توسعهدهندگان محترم در تعامل خود با کارشناسان تیم مایکت، در بسیاری از موارد لازم است که مستندات و مواردی را برای کارشناسان تیم مایکت ارسال نمایند. این موارد و مستندات، میتوانند در رابطه با موارد زیر باشند:
- مجوزها و قراردادهای مربوط به اپلیکیشن
- گزارش مشکل در استفاده از سرویسهای مایکت
- گزارش مشکل در رابطه با استفاده از پنل توسعهدهندگان مایکت
- نشان دادن عملکرد بخش مشخصی از اپلیکیشن خود
- گزارش مربوط به تخلف سایر اپلیکیشنها یا گزارش نقض مالکیت معنوی اثر و محتوا
- هرگونه مستندات یا موارد دیگری که ممکن است از سمت کارشناسان تیم مایکت خواسته شود
در صورتی که نیاز به ارسال مستندات و فایلهایی مربوط به برنامه خود برای کارشناسان تیم مایکت دارید، میتوانید از طریق بخش «تیکتها» در پنل توسعهدهنده خود با ما در ارتباط باشید.
برای ارسال مستندات از طریق این بخش، میتوانید در صفحه «تیکت جدید»، فایلهای مورد نظر خود را به تیکت ضمیمه کنید.
JPEG, PNG, TXT, PDF, DOCX, XLSX, RAR, ZIP
در صورتی که نیاز به ارسال فایل با فرمتهای دیگر دارید، توصیه میکنیم که فایلهای خود را در قالب یک فایل فشرده با فرمت ZIP یا RAR قرار داده و سپس به تیکت ضمیمه کنید.
به صورت معمول، مستندات و فایلهای خواسته شده از طریق بخش «تیکتها» برای کارشناسان تیم مایکت ارسال میشوند. با این حال، ممکن است نیاز باشد که مستندات و گزارش خود را به ایمیل تیم پشتیبانی توسعهدهندگان مایکت ارسال نمایید. در موارد زیر، میتوانید مستندات و گزارش خود را به آدرس ایمیل «developer@myket.ir» ارسال نمایید:
- مستقیما از شما خواسته شده باشد که مستندات یا موارد مشخصی را از یک مبدا آدرس ایمیل مشخص، برای ایمیل تیم مایکت ارسال نمایید.
- مستندات یا توضیحات یا درخواست شما، نیاز به ارسال از مبدا آدرس ایمیل سازمانی شما دارد.
- به پنل توسعهدهندگان مایکت خود دسترسی ندارید؛ به طور مثال اختلال یا مشکلی در دسترسی به پنل داشته و یا به نام کاربری و رمز ورود به پنل خود دسترسی نداشته باشید.
- به بخش تیکتها در پنل توسعهدهندگان مایکت دسترسی ندارید؛ حساب توسعهدهنده شما، حساب کارپرداز است و دسترسی به بخش «تیکتها» ندارد.
- هنوز در مایکت، حساب توسعهدهنده مایکت، ایجاد نکردهاید.
در ادامه، در رابطه با مواردی که ممکن است نیاز به ارسال گزارش و مستندات برای تیم مایکت وجود داشته یا از شما خواسته شده باشد که موارد یا مستندات مشخصی را برای تیم مایکت ارسال نمایید، توضیحات ارائه خواهیم کرد:
1- مجوزها و قراردادهای مربوط به اپلیکیشن
بر اساس محتوا یا ماهیت سرویسی که ارائه دادهاید، ممکن است نیاز به ارائه مجوز فعالیت برنامه و یا قرارداد خود با سایر سرویسهایی که از آنها در حال دریافت محتوا یا خدمات هستید، داشته باشید.
مثالهایی از این دست موارد:
- مجوز ساترا برای برنامههای پخش فیلم و سریال
- قراردادها و مجوزهای استفاده از محتوای صوت و تصویر سایر ناشران
- مجوز فعالیت صنفی؛ سرویسهایی که در یک صنف مشخص فعال هستند
- مجوز یا قرارداد استفاده از محتوا یا اثر سایر افراد در محیط برنامه یا بازی
- قرارداد با سرویسهای ارائه دهنده خدمات مالی و بانکی؛ سرویسهای ارائه دهنده خدمات مالی و بانکی
و یا هرگونه مجوز یا مستندات دیگری که برای سرویس یا برنامه خود دریافت کردهاید و یا پس از بررسی برنامه توسط کارشناس، از شما خواسته شده است.
این دسته از مستندات را میتوانید از طریق بخشهای زیر برای تیم مایکت ارسال نمایید:
- ثبت تیکت در پنل توسعهدهنده خود و الصاق فایل مستندات به تیکت
- ثبت توضیحات و الصاق مستندات در قسمت «توضیحات بیشتر برای بررسی کننده برنامه» در زمان ارسال نهایی برنامه برای بررسی
- ارسال ایمیل به آدرس «developer@myket.ir»
در ارسال مستندات و قراردادها برای تیم مایکت، محرمانگی مستندات را حفظ کرده و مواردی که محرمانه میدانید را در تصاویر یا اسناد ارسالی، پوشانده یا تار نمایید.
2- گزارش مشکل در استفاده از سرویسهای مایکت
در صورتی که در استفاده از هر یک از سرویسهای ارائه شده توسط مایکت به توسعهدهندگان و یا گزارش هرگونه مشکل در رابطه با فعالیت برنامه خود در مایکت، با مشکلی روبرو بوده و خطایی دریافت میکنید، میتوانید گزارش آن را صرفا از طریق بخش «تیکتها» در پنل توسعهدهنده خود ثبت نمایید.
در گزارش خود لطفا موارد زیر را درج نمایید:
- شرح کامل مشکل یا خطا به همراه سرویس یا بخشی که در استفاده از آن با مشکل روبرو هستید.
- هرگونه لاگ خطا یا پیام خطایی که دریافت میکنید.
- در صورت امکان، درج اسکرینشات از خطا یا ضبط و ارسال یک اسکرینرکورد.
- هرگونه جزییات یا توضیحاتی که میتواند به بررسی دقیق و کامل مورد از سمت تیم مایکت کمک کند.
درخواست و گزارش شما، پس از دریافت به تیم مربوطه ارجاع داده شده و تیکت شما در وضعیت «در حال بررسی» قرار خواهد گرفت. پس از تکمیل بررسی و مشخص شدن نتیجه، از طریق همان تیکت نتیجه را به شما اطلاع خواهیم داد.
3- گزارش مشکل در رابطه با استفاده از پنل توسعهدهندگان مایکت
در صورتی که در استفاده از هر یک از بخشهای «پنل توسعهدهندگان مایکت» با مشکل یا موردی روبرو هستید، میتوانید گزارش آن را جهت بررسی بیشتر ثبت نمایید.
در گزارش خود لطفا موارد زیر را درج نمایید:
- شرح کامل مشکل یا خطا به همراه بخشی که در استفاده از آن با مشکل روبرو هستید.
- هرگونه لاگ خطا یا پیام خطایی که دریافت میکنید.
- در زمان بروز خطا یا مشکل، یک اسکرینشات یا اسکرینرکورد تهیه کرده و به گزارش خود ضمیمه کنید.
- هرگونه جزییات یا توضیحاتی که میتواند به بررسی دقیق و کامل مورد از سمت تیم مایکت کمک کند.
درخواست خود را لطفا از طریق بخش «تیکتها» در پنل توسعهدهنده خود ثبت نمایید. در صورتی که به این بخش دسترسی ندارید، میتوانید گزارش خود را از «مبدا آدرس ایمیل پنل توسعهدهنده» خود، به آدرس ایمیل تیم پشتیبانی مایکت «developer@myket.ir» ارسال نمایید. دقت کنید که در متن گزارش خود، تمامی موارد خواسته شده را درج نمایید.
درخواست و گزارش شما، پس از دریافت به تیم مربوطه ارجاع داده شده و تیکت شما در وضعیت «در حال بررسی» قرار خواهد گرفت. پس از تکمیل بررسی و مشخص شدن نتیجه، از طریق همان تیکت نتیجه را به شما اطلاع خواهیم داد.
در نظر داشته باشید که با توجه به ماهیت این دسته از موارد و مشکلات، بررسی ممکن است زمانبر باشد. در نتیجه تا پایان بررسی و مشخص شدن نتیجه، شکیبایی بفرمایید.
آموزش استفاده از DevTools در مرورگر:
در زمان بررسی گزارش شما در استفاده از پنل توسعهدهندگان مایکت، ممکن است ما نیاز به مشاهده جزییات زبانه (Tab یا تب) Network یا Console در ابزار Inspect یا Developer Tools در مرورگر شما در زمان استفاده از پنل توسعهدهنده داشته باشیم.
در این صورت، مطابق با مرورگر خود، ابتدا این ابزار را باز کرده (در مرورگر کروم با کلید F12 در دسترس است) و به تب مورد نظر (که از شما خواسته شده است) مراجعه نمایید. تصویر زیر را مشاهده کنید:
مطابق با تصویر بالا، ممکن است نیاز به باز کردن زبانه Network یا Console باشد که از شما خواسته میشود.
پس از باز کردن این ابزار و مراجعه به زبانه خواسته شده، اقدام به شروع ضبط تصویر از صفحه کرده و فرآیند مورد نظر خود که در حین انجام آن خطا دریافت کرده یا با مشکل مواجه هستید را تکرار کنید. سپس فیلم ضبط شده از صفحه را به تیکت گزارش خود ضمیمه نمایید.
4- نشان دادن عملکرد بخش مشخصی از اپلیکیشن خود
در صورتی که در فرآیند انتشار برنامه خود در مایکت، نیاز به ارائه مستنداتی در رابطه با عملکرد برنامه خود هستید، میتوانید تصویر یا فیلم ضبط شده از محیط برنامه خود را از طریق بخش «تیکتها» در پنل توسعهدهنده خود، برای بررسی کارشناسان تیم مایکت ارسال نمایید.
5- گزارش مربوط به تخلف سایر اپلیکیشنها یا گزارش نقض مالکیت معنوی اثر و محتوا
در صورتی که تمایل به ثبت گزارش تخلف سایر اپلیکیشنها داشته و یا نیاز به ثبت گزارش استفاده بدون مجوز از محتوا یا اثر خود، در برنامه یا بازی دیگری را دارید، میتوانید گزارش خود را از طریق بخش «تیکتها» در پنل توسعهدهنده خود، برای تیم مایکت ثبت نمایید.
توجه نمایید که در متن تیکت خود، لازم است که مستندات مربوط به تخلف انجام شده را به صورت کامل ضمیمه نمایید. مستندات شما باید به صورتی باشد که استفاده غیرمجاز از محتوا یا اثر یا تخلف مورد نظر را به صورت قطعی اثبات نماید.
مستندات و توضیحات شما توسط کارشناسان تیم مایکت بررسی شده و نتیجه گزارش به شما اعلام خواهد شد.
6- هرگونه مستندات یا موارد دیگری که ممکن است از سمت کارشناسان تیم مایکت خواسته شود
در فرآیند انتشار برنامه شما در مایکت و همچنین در طی فعالیت اپلیکیشن شما در مایکت، ممکن است در هر زمانی از شما مستندات یا مدارک یا مواردی خواسته شود.
این دسته از درخواستها، توسط کارشناسان تیم مایکت و از طریق بخش «تیکتها» برای شما ارسال خواهد شد. لازم است که با بررسی دقیق درخواست ارسال شده و همچنین بررسی مهلت اعلام شده از سمت تیم مایکت، نسبت به آمادهسازی و ارائه توضیحات یا مستندات خواسته شده در مهلت مقرر، اقدام نمایید.