پایگاه دانش مایکت

View Categories

مدیریت کلمات کلیدی

پس از ورود به صفحه یک کمپین جست‌وجو، امکان مدیریت کلمات کلیدی را خواهیم داشت. یا اینکه از لیست کمپین‌ها، در ردیف کمپین مورد نظر، بر روی گزینه «مدیریت کلمات» که در کنار گزینه «گزارش» است کلیک کنیم و یا با ورود به قسمت «مدیریت کلمات» از لیست بالای صفحه، کمپین مورد نظر را انتخاب کنیم:

مدیریت کلمات کلیدی

 

مدیریت کلمات کلیدی

با ورود به این قسمت، توسعه‌دهنده می‌تواند لیست کلمات مربوط به کمپین خود را ویرایش کرده، عملکرد هر کلمه را ببیند (در صورت تعریف کلمات کلیدی)، به صورت دسته‌ای کلمات کلیدی اضافه کرده و یا از کلمات کلیدی کمپین خود برای استفاده در یک کمپین دیگر خروجی بگرید و یا لیست سیاهی برای کلمات کلیدی سیستمی تعریف کند.
در ستون گزارش کلمات، علاوه بر پارامترهایی که در گزارش کمپین وجود دارد، دو پارامتر اضافه شده است:

مدیریت کلمات کلیدی

 

  • جذابیت: جذابیت برای هر کلمه کلیدی، نشان دهنده وضعیت نسبی نرخ تبدیل تبلیغ برنامه شما در جستجوی آن کلمه است. بطور مثال اگر جذابیت یک کلمه کلیدی “خوب” باشد به این معناست که تبلیغ توسعه‌دهنده در کلمه کلیدی مربوطه نسبت به میانگین نرخ تبدیل تمام برنامه‌ها وضعیت بهتری دارد
  • نرخ پیروزی: این مقدار نشان می‌دهد که در ۷ روز گذشته چند درصد از مزایده‌های برگزار شده به ازای هر کلمه را برنده شده‌ است. به طور مثال اگر برای کلمه “برنامه” درصد پیروزی 70 داشته باشد، یعنی در 70 درصد از مواقعی که عبارات شامل کلمه “برنامه” جستجو شده‌اند، تبلیغ برنامه نمایش داده شده است. با استفاده از لیست سیاه کلمات و افزایش قیمت نصب می‌توان درصد پیروزی خود را افزایش داد.

 

قسمت «افزودن کلمات کلیدی» برای اضافه کردن کلمات کلیدی به صورت دستی یا دسته‌ای استفاده می‌شود:

مدیریت کلمات کلیدی

 

مدیریت کلمات کلیدی مدیریت کلمات کلیدی

 

هر دو حالت برای اضافه کردن کلمات مورد استفاده است.
در قسمت افزودن از طریق فایل، توسعه‌دهنده بر اساس «نمونه فایل» قرار داده شده، یک فایل از کلمات کلیدی مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس فایل آماده شده را بارگذاری و اعمال می‌کند.
در قسمت افزودن از سایر کمپین‌ها، توسعه‌دهنده یک کمپین دیگر در حساب تبلیغات خود را انتخاب کرده و کلمات کلیدی مربوط به آن را به کمپین فعلی اضافه می‌کند.

توسعه‌دهندگان در مرحله بعدی در صورت تمایل، می‌توانند کلمات انتخاب شده را ویرایش کنند.
گزینه «لیست سیاه کلمات» مربوط به استفاده از کلمات سیستمی است. می‌دانیم که در صورت استفاده از لیست کلمات سیستمی، سیستم تبلیغات به طور خودکار لیستی از کلمات مرتبط با برنامه را به کمپین تخصیص داده و کمپین توسعه‌دهنده را اجرا می‌کند.
از طریق این گزینه، توسعه‌دهنده می‌تواند کلماتی را مشخص کند که در صورتی که در لیست کلمات سیستمی باشد و توسط کاربر جست‌وجو شود، شامل آگهی نبوده و تبلیغ برنامه‌ای برای این کلمات وارد رقابت نشود.
به عنوان مثال، کلماتی که ممکن است برای توسعه‌دهنده نصب خوبی نداشته و نرخ تبدیل را کاهش دهد، می‌توانند کاندید قرارگیری در لیست سیاه باشند.