پنل توسعهدهندگان مایکت ابزارهایی را در اختیار شما قرار خواهد داد که با استفاده از آن شما قابلیت انتشار، بهروزرسانی، پشتیبانی و مشاهده روند پیشرفت برنامه خود را خواهید داشت. در پنل توسعهدهندگان مایکت، به بخشهایی مثل برنامهها، تیکتها، مالی، پروفایل، تبلیغات، بکلینک و کارپردازها دسترسی خواهید داشت. در ادامه در مورد بخشهای مختلف پنل توسعهدهندگان صحبت خواهیم کرد:
داشبورد
این صفحه ابتدایی ورود به پنل توسعهدهندگان است. اطلاعرسانیهای سراسری مایکت برای توسعهدهندگان در این صفحه قابل نمایش خواهد بود و همچنین شما میتوانید برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر از گزینههای “مستندات فنی و راهنما” و “تبلیغات در مایکت” و “سرویسهای انتشار نسخه” استفاده کنید.
برنامهها
در سمت راست صفحهای که باز کردهاید منوی مربوط به پنل توسعهدهندگان را مشاهده میکنید. بعد از کلیک روی قسمت «برنامهها» در پنجره جدیدی که باز میشود به گزینه «برنامه جدید» دسترسی خواهید داشت. بعد از کلیک روی این بخش، پنجره مربوط به آپلود برنامه تازه برای شما باز خواهد شد.
شما میتوانید فایل مربوط به برنامه خود را در کادر مربوطه اضافه کنید(فایل خود را انتخاب و یا کشیده و در کادر رها کنید). بعد از انجام مراحل بالا، گزینه “ثبت” را انتخاب کنید تا برنامه شما در لیست بررسی قرار گیرد.
تیکتها
در این بخش شما میتوانید تمامی سوالات خود را در قالب ثبت تیکت از پشتیبانی توسعهدهندگان بپرسید و در ادامه لیست تمامی تیکتهای خود را در این صفحه مشاهده خواهید کرد.
برای ثبت تیکت کافیست گزینه “تیکت جدید” را انتخاب کرده و در پنجره جدیدی که برای شما باز میشود، با تکمیل اطلاعات مورد نیاز در کادرهای مربوطه، تیکت خود را به پشتیبانی توسعهدهندگان مایکت ارسال کنید.
مایکت با استفاده از سوالات متداول که برای سایر توسعهدهندگان پیش آمده، قابلیتی را برای توسعهدهندگان فراهم کرده که بتوانند به راحتی و در سریعترین زمان، قبل از ارسال تیکت جواب سوال خود را دریافت کنند، با انتخاب “دسته” و “زیر دسته” برای ثبت سوال خود، در کادر سمت چپ سوالات مرتبط با انتخابهای شما نمایش داده میشود، در صورتی که سوال شما در بین این سوالات مرتبط بود میتوانید با انتخاب آن به راحتی به جواب خود دسترسی داشته باشید اما در صورتی که سوال شما در این لیست مشاهده نشد با تکمیل اطلاعات کادر ثبت تیکت و در نهایت انتخاب گزینه “ارسال“، سوال خود را به پشتیبانی توسعهدهندگان ارسال کرده و منتظر دریافت پاسخ خود باشید.
مالی
در صورتی که برنامه شما غیر رایگان بوده و یا دارای خرید درونبرنامهای باشد، با ورود به بخش مالی شما میتوانید تمامی تراکنشهای مربوط به خرید محصولات برنامه خود را مشاهده کنید و نسبت به تصفیه حساب خود با مایکت اقدام کنید.
برای راهنمایی بیشتر میتوانید مطلب مربوط به تصفیه حساب را مطالعه کنید.
پروفایل
در این بخش شما اطلاعاتی که در هنگام ثبت نام وارد کردهاید را مشاهده میکنید و در صورت نیاز شما میتوانید اطلاعات خود را ویرایش کنید.
تبلیغات
در این صفحه شما به پنل تبلیغاتی خود دسترسی خواهید داشت که میتوانید کمپینهای تبلیغاتی خود در مایکت را مشاهده و مدیریت کنید، کمپین جدید تبلیغاتی ایجاد کنید، نحوه عملکرد کمپینهای تبلیغاتی خود را بررسی کنید و مدیریت مالی آنها را انجام دهید.
در حال حاضر توسعهدهندگان میتوانند از سه مسیر «تبلیغات جستجو»، «تبلیغات لیست پیشنهادی» و «تبلیغات چابک(هوشمند)» برای تبلیغ اپلیکیشن خود در مایکت اقدام کنند.
بهطور خلاصه، توسعهدهنده پنل تبلیغات خود را شارژ میکند، با توجه به میزان اعتبار خود یک کمپین برای برنامه خود تعریف کرده و اجرا میکند، تبلیغ برنامه ایشان در مایکت نمایش داده شده و بهازای هر نصب موفقی که از تبلیغ خود دریافت کرده است، مبلغ مشخصی(که از قبل تعیین شده است) از اعتبار حساب توسعهدهنده کسر میشود. در ادامه توضیح مربوط به این سه نوع تبلیغ را میخوانیم:
تبلیغات در جستوجو
خلاصه نحوه عملکرد کمپین تبلیغات در لیست جستوجو یا سرچ ادز، به این صورت است که توسعهدهنده تعدادی کلمه یا عبارت از قبل مشخص میکند که بهازای جستوجوی این عبارتها و کلمات، «آگهی» برنامه ایشان در لیست نتایج جستوجوی ارگانیک مربوط به آن کلمه یا عبارت نمایش داده میشود.
نتایج ارگانیک چیست؟
زمانی که یک کاربر، یک عبارت مشخص را در مایکت جستوجو میکند، موتور جستوجوی مایکت، بر اساس پارامترهای مشخص(مانند مرتبط بودن عنوان، تعداد دانلود، امتیاز برنامه یا بازی، کامنتهای کاربران، بروز بودن برنامه و غیره)، نتایج جستوجوی مربوط به آن عبارت را به کاربران نمایش میدهد. نتایج ارگانیک صرفا بر اساس الگوریتم جستوجوی مایکت بوده و مدیریت نتایج سرچ، کاملا سمت مایکت است.
تبلیغات لیست پیشنهادی
بهطور کلی تبلیغات لیست پیشنهادی یا ریکام، به این صورت است که برنامهای که دارای این کمپین است، در یک فضای مشخص شده به عنوان «برنامههای پیشنهادی» در صفحه مایکت، برنامههای مشابه و مرتبط نمایش داده میشود.
پیچیدگی و جزئیات کمپینهای ریکام، به مراتب کمتر از سرچ ادز است. صرفا لازم است که برنامهای کمپین فعال داشته باشد و سپس در رقابت مربوطه برای نمایش در فضای «برنامههای پیشنهادی» برای نمایش داده شدن در صفحه یک برنامه مشابه یا مرتبط شرکت خواهد کرد.
در صورتی که آگهی برنامه، نمایش داده شده و نصب بگیرد، مطابق با قیمت مشخص شده توسط توسعهدهنده، مبلغ از اعتبار حساب تبلیغات ایشان کسر خواهد شد.
تبلیغات چابک
کمپینهای چابک، نوع جدیدی از خدمات تبلیغاتی را ارائه نمیدهد، بلکه با تعریف و اجرای کمپینهای چابک، سیستم تبلیغات مایکت، آگهی برنامه را در تمامی ظرفیتهای تبلیغات که در دسترس قرار بگیرد نمایش خواهد داد. این ظرفیت هم شامل ظرفیت سرچ ادز و هم لیست پیشنهادی خواهد بود.
کمپین چابک ظرفیت سرچ ادز و ریکام را همزمان برای برنامه استفاده میکند. تفاوت مهم آن با کمپین ریکام این است که در صورت نمایش برنامه در فضای ریکام با کمپین چابک، توسعهدهنده ممکن است مبلغ کمتری پرداخت کند.
برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مطالب مربوط به «تبلیغات در مایکت» را مطالعه کنید.
بک لینک
قابلیت دریافت «بکلینک»، نوعی تعامل سازنده برای مایکت و توسعهدهنده است که ضمن ارجاع کاربران به صفحه دریافت اپلیکیشن از مایکت، سبب درآمدزایی برای توسعهدهنده نیز میشود. توسعهدهندگان که پیشتر لینک دریافت از مایکت را بهصورت رایگان در سایت خود قرار میدادند اکنون میتوانند با استفاده از سرویس بکلینک از این اقدام خود درآمدزایی داشته باشند. بکلینک مایکت را میتوانید در سایتهای متفرقه، شبکههای اجتماعی، بلاگها و سایر صفحات مجازی مورد نظر خود درج نمایید.
اطلاعات بیشتر را میتوانید در صفحه بکلینک مایکت مشاهده کنید.
کارپردازها
بخش کارپرداز جهت بهبود فرایند مدیریت برنامههای موجود در پنل توسعهدهندگان طراحی شده است. شما میتوانید فردی را به عنوان کارپرداز در پنل توسعهدهندگی خود ثبت نمایید و دسترسیهای متناسب با فعالیت کارپرداز را به وی اختصاص دهید. شما میتوانید با تعریف یک کارپرداز انواع دسترسی یک برنامه یا چند برنامه را در اختیار فرد بگذارید و برای هر برنامه نوع دسترسی را متفاوت تعریف کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر صفحه کارپرداز را مطالعه کنید.