کاوشگر، دستیار هوشمند بررسی و انتخاب کلمات کلیدی است. در این قسمت کافیست، توسعهدهنده عبارت یا کلمات مورد نظر خود را جستجو کند تا سیستم اطلاعاتی در زمینه تعداد جستجوی روزانه آنها، میانگین قیمت نصب هر کلمه و میزان رقابتی که در بین تبلیغدهندگان بر روی هر کلمه وجود دارد را در اختیار آن قرار دهد.
عملکرد و قابلیت کاوشگر
- ارائه لیست کلمات پیشنهادی متناسب با کلمات وارد شده
- نمایش حجم جستجو و میزان رقابت هر کلمه
- نمایش متوسط قیمت نصب به ازای هر کلمه
- امکان افزودن مستقیم کلمات کاوشگر به کمپین دلخواه
در این تصویر، کلمات «فیلم»، «سریال» و «انیمیشن» اضافه شده است. اطلاعات مربوط به این کلمات و عبارات پیشنهادی، در ادامه ارائه شده است.
اطلاعات جدول:
- تعداد جستجو: تعداد تقریبی از جستجوی روزانه هر عبارت در مایکت
- حجم رقابت: مقداری نسبی برگرفته از تعداد کمپین فعال برای هر کلمه و همچنین کیفیت برنامههای حاضر در مزایده آن کلمه
- میانگین قیمت: میانگین هزینه هر نصب موفق در 10 روز گذشته. این مقدار بر اساس هزینه کسر شده به ازای هر نصب محاسبه شده است. بنابراین با توجه به مدل محاسبه قیمت در تبلیغات جستجو، قیمت پیشنهادی برنامه برنده همواره از این مقدار بیشتر است.
عبارات پیشنهادی
با توجه به کلمات و عبارت وارد شده توسط توسعهدهنده، کاوشگر عبارات و کلمات متناسبی را پیشنهاد میدهد. توسعهدهنده میتواند با بررسی این عبارات و کلمات از آنها در کمپین خود استفاده کند.
اضافه کردن کلمات به کمپین
توسعهدهنده میتواند کلمات و عبارات مورد نظر خود را انتخاب کند و با کلیک بر روی گزینه «اضافه کردن کلمات به کمپین»، این کلمات را به کمپین خود اضافه کند.
همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید، بعد از انتخاب کمپین مورد نظر باید حداکثر قیمت نصب برای کلمات انتخاب شده را تعیین کنید. تعیین قیمت به دو صورت انجام میگیرد:
- اعمال قیمت متوسط: این قیمت برابر با میانگین قیمت درج شده در جدول کاوشگر است.
- قیمت دلخواه: با انتخاب این گزینه توسعه دهنده میتواند قیمت مورد نظر خود را برای این کلمات تعیین کند.
پس از تعیین قیمت با کلیک بر روی گزینه تایید، کلمات انتخاب شده به کمپین اضافه خواهند شد.