عذر خواهی از توسعه‌دهندگان مایکت بابت تاخیر در تصفیه‌حساب آبان ماه

منتشر شده در ۶ آذر ۱۳۹۸

سعی ما در مایکت همیشه بر رضایت توسعه دهندگان به عنوان شرکای تجاری اصلی بوده است. بر این اساس تصفیه حساب مالی توسعه دهندگان برای هر ماه، معمولا در روز اول یا دوم ماه بعد انجام می‌شود. 

متاسفانه تصفیه حساب آبان ۹۸ توسعه دهندگان مایکت هنوز انجام نشده است. ما از تمامی توسعه دهندگان بابت این تاخیر پوزش می‌طلبیم و بر خود لازم می‌دانیم دلیل این تاخیر را برای آنها توضیح دهیم. 

حساب‌های بانکی مایکت بر اساس دستور قضایی و اقدام پلیس فتا در یکی از شهرستان‌ها، در تاریخ ۱۸ آبان ۹۸ مسدود شد. در زمان نوشتن این متن، علیرغم پیگیری‌های مستمر این شرکت، هنوز حساب این شرکت مسدود است. 

دلیل مسدودی حساب این شرکت از این قرار است: خرید درون برنامه ای به مبلغ ۵۷۵ هزار تومان در تاریخ ۱۳ فروردین ۹۸ در مایکت انجام شده است. در ۱۸ تیر ماه ۹۸ پلیس فتا از این شرکت در خصوص این خرید درون برنامه ای استعلام کرده است؛ زیرا دارنده کارت مدعی است اطلاعات کارت بانکی وی افشا شده است و تراکنش بانکی انجام شده، دزدی از کارت وی بوده است. در ۴ ماه پس از این استعلام، هیچ درخواست دیگری مرتبط با این پرونده به مایکت نیامده است، اما ناگهان در تاریخ ۱۸ آبان ۹۸ از طریق بانک خود مطلع شدیم که به دستور پلیس فتا حساب های این شرکت مسدود شده است. مسدود شدن حساب ها بدون اطلاع یا اخطار قبلی به این شرکت، و علیرغم انجام شدن این خرید در فروردین ۹۸ و تصفیه حساب با توسعه دهنده در همان زمان، بوده است. 

مسدود کردن چند صد میلیون تومان موجودی حساب این شرکت، به ازای ۵۷۵ هزار تومان دزدی اینترنتی، که در آن مایکت به هیچ وجه نقشی نداشته است، باعث شد که این شرکت در تاریخ ۲۲ آبان، وجه مذکور را از حساب شخصی یکی از افراد تیم مایکت به شاکی پرداخت کند (هر چند هنوز حکم برای پرونده قضایی صادر نشده است). اما همچنان حساب های این شرکت مسدود است تا روال های اداری طی شود. 

قطعا این نوع برخورد با کسب و کارهای ایرانی، موجب دلسردی کار آفرینان خواهد شد. در این شرایط شعار «رونق تولید» صرفا یک آرزو در کشور است، نه یک برنامه عملیاتی. امیدواریم روزی برسد که به این دغدغه‌ها بیشتر توجه شود. 

در پایان به توسعه دهندگان مایکت اعلام می‌کنیم که ما در حال دریافت وام بانکی برای انجام تصفیه حساب توسعه دهندگان خود هستیم؛ زیرا معتقدیم که اعتماد توسعه دهندگان به مایکت، یکی از مهم ترین داشته های ماست. لذا علیرغم تمام این مشکلات، تصفیه آبان‌ماه را حداکثر تا تاریخ ۹ آذر ۹۸ با توسعه دهندگان خود انجام خواهیم داد. 

بار هم از تمامی توسعه دهندگان مایکت بابت تاخیر پیش آمده عذر خواهی می‌کنیم.

وحید رحیمیان، مدیر عامل
۶ آذر ۹۸

Was this article helpful?
Dislike 0
قبلی: برنامه کاری مایکت در ایام نوروز ۹۹
بعدی: زمان‌بندی اعمال محدودیت‌های Target SDK برای توسعه‌دهندگان مایکت