آیکون برنامه شما یکی از فاکتورهای بسیار تاثیرگذار در جذب مخاطبین هدف و تبدیل آنها به کاربران بالفعل است. در واقع این اولین قدم در برقراری ارتباط با مخاطبینی است که ممکن است شناختی نسبت به محصول شما نداشته باشند.
از این رو لازم است الزاماتی را در انتخاب آیکون برنامه یا بازی خود رعایت نمایید تا در همان وهله اول:
۱. بیشترین تاثیر گذاری ممکن را برای جذب کاربران داشته باشید.
۲. بتوانید برنامه یا بازی خود را در میان تعداد زیادی از رقبای آن در نگاه مخاطب، متمایز جلوه دهید.
در همین راستا، مایکت با در نظر گرفتن استانداردها و چارچوبهایی برای توسعهدهندگان، سعی دارد آنها را به تهیه کارآمدترین و موثرترین آیکون ممکن برای برنامهها و بازیهای خود تشویق و هدایت نماید.
همچنین مایکت پس از دریافت آیکون هر برنامه، آن را در قالبی یکسان و ثابت که برای همه برنامهها و بازیها در نظر گرفته شده است قرار میدهد تا به این ترتیب یک چشمانداز منظم و آراسته را در فضای استور برای کاربران فراهم سازد.
استانداردهایی که یک توسعهدهنده برای آیکون برنامه یا بازی خود جهت انتشار در استور مایکت میباید رعایت نماید، به شرح زیر است:
۱. اندازه آیکون برنامه یا بازی باید به نحوی باشد که تصویر آیکون در صفحه نمایشهایی با ابعاد مختلف، دچار کشیدگی یا هر نوع اختلال دیگری نشود.
۲. کیفیت تصویر آیکون برنامه یا بازی باید به نحوی باشد که در هر دستگاه با هر کیفیت صفحه نمایش دچار افت و اختلال نشود.
۳. آیکون برنامه نباید اسکرین شاتی از محتوای داخل برنامه باشد.
۴. آیکون برنامه نباید دارای متون و نوشتار زیاد از حد باشد. این مورد خوانایی و جذابیت آیکون برنامه را در نگاه مخاطب از بین میبرد
۵. فونت به کار رفته در طراحی آیکون برنامه یا بازی باید ضمن برخورداری از زیبایی بصری برای مخاطب نیز خوانا باشد. همچنین از به کار بردن فونتهای تکراری و رایج در این زمینه بپرهیزید.
۶. در صورتی که قصد استفاده از یک حرف یا تعدادی حروف را در طراحی آیکون خود دارید، بهتر است از یک لوگوتایپ یا تایپوگرافی حرفهای برای این منظور استفاده نمایید.
۷. در انتخاب تصویر مناسب برای آیکون، خلاقیت، شرط اول دیده شدن است. آیکون یک برنامه یا بازی نباید از تصاویر تکراری و عکسهای دیده شده موجود در اینترنت تهیه شده باشد.
۸. سعی کنید در انتخاب آیکون برای برنامه یا بازی خود، از المانها یا طراحیهای ساده اما گویا استفاده نمایید. استفاده از طراحیهای شلوغ و متنوع در آن ابعاد کوچک، ذهن مخاطب را متوجه ایده و محتوای برنامه یا بازی شما نمیکند.