تشخیص برای والدین نیز کار مشکلی است. به همین دلیل والدین مجبور می‌شوند وقت بیشتری برای پیدا کردن محتوای مناسب فرزندانشان بگذارند.

استور اندرویدی مایکت، برای دسترسی امن و آسانِ کودکان به محتوای مناسب سن‌شان، دسته‌بندی جدیدی به نام «ویژهٔ کودکان» اضافه کرده است. این دسته‌بندی برای بچه‌های کم‌تر از ۱۲ سال انجام شده که برای انتخاب بازی یا برنامهٔ‌ مناسب، نیاز بیشتری به راهنمایی دارند.

برنامه‌ها و بازی‌های بخش «ویژهٔ کودکان» به سه دسته‌ٔ زیر ۵ سال، ۶ تا ۸ سال و ۹ تا ۱۱ سال تقسیم شده است. این تقسیم‌بندی، تنوعی از سن کودک را در نظر می‌‌‌گیرد که ممکن است نیازهای متفاوتی در آن سن داشته باشد. همچنین باعث می‌شود انتخاب‌های دقیق‌تری را در اختیار والدین و کودکان قرار دهد. بخش «ویژهٔ کودکان» تلاش می‌کند محیطی امن و قابل اعتماد برای کودکان و والدین فراهم کند تا با خیال راحت و به آسانی برنامه یا بازی مورد نظرشان را انتخاب کنند.

مایکت در راستای غنی‌سازی محتوای ویژهٔ کودکان، از توسعه‌دهندگان برنامه‌ها و بازی‌های اندرویدی و همچنین نهادهای متولی تولید محتوا در این حوزه دعوت می‌کند تا با فعالیت هر چه بیشتر در حوزه کودکان، به پربار شدن این بخش کمک کنند. خوشحال می‌شویم اگر نظر یا پیشنهادی در این زمینه دارید، آن را با بخش پشتیبانی مایکت در میان بگذارید.

Was this article helpful?
Dislike 0
قبلی: زمان‌بندی اعمال محدودیت‌های Target SDK برای توسعه‌دهندگان مایکت
بعدی: بازدید معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از مایکت