انتخاب آیکون

انتخاب آیکون هر برنامه مهم ترین نقش را در افزایش نرخ کلیک (CTR ) دارد در واقع قبل از اینکه اسکرین شات ها معرف ماهیت برنامه شما باشند اولین عامل برای ترغیب کاربر جهت دانلود از بخش جستجو، آیکون برنامه است. بنابراین بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • آیکون برنامه باید در عین سادگی شفافیت محتوا داشته باشد. به عبارتی نباید در آیکون برنامه ویژگی ها یا طرح های بسیاری را بگنجانیم زیرا موجب سردرگمی کاربر و نامفهوم بودن ماهیت برنامه می شود.
  • استفاده از رنگ های مختلف متناسب با رنگ برند تجاری شما برای جلب توجه کاربر نکته حائز اهمیت انتخاب آیکون است. رنگ های روشن جذابیت بصری آیکون را افزایش می دهد. البته توجه داشته باشید استفاده بیش از حد از رنگ های مختلف ناقض سادگی و شفافیت محتوای آیکون است.
  • استفاده از متن های بسیار در آیکون موجب سردرگمی کاربر می شود و مانع معرفی صحیح برنامه شماست. از آنجایی که برنامه قرار است در صفحه نمایش گوشی یا تبلت نمایش داده شود فضای کوچکی برای آیکون متصور است و استفاده بیش از حد از پیام های متنی در آیکون، از جلوه بصری آن می کاهد.
  • در صورتی که برند شما شناخته شده است و یا برای لوگو برند تجاری خود سرمایه گذاری کرده اید و کاربران برنامه شما را با لوگو برندتان می شناسند، بهتر است لوگو برند خود را به عنوان آیکون برنامه انتخاب کنید.
  • برای برقراری بهتر ارتباط با کاربران می توانید در هر مناسبت ویژه مانند نوروز ، شب یلدا و فصل های مختلف المان های جذاب مناسبتی را به آیکون خود اضافه نمایید.
  • شما می توانید با استفاده از A/B Test میزان موفقیت آیکون در معرفی برنامه را مورد بررسی قرار دهید تا آیکونی مناسب با سلیقه کاربر هدف خود پیدا کنید.

Was this article helpful?
Dislike 0
قبلی: انتخاب دسته بندی
بعدی: انتخاب اسکرین شات ها